Goedenavond medeforummers,
Al een tijdje zat ik te twijfelen over een wat grotere versie van de 850, namelijk de estate.
Aanleiding hiervoor is voornamelijk toch wat verbouw zaken en huisraad kopen wat telkens lastig blijkt door de kleine deuren en kofferklep.
Zo was ik laatst een Brink Allure ophalen, gelukkig doe je dat niet elke dag maar je leent er wel weer een auto of aanhanger voor.
Ineens viel mijn -niet actief zoekende- oog op een marktplaats advertentie. Een schone estate in de prachtkleur die ik nu ook al rijd.
Het is een DOP T-5R geworden met een Italiaans "belast" 2 liter motortje!
Is snel gegaan; dinsdagavond na een paar keer bellen en wat chatten meteen gaan kijken en de deal gesloten.
Heb me laten rijden want had me hand nog in het gips, vandaag kon ik hem dan zelf ophalen.
Toch nog een aanhanger nodig vanwege het reserve plaatwerk!
Hij lijkt in goede staat, niet uitgeleefd en over het algemeen voelt hij erg goed aan.
De eigenaar wilde hem duidelijk netjes houden want heb er ook een setje nettere deurpanelen bij en een set Titans vers van de poedercoater! Moet het rubber nog omheen zelfs.
Even onderzoeken of het bonken bij gas erop/eraf een motorsteun issue is of dat er misschien een dual mass flywheel in zit.
Verder wat lampjes, een gierend geluid (stuurpomp volgens mij, niveau is ook laag en de rubber ring in de dop is gesprongen) en een brom als de motor uitstaat..?
Dat laatste is denk ik een IAC Valve die continu aangestuurd blijft worden?
Er zitten overigens 2 ECU's bij, eentje origineel en eentje met een onbekende 2.0 t-5 schutten tuning.
Van die laatste blijft het lambda lampje ook aangaan.
De groene sedan, RijdendeRoffel, gaat de verkoop in nadat ik de puntjes op de i heb gezet.
Kachelmotor Check
ToDo
Klepstelmotor voor voeteneinde
Achteruitkijkspiegel kogel smeren
Interieur delen vastzetten
En de microswitch opzoeken die het sluipverbruik veroorzaakt.
Stuurtje/Volans/Bumper demonteren en originele spullen terugzetten.
Komt de koop met nieuw gespoten spoiler met derde remlicht want die hoort er echt bij!
Dat komt binnenkort wel

Voor nu eindigen we met een plaatje!