Dazzle's V70 2.3 T5 NBP

Gestart door Dazzle, 23-12-2020 12:54:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DBJoran

Citaat van: Dazzle op 27-03-2022 16:21:47
Wel netter dan remstof, toch?  ;D

Dat ziet er inderdaad een stuk netter uit dan remstof, vooral omdat het nog een beetje metallic lijkt.

MikeyQR

Vandaag bij de Elandrun het gezicht bij de forum naam gezien. ;D
Was leuk je even gesproken te hebben.
Het blokje loopt mooi, het is nu een bijna echte V70R 8)


Dazzle

#62
Idd altijd goed om dan iemand ns in levende lijve te zien....... Ook leuk om beide bolides te "inspecteren" met alle verhalen die erbij horen ( incl de tips  ;) ). T blok is geen verkeerde keuze geweest. Erg blij mee...

Dazzle

Inmiddels weer wat verder....
Tot op heden eigenlijk geen olieverbruik merkbaar, das wel ff anders geweest.... Rijdt ook erg lekker.
Ook het benzineverbruik is verbeterd. Was 1:8,2 en nu 1:9,4.   En kan niet zeggen dat ik nu zo anders rij  :o.

Intussen heeft ArjenT5R een switch geplaatst in de ECU zodat ik ook kan gaan flashen. Ook een Wideband kunnen scoren. In mijn downpipe zat nog een toegang voor de sensor, die Arjen nog even gangbaar heeft gemaakt. Hij had ook meteen een draadje gemaakt naar de ECU voor de Wideband, die ik ook intussen heb geplaatst. Solderen etc was nieuw, dus eerst ff geoefend, maar tis best goed gelukt met aansluiten, al zeg ik t zelf.

Ben me ook gaan verdiepen in t Tuner pro-verhaal, zij het met wat hulp eerst. Moet zeggen dat ik best wel huiverig was, want t is onbekend terrein.
Maar, zoals met zoveel dingen, door gewoon te doen ( en ALLE stapjes lezen en opvolgen van de wiki-pagina's  :angel:) toch gelukt om alles te installeren op de laptop en als je dan connectie maakt met je ECU en je ziet de data binnenkomen, das best gaaf !
En vervolgens natuurlijk proberen te begrijpen wat t betekent en t kunnen interpreteren. Gaat stapje voor stapje, met input, maar erg leuk.

Afgelopen dagen de nodige logs gestuurd naar Arjen en aangepaste bins weer terug gehad ( want t echte werk laten we aan de specialist over).
Op dit moment draait ie al erg lekker.... komende dagen wat rijden en kijken wat t doet....
Blijft toch een gewaarwording dat t karakter van je auto zo verandert na de aanpassingen..... verslavend.







Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Dazzle

#66
Tijd vliegt en dan is het alweer juli......

Intussen weer wat dingetjes gedaan.  Had last bij gas/gaslos dat de motor erg kantelde. Zagen t ook terug in de datalogs, geregeld na overschakelen.
Daarom maar besloten alle steunen te vervangen. De distributiesteun had ik al vorige keer bij Thuur laten doen. 
Die aan het schutbord heb ik zelf gedaan. Leuk klusje overigens. Ff joetoeben en aan de gang. En vervangen was ook echt nodig. Dikke scheuren in t rubber en stukken rubber weg. Lekker als je dan al weet dat dit effect gaat hebben  :P
Maar na t starten.... wat een herrie. Kep natuurlijk die Powerflex bovenop zitten. Trillen en dreunen.... poewee...
Als dat niet snel minder werd, dan zou ik overwogen hebben die Powerflex maar ns te vervangen. Maar misschien moest de boel zich een beetje "zetten".
Gelukkig werd het trillen dan ook na verloop van wat tijd stukken minder en is nu prima.

