upgrade achterremmen

Gestart door Vulk, 08-08-2020 13:42:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Collega's Volvo rijders,

mijn 850 heeft nieuwe remklauwen (en blokken) nodig achter.

Zijn er ergens upgrades mogelijk die 1 op 1 passen? Het gaat mij niet om remkracht, maar eerder om pedaalgevoel of langere levensduur van de klauwen?

Ik meen ooit iets gelezen te hebben dat de klauwen van een 760 zouden passen en dat die beter doseerbaar zouden zijn. Klopt dat?
De remblokken zijn alvast identiek, de schijf dan ook?

Ik zie dat de klauwen van een 760 1 grote zuiger hebben tegenover 2 kleintjes bij de remmen van een 850.

V70R^2

Ik zat te denken XC90 achter te monteren, 310mm geventileerde schijf, dus niet te groot/zwaar, ook nog eens 20mm dik, dus ook geen overdreven gewicht zoals een S60R upgrade.

Moet je uiteraard niet nog die kleine 302 hebben aan de voorkant.

V70geRwin

Citaat van: V70R^2 op 09-08-2020 12:53:15
Ik zat te denken XC90 achter te monteren, 310mm geventileerde schijf, dus niet te groot/zwaar, ook nog eens 20mm dik, dus ook geen overdreven gewicht zoals een S60R upgrade.

Moet je uiteraard niet nog die kleine 302 hebben aan de voorkant.

Qua remvermogen is alles meer dan de standaard eigenlijk overbodig, als je de voorkant upgrade komt de balans juist weer goed  ;)

V70R^2

Een geventileerde schijf achter is fijn, eens wat betreft dat er achter nagenoeg geen upgrades nodig zijn behalve goeie schijven en blokken.

V70geRwin

Citaat van: V70R^2 op 09-08-2020 13:28:51
Een geventileerde schijf achter is fijn, eens wat betreft dat er achter nagenoeg geen upgrades nodig zijn behalve goeie schijven en blokken.

Is de xc90 optie bolt on?

de Boeing

of een complete AWD achteras steken, volledige onafhankelijke achterwiel ophanging (comfort) en ineens grotere remmen achteraan...  ;D

arjenT5R

De S60R remmen zijn vrij simpel toch met een back spacertje
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Citaat van: de Boeing op 09-08-2020 14:40:48
of een complete AWD achteras steken, volledige onafhankelijke achterwiel ophanging (comfort) en ineens grotere remmen achteraan...  ;D

En nieuwe dempers en meer gewicht, maar wel een mooiere constructie!

V70geRwin

Citaat van: arjenT5R op 09-08-2020 15:04:02
De S60R remmen zijn vrij simpel toch met een back spacertje

Yup, yother verkoopt die dingen.
Staat super maar zwaar overkill.