Dazzle's V70 2.3 T5 NBP

Gestart door Dazzle, 23-12-2020 12:54:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Mooi dat je weer wat verder bent en de aanhouder wint  :eusa_clap:

de Boeing

Top!

Ja, iemand met kennis van onze auto's is nu wel heel hard aan te bevelen (en die vind je niet meer bij de dealer, uitzondering daar gelaten...). Ik moet ook eens afspraakje met Thuur regelen voor windruis probleempje  ;D

Mooi dat het met turbodruk de goeie kant op gaat.

Lees net ook je relaas over remdruk (toch vrij cruciaal onderdeel van iedere auto lijkt me). Kom jij met deze V50 klauwen door de Belgische keuring?!

NinaPaul

Door de keuring komen en voldoen aan de voorschriften is in Belgiƫ absoluut niet hetzelfde.
(Natuurlijk in NL ook niet, maar door steekproeven e.d. (nacontrole, verantwoordingsplicht) toch een stuk beter)

Elke verandering (t.o.v. COC) aan de remmen zijn in BE verboden.

Over het lassen en "zomaar" brackets maken is al genoeg geschreven.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Dazzle

Ik woon overigens in Bergen op zoom ( en ben toen via BE naar Thuur gereden).... Ik weet dat de eisen in BE mbt mods aan je auto erg streng zijn, niet te doen eigenlijk....  Collega uit BE vertelde me dat alles ( zoals verlagen) via een erkend bedrijf moet met factuur etc, dus zelf prullen  :eusa_naughty:

Vanochtend de zwaardere ( 1 bar) veer erin gezet. Wisselen ging erg vlot (ff geklooi met dat membraampje, maar gelukt) en stukkie rijden.... en back in business.  :eusa_dance:
Rijdt weer als een tierelier. Top mooi afgeregeld op 1,1bar waarop ie getuned is.  YES !!!  Echt weer ff wennen die power....
Heb de WGA wel even op 3/4 maan gezet, beetje uit voorzorg, dus ga die nog even op 1/2 zetten om te kijken of dat net iets meer brengt......  Blij mee !
Het lijkt erop dat ik deze issue van mijn lijstje kan halen......

Vervolg dus de V50-remmen. Net met dat sjezen merk je wel dat deze remmen echt wel voldoen tov die 280's.  Heb best veel pulls gedaan en doorgeremd en niks geen fading. Blokken en schijven gewoon Volvo.....  Dus ik wil echt wel proberen of deze behouden kunnen blijven. En anders op zoek naar andere klauwen en brackets..... en dan gewoon met bouten ipv gelast.

Net bij t testrijden kwam overigens een colonne met Classic Cabrio's tegemoet, die richting Zeeland reden. Leuk !!  Wel mooi weer uitgezocht in ieder geval!

Gisteren auto gewassen en dacht even snel foto schieten maar zag dat de bumper al helemaal onder zat..... :eusa_wall:






T5-4life

Is een toerrit van de Dutch Volvo C70 Soft Top Club.

C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

Dazzle

Was je er zelf ook bij ?

T5-4life

#21
Citaat van: Dazzle op 20-06-2021 14:21:05
Was je er zelf ook bij ?
Nee, ik vond het te ver. Enkele reis Oude Tonge is al 2 uur vanaf hier.

Anders had ik wel gezwaaid  ;)
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

V70geRwin

Mooi dat die veer zijn werk goed doet, lekker pullen dus  :eusa_clap:

Maar die V50 klauwen die nu verkeerd gelast zijn moet je wel gauw aanpassen.
Gewoon los laten slijpen en dan goede brackets regelen.

DJ--NeO--

Citaat van: de Boeing op 20-06-2021 10:40:49
Top!

Ja, iemand met kennis van onze auto's is nu wel heel hard aan te bevelen (en die vind je niet meer bij de dealer, uitzondering daar gelaten...). Ik moet ook eens afspraakje met Thuur regelen voor windruis probleempje  ;D

Mooi dat het met turbodruk de goeie kant op gaat.

Lees net ook je relaas over remdruk (toch vrij cruciaal onderdeel van iedere auto lijkt me). Kom jij met deze V50 klauwen door de Belgische keuring?!

dus ik begrijp dat er binnenkort een Mini meet is bij Arthur?

Count me in, kom bijna "wekelijks" bij hem over de vloer (gelukkig niet voor problemen aan de XC)
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Dazzle

Vorige week ritje gemaakt naar Hunterparts, (Bergen op Zoom - Friesland, dus mooi dagtripje, maar wilde er ook ns geweest zijn).  Daar andere motorkap gescoord want die erop zat had erg lelijke plekken (Leek erop of er iets van bijtend middel op gebruikt was ofzo). Ook een ander stuurtje meegenomen, een dikkere van een C70. Die vd week erop gezet. Prima gelukt met de info van dit forum. Staat in ieder geval mooi en voelt ook beter. Wilde ook nog een D-stijl kapje meenemen maar hadden ze niet in de juiste kleur ( beige maar dan meer richting grijs).
Volgende dag olie en filter gewisseld, voor op straat. Auto op bokjes. Lukte prima.

