nieuwe schokdempers & draagarmen - tips?

Gestart door mehrzahl, 05-11-2020 15:59:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehrzahl

Ik ben van plan om de schokdempers rondom (V70 T5 aut - 1999) te vervangen. De voorste draagarmen zal ik dan ook meteen meenemen. Ook achter moet er het één en ander gebeuren, omdat ik de bestaande nivomats wil vervangen door gewone veren + schokdempers.

Ik denk zelf aan Sachs dempers, Lemförder draagarmen, en Febi rubbers. Zijn deze aan te bevelen? De achterveren haal ik van de sloop.

Zijn er andere onderdelen die ik meteen kan vervangen als ik toch bezig ben? Nog zaken waar ik op moet letten?

Gr/Marcel

volvobug

Sachs dempers, Lemförder draagarmen, en Febi rubbers is prima aan te bevelen. Als je toch bezig bent en voor zover nodig ook de reactiestangetjes (Lemforder), veerpootlagers (INA), stofhoezen en schokbrekeraanslagproppen mee vervangen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Als het maar geen scanpech / pro parts sweden is zit je wel goed :P ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Citaat van: arjenT5R op 05-11-2020 17:34:18
Als het maar geen scanpech / pro parts sweden is zit je wel goed :P ;D

Of huismerk Star van Autodoc .....
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Stark ja idd moet je ook ver vandaan blijven.
Ik koop tegenwoordig alles bij RenDcarparts en niet meer in duitsland... :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

mehrzahl

Dank jullie we! Hebben jullie nog tips voor bv het loshalen van fuseebouten en het voorspannen van veren om de McPherson veerpoot te demonteren?

volvobug

Citaat van: mehrzahl op 06-11-2020 09:06:27
Dank jullie we! Hebben jullie nog tips voor bv het loshalen van fuseebouten en het voorspannen van veren om de McPherson veerpoot te demonteren?

Ja, goed gereedschap is het halve werk, en dat geldt zeker voor veerspanners. Tie-raps en spanbandjes zijn daar niet geschikt voor  ::) en als je het niet eerder gedaan hebt is het aan te bevelen het te laten doen of samen met iemand op te pakken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de Boeing

Ik heb heel goeie ervaringen met Meyle HD voor draagarmen en reactiestangen (al bijna 200.000 eronder en nog steeds prima). Let wel dat je de draagarmen horizontaal vastzet (dus draagarm in 1 horizontale lijn met het subframe als je de bouten vast trekt) anders zit er te veel spanning op die rubbers.

rjverbrugh

Op mijn '98 v70r zit zo'n draagarm die met 4 bouten vast zit waardoor je dit probleem niet hebt. Zal toch ook op een '99 model zitten?

razorx

De R heeft wat andere/betere draagarmen dan het standaard model. ;)

V70geRwin

En vergeet de top rubbers niet die in het top lager gaat, dan heb je compleet nieuwe veerpoten!

En zorg voor een knappe veerspanner, je wil daar niet mee stunten!

de Boeing

Whoepsie, ja bij latere types heb je die draagarmen met 4 bouten. En ik geloof ook dat de goede alternatieven (andere merk opties) dan een stuk kleiner zijn...

mehrzahl

Ik heb net gekeken, maar er zitten "normale" draagarmen onder, met twee bouten in de lengterichting van de auto. Zijn volgens mij identiek aan die van mijn oude 850 uit '92.

Ik heb inmiddels de bestelling geplaatst, bij daparto.nl - bijna 500 Euro voor 4 schokdempers (Sachs), rubbers, toplagers (Sachs), bumpstops, twee stabilisatorstangen (Meyle HD) en twee draagarmen (Meyle HD). Lijkt me een redelijke prijs.

Nu kijken wanneer ik tijd genoeg heb en het weer het toelaat.

Gr, Marcel

V70geRwin

Nette prijs hoor, zijn toch de betere aftermarket merken, ga je veel plezier van hebben als het er onder zit.
Nieuwe dempers merk je pas als ze er onder zitten hoe ver de oude al heen zijn en nieuwe toplagers zal je stuur weer soepel doen draaien  ;)