Auteur Topic: Uitlaatdampen door ventilatierooster....oorzaak?  (gelezen 1524 keer)

rjverbrugh

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • V70R | T-5R DOP
Re: Uitlaatdampen door ventilatierooster....oorzaak?
« Reactie #30 Gepost op: 20-10-2020 18:16:09 »
Ja, je hebt een punt. Was ook een fröbel oplossing. Moet ik alleen even een echt plaatje zien te maken en daar heb ik niet het gereedschap voor. Gezocht in alle dozen en schappen die ik heb, en dit was nu het meest ideaal. Moet eigenlijk opzoek naar een geschikt stuk aluminium, waar ik 2 6mm gaatjes in kan boren, en dan pakking materiaal eronder knutsel.

Viel me wel op dat er toch best nog redelijk druk onder de fröbel oplossing stond. Dus of dat goed is, is ook maar de vraag

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 20-10-2020 18:32:32 »
Ik heb er al succesvol dicht gebeund met een metalen plaatje (1mm) met daaronder een iets conische kurk.

En een plaatje op het forum laten maken moet niet zo een probleem zijn, vraag het eens aan Barracuda_82 / Johan van Tongeren; van Bad Decision Works.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rjverbrugh

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • V70R | T-5R DOP
« Reactie #32 Gepost op: 20-10-2020 18:57:48 »
Goeie tip, nog niet aan gedacht!

Miyel

• Club lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
« Reactie #33 Gepost op: 20-10-2020 21:41:04 »
Viel me wel op dat er toch best nog redelijk druk onder de fröbel oplossing stond. Dus of dat goed is, is ook maar de vraag

Dat is oliedruk en geen carterdruk. Er loopt een oliekanaal langs dat gat.

Ik heb heel slim een keer Victor reinz sealant gebruikt voor het onderblok.. kon compleet weer uit elkaar. Met de roze Volvo seal weer in elkaar gezet en geen last meer gehad van lekkage.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 20-10-2020 22:02:52 »
Het probleem verhelpen is natuurlijk altijd beter dan symptoom bestrijden, maar de offerte van de reparatie overstijgt vaak de (aanschaf)waarde van de auto.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rjverbrugh

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • V70R | T-5R DOP
« Reactie #35 Gepost op: 24-10-2020 16:57:09 »
Voorlopig laat ik het kleppenseksel nog even zitten, en als ik het moet laten doen, dan zelf.
Afgelopen dagen nog even de intercoolerslangen eraf gehaald, En de PTC nippel gecontroleerd . Deze was open, maar het was daar wat vettig op de aansluiting, dus alles netjes schoongemaakt.  Bij blazen in de pijp bij de PTC is alles mooi open (kan niet doorblazen met olievuldop erop, met dop eraf geen enkele weerstand). PCV dus open.
Alles weer netjes terug gemonteerd, en vanochtend 40km (2x 20) gereden, Zonder afdekking op dat gat. En rara politiepet, tot nu toe droog op het kleppendeksel. Ik doe er voorlopig maar niks op, maar eens zien wat er gebeurt op een langere rit. Ook geen dampen meer geroken.

Edit: Oja, weet iemand waar onderstaand ding voor is? Zit onder de intercoolerslang van de bovenste aansluiting. Viel uit elkaar toen ik bezig was. Maar weer aan elkaar gelijmd, en terug geplaatst. Auto rijdt normaal.

« Laatst bewerkt op: 24-10-2020 17:00:57 door rjverbrugh »

Sbv

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '99 S70R, '00 V70R en '97 V70 T5
« Reactie #36 Gepost op: 24-10-2020 18:39:44 »
Slang is van Evap systeem en gaat naar die pot achter het linker voorscherm

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Online Online
  • I've got propane running around my brain!
« Reactie #37 Gepost op: 25-10-2020 11:41:04 »
Og dat klepdeksel is ff werk ja... Maar zo gigantisch ook weer niet.
Distributieriem er af en al die kleine boutjes los ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

• Club lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 T-5R Black Stone.
« Reactie #38 Gepost op: 25-10-2020 12:32:24 »
Distributieriem er af en al die kleine boutjes los ;D

En dan veert de nokkenas schuin naar boven en breekt een hoek uit de cilinderkop.. nu begrijp ik hoe jij altijd wat kapot hebt.. 😉
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Online Online
  • I've got propane running around my brain!
« Reactie #39 Gepost op: 25-10-2020 12:56:54 »
Ja en dan ga je in paniek heel hard rond rennen en vliegt de boel in de fik en overal olie en en en ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rjverbrugh

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • V70R | T-5R DOP
« Reactie #40 Gepost op: 29-10-2020 17:16:51 »
Hmm, zal toch wel een moeten gebeuren. Na rondje Den Haag-Mook-Ermelo-Den Haag gisteren ligt er toch weer een plasje olie op het kleppendeksel. Ga toch maar eens een goed afdekplaatje maken. Johan gemaild (op zijn website) maar geen reactie gehad dus maar zelfs  eens kijken of er wat te maken is.