Vandaag de auto voorzien ve flinke poetsbeurt.
Eerst alles gewassen, daarna gekleid. Voorzijde geheel gepolijst, want dat was sinds de R bumper erop zit nog niet gedaan en kon nu mooi ook met de andere motorkap ( en geen tijd om alles te doen).  Daarna alles gewaxt ( gelukkig kon ik t machinaal doen, anders is t wel erg pittig). Maar resultaat is altijd erg leuk. Geeft weer voldoening.  :eusa_dance:


V70geRwin

Die staat er weer netjes bij, mooi werk  :eusa_clap:

Dazzle

Vandaag mooi ritje naar Gronsveld gemaakt om bij Thuurbo.NL de dikkere alu IC te laten plaatsen, die ik vorig jaar had overgenomen van een forumlid, maar nog niks mee had gedaan, met meteen een verse radiateur erin (Nissens) incl koelwaterslangen. Het paste eigenlijk vrij aardig allemaal en ging ook redelijk vlot. Omdat ik bij gas los ook t kantelen vd motor steeds meer begon te voelen, ook de steunen gecheckt en de motorsteun distributiezijde was ver heen dus meteen besteld zodat die in de middag er ook in kon. Zat dus dikke scheur in en had meer dan een cm speling. Nou, dan dus proefrijden. Het kantelen was meteen zoveel minder. Gek dat je die slijtage pas laat echt goed opmerkt. Je raakt dus duidelijk eraan gewend en ik merkte ook dat ik met t gaspedaal speelde om t kantelen minder te voelen. Daar kwam ik dus ook net pas achter. Voelt goed nu, lekker dit.  :eusa_dance: ;D ;D
Ff goed warmgereden en dan ns kijken of die dikkere IC iets brengt.
Maar de verhalen kloppen..... Het opspoelen van de turbo gaat ff rapper en die punch komt er echt veel eerder in...... Big Smile !  Ook tijdens de rit naar huis blijft het vermogen constant, wat voorheen dus voelbaar minder werd.  Aanrader deze upgrade......

gero

Citaat van: Dazzle op 11-11-2021 19:34:00
Vandaag mooi ritje naar Gronsveld gemaakt om bij Thuurbo.NL de dikkere alu IC te laten plaatsen, die ik vorig jaar had overgenomen van een forumlid, maar nog niks mee had gedaan, met meteen een verse radiateur erin (Nissens) incl koelwaterslangen. Het paste eigenlijk vrij aardig allemaal en ging ook redelijk vlot. Omdat ik bij gas los ook t kantelen vd motor steeds meer begon te voelen, ook de steunen gecheckt en de motorsteun distributiezijde was ver heen dus meteen besteld zodat die in de middag er ook in kon. Zat dus dikke scheur in en had meer dan een cm speling. Nou, dan dus proefrijden. Het kantelen was meteen zoveel minder. Gek dat je die slijtage pas laat echt goed opmerkt. Je raakt dus duidelijk eraan gewend en ik merkte ook dat ik met t gaspedaal speelde om t kantelen minder te voelen. Daar kwam ik dus ook net pas achter. Voelt goed nu, lekker dit.  :eusa_dance: ;D ;D
Ff goed warmgereden en dan ns kijken of die dikkere IC iets brengt.
Maar de verhalen kloppen..... Het opspoelen van de turbo gaat ff rapper en die punch komt er echt veel eerder in...... Big Smile !  Ook tijdens de rit naar huis blijft het vermogen constant, wat voorheen dus voelbaar minder werd.  Aanrader deze upgrade......
Citaat van: Dazzle op 11-11-2021 19:34:00
Vandaag mooi ritje naar Gronsveld gemaakt om bij Thuurbo.NL de dikkere alu IC te laten plaatsen, die ik vorig jaar had overgenomen van een forumlid, maar nog niks mee had gedaan, met meteen een verse radiateur erin (Nissens) incl koelwaterslangen. Het paste eigenlijk vrij aardig allemaal en ging ook redelijk vlot. Omdat ik bij gas los ook t kantelen vd motor steeds meer begon te voelen, ook de steunen gecheckt en de motorsteun distributiezijde was ver heen dus meteen besteld zodat die in de middag er ook in kon. Zat dus dikke scheur in en had meer dan een cm speling. Nou, dan dus proefrijden. Het kantelen was meteen zoveel minder. Gek dat je die slijtage pas laat echt goed opmerkt. Je raakt dus duidelijk eraan gewend en ik merkte ook dat ik met t gaspedaal speelde om t kantelen minder te voelen. Daar kwam ik dus ook net pas achter. Voelt goed nu, lekker dit.  :eusa_dance: ;D ;D
Ff goed warmgereden en dan ns kijken of die dikkere IC iets brengt.
Maar de verhalen kloppen..... Het opspoelen van de turbo gaat ff rapper en die punch komt er echt veel eerder in...... Big Smile !  Ook tijdens de rit naar huis blijft het vermogen constant, wat voorheen dus voelbaar minder werd.  Aanrader deze upgrade......

je kan er weer tegen, ik ga volgende week donderdag naar Gronsveld, even kennismaken met Arthur, even prutsen aan de 850.

Dazzle

Kan r zeker weer tegen...  wordt vast gezellig in Gronsveld. Ik vind t ook tof dat je gewoon daar kan blijven meekijken (beetje afkijken) en keuvelen over Volvo's en ook over Volvo's enzo.... ;D Wat moet er bij jou gebeuren?

gero

schijven voor en achter, ik had het materiaal al besteld via internet, ik vroeg toen aan Arthur of hij daar bezwaar tegen had, Nee zei hij, ik geef dan alleen geen garantie, dus ik reken alleen het werkloon af. :laugh: