Auteur Topic: ECU 4.3 -> 4.4 storing  (gelezen 828 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FabioT-5R

  • Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: ECU 4.3 -> 4.4 storing
« Reactie #15 Gepost op: 10-06-2020 16:03:08 »
Met de originele 4.3 ecu krijg je geen foutcode.

Is de 4.4 ecu gechipt of origineel? Als deze gechipt is zit er waarschijnlijk iets niet helemaal lekker wat het lambda lampje activeert maar dat is alleen maar te checken door het uitlezen, mocht je met originele map settings geen lambda lampje krijgen dan dan is er in theorie weinig met de motor mis.

Het data loggen helpt dan om het 1 en ander te achterhalen waar het fout gaat. Blijft het lampje ook branden of gaat deze ook weer uit?

Ik moet zelf ook nog steeds een keer een aangepaste ecu in mijn auto plaatsen maar kan er momenteel geen tijd voor vinden.

Zoals Piet al zei, origineel! M44 met standaard T5R bin.  Op de M43 inderdaad nergens last van. Heb in het verleden wel af en toe de 1-4-3 code van de knock sensor gekregen. Na vervangen van beide sensoren en schoonmakers van connectors is deze weggebleven.

Ik rij trouwens met Bosch bougies.. lees her en der dat toch echt aangeraden wordt op OEM Volvo pluggen te rijden. Ze zijn echter nog maar een paar honderd kilometer oud. Lijkt mij sterk dat dit problemen kan geven.?.

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2679
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: ECU 4.3 -> 4.4 storing
« Reactie #16 Gepost op: 10-06-2020 16:19:43 »
Gelijk weggooien en de originele terug. Ja dat kan direct problemen geven.

Miyel

  • Club lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1071
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
Re: ECU 4.3 -> 4.4 storing
« Reactie #17 Gepost op: 10-06-2020 20:38:47 »
Heeft een 2.0 misschien ook andere injectoren? Lijkt mij niet maar toch.. De injectoren moeten wel matchen met het blok én de instellingen in de ECU.
Ingeleerde fueltrims worden bij het verwijderen van de ECU gereset..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

RoelNL

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2916
  • Geslacht: Man
  • Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden
Re: ECU 4.3 -> 4.4 storing
« Reactie #18 Gepost op: 10-06-2020 21:08:31 »
Uit mijn hoofd hadden heeft de 2.0 t5r uit italie oranje injectoren wat ik mij herinner toen ik zo'n 850 had.
V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016

jellejas

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • Geslacht: Man
Re: ECU 4.3 -> 4.4 storing
« Reactie #19 Gepost op: 11-06-2020 00:21:01 »
Nope, 2.0 T5 heeft de zelfde oranje injectoren als een normale 2.3.
BRAAAAAAAP STUTUTU

FabioT-5R

  • Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: ECU 4.3 -> 4.4 storing
« Reactie #20 Gepost op: 11-06-2020 07:42:36 »
Heeft een 2.0 misschien ook andere injectoren? Lijkt mij niet maar toch.. De injectoren moeten wel matchen met het blok én de instellingen in de ECU.
Ingeleerde fueltrims worden bij het verwijderen van de ECU gereset..

Origineel Oranje. Deze heb ik vervangen voor witte :)

freefall

  • pro beun tuner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 898
  • Geslacht: Man
  • Nee
Re: ECU 4.3 -> 4.4 storing
« Reactie #21 Gepost op: 11-06-2020 07:43:39 »
Nope, 2.0 T5 heeft de zelfde oranje injectoren als een normale 2.3.
T5 heeft toch witte? Of pas in de x70's...?
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

i beun, therefore i am

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10061
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: ECU 4.3 -> 4.4 storing
« Reactie #22 Gepost op: 11-06-2020 08:20:17 »
T5 heeft toch witte? Of pas in de x70's...?

Ja 850 T-5 is origineel 225 hp met oranje injectors. (15g)
Vanaf x70 is het 240 hp met witte... (16T)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Zoepertje

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Je mag mij ook Koen noemen hoor....
Re: ECU 4.3 -> 4.4 storing
« Reactie #23 Gepost op: 11-06-2020 08:58:53 »
Ik heb een C70 2.0 t5 uit 98 met 225 pk en kan bevestigen dat deze blokken standaard met witte injectoren komen bij de x70s :angel:

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5674
  • Geslacht: Man
Re: ECU 4.3 -> 4.4 storing
« Reactie #24 Gepost op: 11-06-2020 09:15:26 »
Verschil tussen witte en oranje is niet zo groot dat dat problemen geeft met de fueltrims,  350 vs 315 cc bij 3 bar.

Witte werden btw ook al in de 850 gemonteerd: de 850R 250 pk handbak met 16T.
De 850-T5 225 pk met de 15G hebben standaard oranje
« Laatst bewerkt op: 11-06-2020 09:29:58 door Piet »