Van uitstel komt... toch maar even voorstellen!

Gestart door Jerra, 13-10-2020 11:54:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerra

Dag Roffelaars,

Ik ben Jeroen, 25 jaar, en ik woon in Velp (Bij Arnhem). Hieronder volgt een samenvatting van mijn eerste auto avontuur;

Eind februari (2020) kwam mijn eerste 850 (en tevens eerste auto) al mijn kant op. Een prachtige (nou... op dofheid en 1 roestplek na) rode (!) Alter 1.
Toch heb ik al die tijd geen account aangemaakt, nou verliep het ook allemaal niet zoals ik wilde (wat heel mijn omgeving al wel voorspeld had natuurlijk) en bleek er veel meer mis met deze auto dan ik dacht.
Hij staat dan ook in de stalling, na meerdere maanden een garagebox huren liepen de kosten veel te hoog op om dit project te onderhouden (gelukkig kost hij me nu niets op het moment).
Ik geef de moed nog niet op hoor, maar lockdown één (en mogelijk komende lockdown 2) maakte het animo voor sleutelen in mijn vriendenkring erg laag.

Gelukkig genoeg andere projecten om me druk over te maken!
(Woning opknappen/verbouwen, een Honda SS50Z en een Honda XBR500 en ik kan ook meer dan genoeg tijd en energie steken in de scoutinggroep!).

In juli begon het dan toch te kriebelen, er kwam een mooie advertentie voorbij, en ik ben er voor gegaan!
Nu rijd ik al bijna 2 maanden Heul Tevreden rond in een (Dark Olive Pearl) 850 t-5 waar meerdere formuleden en marktplaatsers al wat berichtjes van mij over hebben gehad :)
Wat een bak! Deze 850 uit '97 is duidelijk een luxury line en ik rijd rond van alle gemakken voorzien!
Interieur is licht beige/creme en ik ben van plan hem two-tone te maken.
Het zijn beide sedan's overigens.

Nu kon ik het natuurlijk niet langer uitstellen om me even voor te stellen, dus bij deze.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Cruise Control & Turbo meter gerepareerd
- Hoedenplank speakers ingebouwd
- Lambda sonde laten vervangen en tevens grote beurt (€ dat was wel even schrikken)
- Gewassen en gepoetst ;)
- Al meegenomen op kampeervakantie
- Leeslampjes verwijderd (zag later dat het origineel Volvo accessoires zijn, dus PM me als je interesse hebt)

To Do:
- Bovendek/Pet dashboard vervangen
- Tellerwerk tandwieltje bestellen en repareren
- hopelijk via ODB2 kilometerstand uitlezen en gerepareerde teller goed zetten
- Custom Navi/Multimedia oplossing bouwen. (Ga ik waarschijnlijk wel een blogje aan wagen, nooit eerder een blog geschreven)
- Stoelen poetsen/opknappen (Leather repair)
- de polijstmachine over alle krasjes en butsjes
- Leren inleg deur kaarten (zwart) voor two-tone tintje
- R voorbumper
- Nieuwe of reparatie achterbumper
- Spoiler met remlicht (natuurlijk!)

Vooral de gewilde onderdelen (Spoiler en R bumper) is werkelijk waar niet aan te komen.
Dus wanneer ik mag posten in "Onderdelen Gevraagd" gaan jullie me nog terugzien :)

Voor nu houd ik het even hierbij, is toch al een aardig verslagje geworden.

Met vriendelijke groeten,
Jerra

'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Ries van de Zilverschuit

Welkom, je hebt de weg gevonden! Een grote beurt kun je ook zelf hoor, hoef je niet meer zo te schrikken van de rekening.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Welkom geheten vanuit Arnhem (bij Velp)  ;).

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

TBoss3

Mooie wagen!
Die leeslampjes, zijn die ook te monteren in een station? Of is dat een optie voor alleen de sedans? Lijkt me best tof :)
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Jerra

@Ries haha ja oeps, ik had er wel de bijbedoeling mee om een goede band op te bouwen met de lokale garage. Hopelijk zien ze me als serieuze klant en willen ze me af en toe uit de brand helpen :).

@Volvobug bedankt!

@TBoss3 zie foto uit de catalogus. Helaas zaten ze met zelftappers in de interieurdelen (Hoedenplank, en op hout-inleg) dus daar zijn flinke gaten te zien bij mij..
Niet mooi gemonteerd maar het zijn grappige dingen. Het is net welke stijl je wilt bereiken :)
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR