Slechte koude start

Gestart door yannick, 04-12-2020 08:44:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yannick

Dag allemaal,

Sinds kort heb ik een 850 estate 2.5 10V van 1995 DOP. Na het verkopen van de V70R en even BMW te hebben gereden miste ik toch de 850. Ik post snel wat fotootjes!

Nu rijdt de auto perfect, althans als hij warm is.
Koud starten moet ik altijd even helpen met het gaspedaal, dan moet ik de motor zelf op stationair houden. Anders valt hij stil. Na een klein stukje rijden is dit probleem al weg en rijdt hij perfect. Tot zover niet heel veel last van.
Nu heb ik echter de indruk dat als het kouder is hij meerdere startpogingen nodig heeft vooraleer hij zelfs aanslaat. Dan rijdt hij ook pas goed als de motor echt volledig op bedrijfstemperatuur is. Tot dan is het met horten en stoten en soms zelfs terug uitvallen. Dit uitvallen is dan vooral in het optrekken.

Maar ook als het kouder is en de motor is warm zijn alle problemen weg. Dan start hij ook zonder problemen.

Probleem met choke? Hoe wordt die geregeld?
Temperatuur sensor aan de thermostaat en thermostaat zijn reeds vervangen.

Merci!
Yannick.

Ries van de Zilverschuit

Stationair regelaar als eens schoongemaakt? Of een andere geprobeerd?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

yannick

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 04-12-2020 10:05:27
Stationair regelaar als eens schoongemaakt? Of een andere geprobeerd?
Dat is de stappenmotor die je bedoeld dan? Nee nog niet gedaan. Kan ik die gewoon demonteren en uitspuiten met remmenreiniger?

Ries van de Zilverschuit

Effe de zoekopdracht hier gebruiken. Is als veel over dat ding geschreven, inclusief kurken, nachtje staan, remmenreiniger en zo.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

yannick

Dat zie ik. Merci!
Maar hoe kan die stappenmotor wel goed werken als de motor warm is?
Hoe werkt dit juist?

Dionvr

Brandstofdrukregelaar op de injectorrail is ook verdacht bij dit soort gevallen, trek de vacuumslang er even af (loopt vanaf de drukregelaar richting je gasklep). Als daar benzine uit loopt of druppelt weet je dat die lek is.

Voorbeeldfoto:



)()()sT

Of injectoren eens checken?

yannick

Brandstofregelaar ga ik morgen eens checken. Bedankt voor de tip! Kan ik jouw check doen zonder de rail los te halen?

Hoe kan ik de injectoren nakijken? Kan je hier visueel iets aan zien of hoe doe je dat?