De 2 onderste steunen en baksteun ook bij Thuur laten doen. Leuk ritje weer zo via Belgie ( en uiteraard daar ook getankt!).
Het kantelen is nu voelbaar minder. Bij optrekken is t geheel weg. Bij gaslos op snelheid na overschakelen voel je nog wel een beetje een kanteling, maar dat "induiken" is er niet meer.  Voel daarnaast ook nog wel dat bij lage snelheid en dan gaspedaal beetje indrukken en los, dat het wat kantelt. Geen idee wat als "normaal" beschouwd mag worden..... heb geen referentie. Maar hiermee kan ik wel leven....

Laatst ook de TPS vervangen. Kreeg kuren en motorstoring (4-1-1). Was toen ook 1 vd boutjes kwijtgeraakt bij t erop zetten. Ff vastgezet met ijzerdraad. Paar nieuwe boutjes besteld bij de dealer. Alleen op voorraad bij Classic Parts in Zweden, maar ja, wilde die wel hebben. Intussen binnen.
Gisteren ermee aan de slag gegaan. Ik had nog een pakking liggen vh gasklephuis. Die eraf gehaald en meteen schoongemaakt. Kon toen meteen de TPS er makkelijker op zetten.
Daarbij zag ik ook dat de dikke vacuumslang vd rembekrachtiger, die daar onder de kerstboom zijn vacuum pakt, ingescheurd was bij de klem. Slang was hard toe aan vervanging zo te zien dus meteen maar nieuw stuk gehaald en erop gezet.

Vanochtend stukkie gereden en moet zeggen dat ie best lekker rijdt  :eusa_dance:.  Trekt als een lier in ieder geval.

T blijft n lekker ( verslavend)  gevoel dat t zo stapje voor stapje verbetert.....
Binnenkort maar weer ns de buitenkant voorzien van een polijst en waxbeurtje.....





Dazzle

#67
Afgelopen tijd weer wat dingetjes gedaan.

Had wat last van een dalend KVS. Bij nader onderzoek bleek dit vd kachelslangen te komen. Zitten er natuurlijk ook al tig jaar in....
Die heb ik recent maar ns vervangen door blauwe siliconen. Op t forum en Joetoep gezien dat je die metalen bochten gewoon kon overzetten. Ook nieuwe gele connectors gekocht om ze vast te zetten aan het schutbord. Wat een gepiel was dat zeg.....  Misschien toch beter de gehele doorvoer kunnen vervangen want die connectie zit in de doorvoer tegenwoordig. Optie was natuurlijk ook om alles door te lussen naar binnen, maar had daar nog niet veel trek in.

En dacht ze eindelijk goed vast te hebben, en stukkie warm rijden en bij beetje boost, lampje KVS begon te branden....
Motorkap open en t hele blok zeiknat...... Meuren doet dat.....  Die zat dus niet goed vast ( iets met doorlussen en geen trek in hebben  :eusa_wall: )
Toen maar met behulp van mijn zwager opnieuw gedaan en dat lukte gelukkig wel. Tot op heden geen problemen en mooi stabiel KVS-nivootje.

Vorig weekend naar Best geweest.  Was schitterend weer en lekker druk. En ook weer wat inspiratie opgedaan.......
Zo'n lip onder de R-bumper is toch best wel kinky.....  :eusa_drool:

Mijn zwager had ook nog wat metaal liggen en heeft een mooie VPB voor achterin in elkaar gefixt. De exacte maten hier op t forum gevonden dus blij mee. Mooi blauw kleurtje erop en vanochtend erin gezet. Ben benieuwd of dit iets brengt. En anders waren het de kosten niet.......

Intussen ook R-veren gescoord.  Nieuwe Sachs-dempers etc zijn besteld, ook lagers/zittingen, dus als t allemaal binnen is gaan we dat installeren.
Voor de achterzijde heb ik de ophoogbussen al in huis dus ben zeer benieuwd hoe dat zal rijden en of t net iets beter staat, die 2cm verlaging....

To be continued......

