Probleem met koude start of starten na >4 uur stilstand

Gestart door Sbv, 15-10-2020 12:58:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

Ha, mooi dat het is opgelost :). Inderdaad een lekkere zoektocht geweest!

Sbv

yep, alternatief was zorgen dat de brandstof tank nog onder de 45l kwam te zitten maar eigenlijk geen optie dus

de Boeing

Probleem gevonden, mooi toch!

Weet iemand eigenlijk welke slang dit moet zijn? (die boven op benzinepomp hoor te zitten). Ik weet dat het een benzine resistente slang moet zijn (binnen én buitenkant) maar qua afmetingen... Het heeft hier ooit op het forum gestaan maar ik kan het zo 123 niet meer terugvinden.

Christiaan850R

je kan ook gewoon gas uitzetten. das beter als je tank leeg rijden. dan blijft de pomp ook uit en je afsluiters dicht.

anyway. wil je goed diagnose stellen zonder willekeurig dingen te laten vervangen moet je naar je fueltrims gaan kijken op gas en benzine.

Sbv

Citaat van: de Boeing op 16-11-2020 11:01:36
Probleem gevonden, mooi toch!

Weet iemand eigenlijk welke slang dit moet zijn? (die boven op benzinepomp hoor te zitten). Ik weet dat het een benzine resistente slang moet zijn (binnen én buitenkant) maar qua afmetingen... Het heeft hier ooit op het forum gestaan maar ik kan het zo 123 niet meer terugvinden.

8 mm intern en can 12 cm lang volgens mij en inderdaad wel geschikt voor in een brandstof tank anders kan je vrij snel de slang gaan vervangen

Sbv

Citaat van: Christiaan850R op 16-11-2020 11:21:49
je kan ook gewoon gas uitzetten. das beter als je tank leeg rijden. dan blijft de pomp ook uit en je afsluiters dicht.

anyway. wil je goed diagnose stellen zonder willekeurig dingen te laten vervangen moet je naar je fueltrims gaan kijken op gas en benzine.
Fueltrim bepalen kan ik wel met Vida maar met Vol-fcr en brickdiag in ieder geval niet. Daarnaast had ik al redelijk vlot het vermoeden dat het iets met de pomp of druk te maken zou moeten hebben dit ivm geen problemen bij volle benzine tank, daarmee kan je dan gelijk het gas deel uitsluiten en ook de benzine injectoren. Massakabels waren al matig. Voordeel wat ik had was dat het meeste gewoon thuis had liggen en nog een prima werkende S70R om zaken van te lenen.

)()()sT

Citaat van: Sbv op 16-11-2020 13:34:00
8 mm intern en can 12 cm lang volgens mij en inderdaad wel geschikt voor in een brandstof tank anders kan je vrij snel de slang gaan vervangen

Inderdaad, op onderstaande foto zie je mijn pomp uit de T-5R en dat ie dus duidelijk niet goed op de pomp zit waardoor ik moeilijke start & inhouden bij boost had.
Slangetje is 10cm, duidelijk te kort dus.