Ecu uitwisselbaar ECU nrs compatibel

Gestart door dinky, 10-09-2020 10:44:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dinky

Ik wil graag weten of je ECU ook uitwisselbaar zijn mbt de nummers.
Zelf heb ik 0 261 200 549, moet het zelfde nr hier voor terug komen of is deze ook uitwisselbaar met andere ecu nummers?
Dit zal de zoek tocht wat makkelijker maken om een ander ECU te vinden.
Met vriendelijke groet Anné

dinky


Stefan

#2
In het kort; ja dat kan. Er zijn 10 tallen ECU nummers in omloop die allemaal "passen".

Je hebt voor de benzine uitvoeringen (20V, T5, T-5R en R) Bosch Motronic M4.3 en M4.4x. Uitzondering zijn de 10 kleppers, die hebben een andere ECU (ik weet niet welke, ik meen Siemens ??? )

M4.3 is in de 850 geleverd t/m MY96. MY97 en de (eerste?) versie V70Classic hebben M4.4x. Deze is wat moderner en biedt meer mogelijkheden, zie ook het M4.4 tuning topic. Neem anders even contact op met de mannen die dat topic dragen. (o.a. Piet en ArjenT5R schieten mij zo te binnen, excuses aan de overige experts  ;D )

Edit: Dit topic dus: https://volvo850forum.nl/index.php/topic,85362.0.html

Dit is de hardware, de fysieke ECU. Je moet natuurlijk wel de juiste software voor jouw motor erin hebben voordat je een ECU kunt gebruiken. Bv. de ECU uit een 20V past fysiek in jouw auto, maar de software is niet geschikt voor een T5.

Bovenstaande is wat ik er van weet, ik pretendeer absoluut niet dat ik hier alles van weet, dus laat je goed informeren voor je wat gaat doen, het zou jammer zijn als er iets stuk gaat door een verkeerde unit of software.  :eusa_boohoo:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

dinky

Oké bedankt, als ik het goed begrijp het hoeft niet het zelfde nr te hebben. Als het maar een m4.3 ECU is en deze moet van een 20v zijn geweest of turbo. Hierop moet alleen de de goeie software gezet worden dan zal deze het weer moeten doen?

Met vriendelijke groet

dinky


dinky


Stefan

Citaat van: dinky op 10-09-2020 20:57:57
Is dit dan een m4.4 ECU?
https://link.marktplaats.nl/m1535431182?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons.
Nee, een M4.4 is een Bosch Motronic. Dit is een Siemens Fenix 5.2, ik denk voor een 10 kleppert. Een T-5 uit '95 is geleverd met een Bosch Motronic M4.3.
Geen idee of dit werkt, ik vermoed van niet  :eusa_think:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

dinky

Oké jammer, ik dat deze van een V70 was dus dacht dit is een m4.4.
Maar heb kwam nog iets tegen, laatste kans op of dit een m4.4 is.
http://link.marktplaats.nl/m1587361841?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons.
Bedankt voor zover.
Met vriendelijke groet

Miyel

M4.4 is wel te vinden, maar zijn populair.

Jou naam/handtekening doet vermoeden dat je een 850 T-5 hebt met M4.3. Hier kun je niet zomaar een M4.4 in steken en laten draaien.
Overigens kan Fasttech deze m4.4 ombouw niet verzorgen, heb ik al eens naar geïnformeerd. Die zullen een m4.3 ecu pakken en hier een herprogrammeerbare chip in solderen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Stefan

Ik heb eventueel nog wel een M4.4 liggen voor de verkoop, maar zoals Miyel al zegt, daar kan Fasttech niks mee.....
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

dinky

Oké jammer, maar heb een m4.3 gevonden van een 850r.
Nu alleen kijken hoe de garage dit gaat vergoeden, zelf denk ik aan de totale kosten optellen en deze naar mij overmaken. Dus ECU, chippen, moet hier vrij voor nemen van het werk, en eventueel brandstof.
Het is natuurlijk niet mijn schuld dat het stuk gegaan is. En ben zelf niet van plan om alles eerst zelf te gaan betalen, en dan afwachten wat je terug krijgt.
Maar super bedankt voor de feedback :eusa_dance:
Met vriendelijke groet Anné

dinky

Heb ondertussen een ECU kunnen bemachtigen met het goede bijhorende nr uiteraard. Deze meteen ook even geprobeerd of hier op wou lopen ( alleen stationair, niet mee gereden, dit om de reden dat ik niet weet met wat voor hardware de auto hiervoor heeft gereden) Heb de oude ECU ook weer terug, want misschien dat fasttech de chip die hier inzit over kan zetten. Mits deze goed is natuurlijk. En even op de bank om te kijken of alle goed is. Het heeft wat weken en telefoon gesprekken geduurd maar heb alles nu weer in huis, dus op naar fasttech.
Groet Anné

dinky

dus op 26-09 kon ik bij fasttech langs, kon terecht om 9 uur s,ochtends dus wekkertje zetten en lekker die kant op rijden(160km).
ze hebben van de oude ecu de chip kunnen overzetten naar de nieuwe ecu die ik heb kunnen bemachtigen,. hierbij hebben ze de software nagekeken en dit werd goed bevonden. de auto reed hier dan ook altijd goed op. het enige nadeel was dat het op een zaterdag was en dat ze dan niet met hun rollenbank werken. maar al met al alles werkt weer zo als het altijd was, en brengt mij weer een lacht op het gezicht. rijdt toch een stuk lekkerder met wat meer power/trekkracht.
bedankt voor alle reacties en kunnen we dit weer afsluiten.
Groet Anné