Startmotor stuk?

Gestart door RoelvanHoof, 27-12-2020 22:47:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelvanHoof

Goedenavond,

Ik hoor sinds een paar dagen nadat de motor is aangeslagen even, soms en niet altijd, een zoevend geluid.

Komt dat van de startmotor van mijn 850 GLe die na 445 dkm het gaat begeven?

Bedankt voor je feedback !

met vriendelijke groeten

Roel van Hoof
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

Jeroentjuh

Waarschijnlijk blijft de bendix van de startmotor somss hangen.

RoelvanHoof

Oké bedankt
Betekent dat de startmotor moet worden vervangen of is dat op te lossen door onderhoud?
Ben benieuwd
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

Sbv

handigste is om deze gewoon te vervangen

BBS

Bij mijn oude V70 is tie ook eens blijven hangen een paar keer. Resultaat was uiteindelijk dat hij vastgeslagen was en alleen met donder en geweld door een specialist verwijderd kon worden.
Aan te raden om hem toch op redelijk korte termijn te gaan vervangen......
Volvoloos....

RoelvanHoof

Bedankt allen,

Ga em bestellen.

Heb al een filmpje gezien hoe dit gedaan werd. Zag dat de fan eruit moet wil je er fatsoenlijk bij kunnen.

nog tips met wat handigheidjes? Thanks

Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

Sbv

koelfan eruit dan heb je voldoende ruimte en accu polen losgooien, dat maakt het minder spannend

RoelvanHoof

Citaat van: Sbv op 28-12-2020 09:44:44
koelfan eruit dan heb je voldoende ruimte en accu polen losgooien, dat maakt het minder spannend
👍
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

RoelvanHoof

Nou net mazzel, nog net kunnen starten en onder de carport gezet
Een kwartier later niet weigert die
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

RoelvanHoof

Heren,

Vraagje: is het nu alleen de fan te verwijderen of ook de behuizing er om heen. Wat is het handigst ?

Hoor graag jullie ervaring als deskundigen  ;D

greez
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

Sbv

Hele unit, met plastic behuizing dus

Dionvr

Twee bouten aan de bovenkant loshalen en je tilt hem er zo uit (stekkers niet vergeten). Aan de onderkant zit die in je radiateur geschoven.

robbiev

Ik heb dit klusje toevallig net gedaan 2 weken geleden. Ik heb de luchttoevoerslang naar het luchtfilter weggehaald en de intercoolerslang op het gasklephuis weggehaald. Verder de volledige oliepijlstok verwijderd (bout onder spruitstuk los maken) om goed  bij de bout van de steunbeugel te komen . Je hebt dan voldoende ruimte om de startmotor schuin omhoog langs het gasklephuis omhoog te halen.

RoelvanHoof

Haha, dank heren.

Heb loten klooien om alleen de fan eruit te freubelen, niet te doen.

Dank! Vind ik weer wat, meld ik me  :eusa_sick:
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

arjenT5R

Die fan is 4 schroefjes en wat stekkers... Ruk en klaar... Meest ideale manier om ruimte te maken!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!