Ries van de Zilverschuit

Die kachelslangen zijn gevaarlijke dingen als ze oud worden. Zijn al motoren mee de soep ingelopen toen die onderweg scheurden. Van dat risico ben je voorlopig weer af.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

DBJoran

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 19-09-2022 10:27:29
Die kachelslangen zijn gevaarlijke dingen als ze oud worden. Zijn al motoren mee de soep ingelopen toen die onderweg scheurden. Van dat risico ben je voorlopig weer af.

Hmmm, die kachelslangen moet ik denk ik ook dan maar eens gaan vervangen

Citaat van: Dazzle op 18-09-2022 11:13:06
Mijn zwager had ook nog wat metaal liggen en heeft een mooie VPB voor achterin in elkaar gefixt. De exacte maten hier op t forum gevonden dus blij mee. Mooi blauw kleurtje erop en vanochtend erin gezet. Ben benieuwd of dit iets brengt. En anders waren het de kosten niet.......

Mooi ding hoor, zo een zou ik er ook wel willen! Ik zag dat ze van Ultra-racing ook zn veerpootbrug hadden, misschien moet ik daar maar eens naar kijken.

Dazzle

Onlangs toch maar een bumperlip gescoord en vh weekend erop gezet...

Vind t toch best wel dik staan (qua tupperware-gehalte valt dit nog te overzien.).  En een downforce ineens..... poehee.  :eusa_shifty:


Dazzle

Paar weken geleden van vrouwlief een Ferrita catback gekregen  :eusa_dance: ( wie kunnen dat mij nazeggen  :eusa_whistle: ).
Samen met Volvo-maatje Wouwer eronder gezet. Geluid viel wat tegen na starten, maar vanuit Belgie terug naar huis en bij goed warm worden klonk die gaanderweg steeds dieper. Wel is de brom wat te horen bij de bekende 2300- 2800rpm, maar vind het verre van storend. Eindstuk is 90mm, maar die mag van mij eigenlijk nog wel slagje groter ( dat vult ook de uitsparing in de bumper iets meer denk ik). Maar das voor later....

Deze week nogmaals richting Belgie gegaan om blauwe wijzerplaatjes te monteren in t klokkencluster. Want vind dat toch wel gaaf staan bij de echte R-en. Wat een eenvoudige klus zou moeten zijn, viel best tegen. Bij de passagiers airbag was 1 vd 3 bouten omgedraaid gemonteerd. Hierdoor kon het bovendek niet er worden uitgeschoven, want die bout hield dat tegen. En ff liften lukte ook niet zomaar. Hoe is dat uberhaupt netjes geplaatst geweest dan?  Leuk zo, de ellende van de voorgangers.  Maar ja......  Uiteindelijk, na veel gepiel en gevloek, toch gelukt. De plastic afdichting bij de voorruit was wel stukje van af gebroken maar met wat lijm is t weer gemaakt.

Op termijn wil ik nog een alu inleg fixen want t is nu gewrapt. En eigenlijk is t dat net niet..... Hebben we weer wat om naar uit te kijken.

Oja, en vd week ook een nieuwe LMM sensor geplaatst van Pierburg.  De Bosch die erin zat was beetje bruin uitgeslagen ( misschien nog vd olie toen die K&N erin zat).




Ries van de Zilverschuit

Hoe loopt-ie met die Pierburg? Ben ik wel benieuwd naar, omdat we zweren voor Bosch hier.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Dazzle

Ik zal vd week ook ns dataloggen. Kijken of er verschil merkbaar is. Ik las hier op t forum genoeg over die Pierburg dus wilde t ns proberen....

Jerra

Ik ben benieuwd! Voornamelijk heb ik de focus op de 850 tips maar voor pierburg onderdelen heb ik voornamelijk de TCV voorbij zien komen als gouden tip.
Als de LMM echt goed bevalt dan hoor ik het graag :)

Verder lekker bezig hoor, heel anders zo met die lip! Snap wel dat je daar blij mee bent en dat het een nodige ingreep was na zo'n leuk kado!
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR