Storing Volvo 850 R automaat LPG

Gestart door v/db, 23-06-2020 15:13:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: Stefan op 30-06-2020 17:33:50
Thermostaat is enkel mechanisch, die gaat open/dicht bij temp X en dat is het. Dit kun je eenvoudig controleren door aan de KVS slang naar de radiateur  te voelen.

Dat is maar een deel van het verhaal. Het is een dubbelwerkende thermostaat welke het circuit moet omschakelen van kort (direkt terug naar de kop) naar lang (door de radiateur)
Als 1 van de twee niet dichtgezet wordt krijg je een interessant effect/gedrag.
Mijn persoonlijke ervaring dat thermostaten door overtemperatuur nog wel eens halfzijdig willen overlijden bij het enthousiast ontluchten met gesloten dop (motor eigenlijk te warm laten worden voordat motor stilgezet word)

Stefan

Citaat van: -D©©©L- op 30-06-2020 17:54:29
Dat is maar een deel van het verhaal. Het is een dubbelwerkende thermostaat welke het circuit moet omschakelen van kort (direkt terug naar de kop) naar lang (door de radiateur)
Als 1 van de twee niet dichtgezet wordt krijg je een interessant effect/gedrag.
Mijn persoonlijke ervaring dat thermostaten door overtemperatuur nog wel eens halfzijdig willen overlijden bij het enthousiast ontluchten met gesloten dop (motor eigenlijk te warm laten worden voordat motor stilgezet word)
kijk eens aan, weer wat geleerd.
Tnx Marco  8)

en toch verdenk ik de temperatuursensor
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

v/db

Het probleem lag aan de luchtmassameter en de bekabeling daarvan.

de Boeing