Voedingskabel ABS pomp overleden.

Gestart door Michaell, 07-09-2020 20:04:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michaell

Graag gedaan erikdb. Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen hiermee.
Zo te zien, heb je exact hetzelfde probleem als ik had.

Ik moet toegeven, dat ik mijn kabels nooit heb doorgemeten. Ik zag bloot koper en wist toen genoeg.
Na het isoleren van de kabels heb ik gewoon de stekker erin gedrukt, foutcode gereset en het probleem is nooit meer terug gekomen.

Hoe heb je gemeten?
Als je de diodestand hebt gebruikt (de doorpiepstand) kan het zijn dat je meter gaat piepen, omdat een spoel een lage weerstand geeft (b.v. 0,7ohm) Dat betekend nog niet dat er ook inderdaad sprake is van een kortsluiting. Hiervoor is de ohm stand beter (een echte sluiting zou 0,00-ohm aan moeten geven).

Maar je hebt feitelijk de meter nog niet nodig. Die kan nu alleen maar voor verwarring zorgen en je laten zoeken naar een probleem wat er niet is. Dus wacht hier nog heel even mee.
Hou de kabeltjes gewoon ff uit elkaar en prik de stekker erin. Wis vervolgens de foutcode en als deze weg blijft, dan weet je genoeg en kun je de reparatie afmaken.

Als dat niet heeft gewerkt, dan is het inderdaad tijd voor de meter.  :)

cornelis-b

Ga er maar vanuit dat het in de pomp zit en niet in de stekker, zie een andere pomp op de kop te tikken waar de bedrading wel goed van is. Het is wel een klusje met ontluchten maar met een goede pomp komt het weer goed.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

erikdb

Zo, kabeltjes ingepakt en ingeplugd, en de foutcodes gewist. Helaas blijft het ABS lampje onverbiddelijk.

Ik had trouwens de ohm-stand gebruikt en niet nagedacht over dat de spoel een lage weerstand zou geven. De gemeten weerstand was idd tussen de 0,5 - 1 Ohm, wat ik normaal met kortsluiting associeer. Beetje dom...

Nu ga ik hem toch echt eerst uit proberen te lezen. Cornelis heeft een programmaatje daarvoor met me gedeeld, dus moet lukken!