Mis vermogen (turbodruk)

Gestart door dinky, 13-12-2020 17:02:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dinky

Goedemiddag,

Sinds enkele weken begint mijn Volvo steeds vreemder te rijden met vermogen/turbodruk. Normaal gesproken is hij super sterk en hoor je de turbo spoelen(met raam open). Maar nu begint hij wat vreemd te rijden kwa vermogen, hij trekt alleen onderin een beetje bij verder doortrekken begint hij niet super veel meer vermogen te geven turbodruk komt een klein stukje voor het einde van het witte vlak. Eerst dacht ik dat het tussen mijn oren zit, maar heb  ontsteking, vacuüm slangen gecontroleerd, nieuwe gasklepsensor, pierburg tvc geplaatst. Naar de wastegate gekeken (halve maan) auto is gechipt heeft een 3inch downpipe,japanfold  15g turbo deze is ongeveer 48duizend oud. Maar de turbodruk komt niet buiten de turbometer, vandaag even klein stukje voorzichtig zonder slang op de wastegate gereden en dan nog, niet meer turbodruk en het idee gevoel van meer power.
Waar kan ik nog naar kijken om te checken wat dit kan zijn???
Wou morgen contact opnemen met Rice of fasttech en het probleem voor te leggen.
Alvast bedankt voor de reacties
Groet Anné

RoelNL

Tja waar te beginnen, zo te horen kan het van alles zijn, van turbo/slangen tot allerlei sensoren benzinepomp/injectoren etc.

Ik zelf zelf gewoon bij de basis, ontsteking en brandstof en zo steeds verder werken en mogelijk dus onderdelen uitwisselen waarvan je weet dat ze echt goed zijn.

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

foutcodes uitlezen eventueel ?
Mogelijk lucht massa meter

dinky

De turbo slangen zijn al eens vervangen voor sterke siliconen type, brandstof pomp is al eens vervangen, net zoals luchtmassa meter.
Wat is levensduur van brandstof pomp of luchtmassa meter?
Hoor verder geen geblaas of gesis wat betrekking kan hebben op druk verlies. Heeft brandstof pomp effect op turbodruk?
Met vriendelijke groet Anné

dinky

Heb even gekeken naar hoe oud de brandstof pomp is deze is van:
18-01-2013. Luchtmassa meter is van: 02-09-2014.
Zou 1 van deze versleten kunnen zijn? Anders morgen eens de brandstof druk meten, kan dit met een bandenspanning meter?.
Deze gewoon op de brandstof rail zetten met draaiende motor natuurlijk.
Met vriendelijke groet Anné

RoelNL

brandstofdruk meet je gewoon door op contact te zetten en te meten, je motor hoeft niet te starten.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

Nog foutcodes die je in de juiste richting kunnen zetten ?

Jur-volvo850

#7
Heb dit probleem zelf laatst ook gehad en fasttech gemaild maar nooit een mail terug gekregen.
Uiteindelijk bleek de wastegate gewoon niet strak genoeg te staan (hij moest veel strakker dan halve maan)

Je kunt ook nog het TBV membraam checken op de turbo zelf op scheurtjes/lekkage tenzij deze al vervangen is door blocking plate.

Brandstofdruk/vloeistof kun je volgens mij alleen meten met een glycerine gevulde meter (vloeistof in het klokje).
Indien je dit wil meten dan even relais er uit en zo'n jump wire er tussen, dan blijft de pomp lopen.
Volvo 850 T5 Sedan | 1994 | 601 609 Rood

dinky

Heb hem van de week nog uitgelezen met de 850app met bluetooth single, had geen foutcodes.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

dinky

Ben vandaag bezig geweest met de vacuüm slangen van turbo naar tcv deze zaten allemaal goed en geen rare dingen gezien. die van het evap systeem heb ik 2 week geleden vervangen.
Het enige zal knietje spruitstuk, en kerstboom. Of vergeet ik nog wat

V70geRwin

Een gaar relais 103 van de brandstof pomp kan er ook voor zorgen dat je te weinig peut krijgt, je kan deze makkelijk even overbruggen om uit te sluiten. Of direct doorsolderen kan ook natuurlijk.

dinky

Oké bedankt probeer ik dit even uit te sluiten, dus het zou kunnen dat hij te weinig brandstof krijgt, en hierdoor zijn vermogen en of turbodruk soms niet wil maken. Ik hoor dan ook niet de brandstof pomp zoemen/ geluid maken.
Ik laat even weten wat er gebeurt als ik 103 overbrug.
Alvast bedankt

Dionvr

Heb je het koppelstuk van turbo naar intercoolerbuis (van bovenaf de turbo) ook vervangen? Dit is een verloopstuk dat vaak wordt vergeten en dus scheurt.

dinky

Heb alle intercooler slangen destijds vervangen, zojuist relais overbrugt en hiermee een ritje gemaakt. Dit maakt niet veel verschil helaas. Alle vacuüm slangen gecontroleerd of deze goed zijn aangesloten. Hoor verder geen gesis of lekkende geluiden, misschien anders eens de downpipe er vanaf halen en kijken of de turbo geen scheuren vertoont bij de wastegate.