Mis vermogen (turbodruk)

Gestart door dinky, 13-12-2020 17:02:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Ja dus als het eerder gewoon goed was kan het niet ineens nu aan de ECU liggen....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Ik zou ook wat langer met deze nieuwe ECU rijden, na een paar 100km heeft de ecu zich aangepast aan de auto.
Pas daarna weet je zeker of de nieuwe ecu niet ook het vermogen terug regelt (om welke reden dan ook).

Je had ook kunnen vragen of Fasttech er gelijk een tune op maat in wilde stoppen.
Zijn prima jongens daar.

Dionvr

#32
Klinkt een beetje als symptoombestrijding. Eerst geen problemen, toen zonder soft- of hardware matige veranderingen na een periode minder vermogen.

Er is dus een onderdeel dat zijn werk niet meer goed doet = minder vermogen. Door een chip te monteren die meer vermogen levert kom je dan onderaan de streep uit op ongeveer hetzelfde vermogen als je al had.

Het probleem van de verloren paardenkrachten is dan alleen nog niet weggenomen, je lapt het alleen een beetje op waardoor het weer aanvoelt als normaal terwijl de ECU met meer pit eigenlijk beter zou moeten presteren dan origineel.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin


dinky

Vandaag even getest tussen 2 chipte ecu's 1 is een m4.3 voor handbak de ander is een m4.4 voor een automaat bedoeld. Toch zit er wat verschil tussen opbouw van het vermogen en het rijden en schakelen. Bij de ene trekt hij wat eerder onderin de toeren waarbij er bij doortrekken niet explosief meer gebeurd bij doortrekken en een beetje minder turbodruk. De m4.4 daarin tegen rijd soepeler minder zenuwachtig en geeft zijn vermogen ook anders af, trekt onderin wat minder maar bij meer toeren belasting explosievere vermogen opbouw en wat meer turbodruk. En deze zijn toeren niet vast onder het schakelen (rpmdefloater idee denk ik). En m4.4 slaat een heel stuk sneller aan met starten van de auto.

Wouter96

Citaat van: Dionvr op 18-12-2020 21:43:42
Klinkt een beetje als symptoombestrijding. Eerst geen problemen, toen zonder soft- of hardware matige veranderingen na een periode minder vermogen.

Er is dus een onderdeel dat zijn werk niet meer goed doet = minder vermogen. Door een chip te monteren die meer vermogen levert kom je dan onderaan de streep uit op ongeveer hetzelfde vermogen als je al had.

Het probleem van de verloren paardenkrachten is dan alleen nog niet weggenomen, je lapt het alleen een beetje op waardoor het weer aanvoelt als normaal terwijl de ECU met meer pit eigenlijk beter zou moeten presteren dan origineel.

Zie bericht Dion, de eentjes en nulletjes staan niet ineens op n andere volgorde. Kan zijn de de fueltrims resetten t gevoel geeft alsof t probleem even weg is, maar dat niet is.

dinky

Ik zal eerst eens wat km maken met de m4.4 ECU en kijken of het probleem ook hier mee terug komt naar een tijd, zoja deze eens live uitlezen dat is het voordeel van de m4.4 maar waar moet ik dan specifiek naar kijken?
Zal jullie op de hoogte houden of het überhaupt ook terug komt.

Dionvr

Citaat van: dinky op 20-12-2020 00:51:33
Ik zal eerst eens wat km maken met de m4.4 ECU en kijken of het probleem ook hier mee terug komt naar een tijd, zoja deze eens live uitlezen dat is het voordeel van de m4.4 maar waar moet ik dan specifiek naar kijken?
Zal jullie op de hoogte houden of het überhaupt ook terug komt.

Begrijp je wat we allemaal bedoelen?

dinky

Yep, heb de vacuüm slangen gecontroleerd ( tcv slangen, evap, knietje spruitstuk, op de aanzuigbuis net voor de turbo pcv, ic slangen) ontsteking is ook goed, bobine is al gewisseld tijd geleden voor een nieuwe, bougikabels zijn ook niet heel oud, bougies idem, rotor en verdekerkap idem. Waar valt dan nog meer naar te kijken?
Beide ecu's zijn gechipt, toch is het raar dat hij verschillend rijd tussen de 2 ecu's. Het is geen symptoom bestrijding, het is kijken wat  en waarom hij met de ene meer boost als met de ander. En degene die ik nu gebruik zou een milde chip moeten hebben omdat deze bedoeld is voor icm automaat.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Dionvr

TCV lek? interne BOV lek? Ring onder kerstboompje (op inlaatspruitstuk / gasklephuis)?

dinky

Tcv is een pierburg voor gekomen paar week geleden om deze uit te sluiten, bov zou ik nog naar kunnen kijken tevens de kerstboom ring.
Gasklep zou ook nog kunnen, waar hier precies naar te kijken (pakking, inlaatslang. Gaan de do88 ic slangen wel een stuk?

cornelis-b

Zoek eerst eens een standaard ECU van een T-5 zonder chip en ga daar eens mee rijden en ga dan eens kijken. Ik snap niet dat je de problemen met vermogen verlies gaat zoeken met een gechipte ECU's, zorg eerst dat hij normaal rijdt met een standaard ECU en dan pas verder met een chip. Dit is zoeken naar een speld in een hooiberg.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

dinky

Oké, ik zal eerdaags gaan rijden met een orginele ecu.
Hoever hoort de turbo naald te gaan met een orginele ecu.anders even een plaatje bij het praatje. Kan ik kijken wat hij doet met orginele ecu met de turbodruk.