2 ecu maps switch

Gestart door zwabbert, 07-01-2021 01:27:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwabbert

Gewoon uit nieuwsgierigheid zou het mogelijk zijn om doormiddel van een simpel schakelaartje tussen 2 tunes te switchen? 1tje voor het standaard cruisen en dus zo zuinig mogelijk en een voor vol vermogen. Mocht dit mogelijk zijn zou je dan ook tijdens het rijden kunnen switchen tussen beide?

kwam dit filmpje tegen vandaar de vraag.
https://youtu.be/JNrKkGErQeI

KIM

Ik denk het wel. De LPi switcher (zie tunersdeugd topic) is gedeeltelijk al zoiets; daarmee schakel je een andere ontstekingsmapping en fuel mapping in. Wellicht is er nog ruimte in het geheugen voor nog een mapping zoals voor de TCV. Als er bij die tune nog meer aangepast moet worden dan wordt de geheugenruimte wel een beetje een issue.

freefall

Heb er met piet eens kort over gebrainstormd, met een ostrich heb je al meer ruimte. Kwamen toen geloof ik tot de conclusie dat 4 mappen moet kunnen. Eens kijken of ik die terug kan vinden.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Piet

#3
Zeer zeker is dat mogelijk.
Switchen tussen volledige mapsets.
Geheugenruimte geen probleem, ik heb er al eens ééntje met 4 volledige mapsets gemaakt. (VE-map, Ignition map, TCV map, loadmap, injectorcontante, deadtimes)
Kun je ook gewoon tijdens het rijden switchen.
Die van het filmpje heb ik ook  gemaakt b.t.w.  ;D

zwabbert

#4
Citaat van: Piet op 07-01-2021 11:19:45
Zeer zeker is dat mogelijk.
Switchen tussen volledige mapsets.
Geheugenruimte geen probleem, ik heb er al eens ééntje met 4 volledige mapsets gemaakt. (VE-map, Ignition map, TCV map, loadmap, injectorcontante, deadtimes)
Kun je ook gewoon tijdens het rijden switchen.
Die van het filmpje heb ik ook  gemaakt b.t.w.  ;D

is zoiets makkelijk te maken? en wat heb je er zoal voor nodig? ik heb al een m4.4.

arjenT5R

Piece of cake gewoon Piet even even pbtje doen!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jeroentjuh

Rica had dit vroeger ook, draaischakelaar met 4 standen in het dashboardkastje.

Christiaan850R

Ben er samen met piet mee bezig. Eco/Sport voor zowel benzine als lpg.


zwabbert

Citaat van: Christiaan850R op 07-01-2021 21:52:04
Ben er samen met piet mee bezig. Eco/Sport voor zowel benzine als lpg.

Zoiets zou wel heel tof zijn, hou me op de hoogte als dat kan ben zeer geïnteresseerd in een dergelijke aanpassing

Antracs

Ik ben ook wel geïnteresseerd in zowel het eindresultaat als het aanpassingsproces zelf en wat je leert over het systeem.
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Christiaan850R

Ik zou zeggen neem contact op met piet.

bij mij werkt het.