De projecten van Jerra

Gestart door Jerra, 18-01-2021 12:04:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB T-5R

#120
Citaat van: Jerra op 14-09-2022 16:13:13
Bijzonder hoe weinig je tegenkomt hiervan met de zoekfunctie.

Ik ben toch niet de eerste die een handbak blok op een automaat legt, maar nu ik iets beter weet wat er mogelijk aan de hand is (Bedankt Martijn!)

Met de zoekfunctie vind ik hele twijfelachtige berichten, velen zeggen dat het niet nodig is maar hier en daar vind je wel berichten die spreken over het vervangen van dit "toplager" "prise as lager"

Ook op engelse fora spreken ze over een steel bushing
https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-repair/crankshaft/steel-bushing-crankshaft-rear/1015633/
Deze schijnt niet nodig te zijn voor de handbak, die as schijnt nergens op aan te sluiten, maar de as van de automaat is langer en komt hier tegen aan.

Eigenlijk wordt het me niet duidelijker moet opzoeken, heb je de goude tip dan hoor ik het graag natuurlijk  ;D

Maar voor nu is het plan: Eerst zien dan geloven, zondag liften we het blok maar weer uit de auto en kunnen we spot de verschillen spelen tussen het oude en nieuwe blok  ::)
Die 3 tientjes aan het automaat lager (3507190) neem ik maar op de gok en bestel ik maar alvast.

Wordt vervolgd!

Alstu

Handbak:


Automaat:


Je merkt het alleen op als je dus een handbak motor tegen een automaat probeert te schroeven.
Dan wil die er nét niet tegen aan.
Een automaat motor op een handbak valt niet op omdat er meer ruimte is.


Jerra

Bedankt voor de opvolging Sandor!

Ga het zondag zien, maar zeer grote kans dat dit het probleem is  ;D
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

de Boeing

Ik moet bekennen: had hier ook nog nooit van gehoord! gelukkig was mijn donor N ook een automaat  ;D

Jerra

Oef, al 120 dagen geen update...

Helaas heb ik inderdaad niet zoveel tijd voor de projecten als gehoopt, echter vind er langzaam maar zeker nog wel progressie plaats!

De 10v heeft ondertussen weer een roffel in het vooronder, loopt ontzettend regelmatig stationair en klinkt vergeleken met de T-5R ontzettend rustig qua motorloop.
Ik moet nog even opzoek naar het juiste vacuüm diagram, misschien heeft iemand er hier eentje voor mij beschikbaar? De 10v wijkt namelijk af van de 20V non-turbo en turbo modellen.

Wanneer ik een dotje gas geef gaat dat prima, maar wanneer ik meer dan 1500rpm maak sterft de motor uit, hij valt terug naar een heel laag toerental en krijgt het niet meer bijgeregeld.
In eerste instantie verwacht ik vacuüm problemen dus dat wil ik maar eens helemaal nalopen.
Alle sensoren al wel nagelopen en weer los en vast gehad, ik moet nog wel naar de brandstofdruk kijken maar dat kan ook (via de FPR) vacuüm gerelateerd zijn.

Dan kan ik er binnenkort mee naar de APK :)
En dan maar eens een tijdje lekker mee rondtuffen.

De T-5R doet, al rammelend ;), nog steeds zijn dagelijkse ding zonder problemen. Die is na één 780 klusje aan de beurt nadat de 10v natuurlijk helemaal afgerond is.

De 780 staat nu niet meer in de garage zodat ik meer plek heb voor de motor, brommers en fietsen.
Echter heb ik het dakraam nu maar voorzichtig afgeplakt, er gaat ook een autohoes overheen, binnenkort de hemel maar verwijderen want er is iets niet goed aan het dakraam mechanisme.
Wanneer het dakraam is gefixed ga ik eerst de T-5R weer wat welverdiende aandacht geven. Daarna ga ik de 780 maar eens klaar maken voor de importkeuring.

Buiten de 4 wiel projecten om heb ik nog wat tijd aan de XBR (motorfiets besteed) en aan de motorfietsen van vrienden van mij.
Thuis niet veel geklust de afgelopen tijd, wel erg veel opgeruimd, georganiseerd en weggedaan.
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

SB T-5R

Je hebt een mooi wagenpark!

Jerra

Dankjewel!  ;D

Maar dat geld natuurlijk al helemaal voor jullie, geweldige introductie in het volvovirus trouwens die bloedsnelle bak van je.
Dat is ondertussen ook al een flinke tijd geleden, moet maar weer eens op bezoek komen!

'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Jerra

#126
Citaat van: Jerra op 24-01-2023 09:54:13
De 10v heeft ondertussen weer een roffel in het vooronder, loopt ontzettend regelmatig stationair en klinkt vergeleken met de T-5R ontzettend rustig qua motorloop.
...knip...
Wanneer ik een dotje gas geef gaat dat prima, maar wanneer ik meer dan 1500rpm maak sterft de motor uit, hij valt terug naar een heel laag toerental en krijgt het niet meer bijgeregeld.
In eerste instantie verwacht ik vacuüm problemen dus dat wil ik maar eens helemaal nalopen.

Gisteren dacht ik het even snel gevonden te hebben, maar helaas, na een kilometer rijden weer bokken en uitvallen, sleutel even uit/aan en start meteen weer, dus kon er prima mee thuis komen. Was toch niet van plan ver te gaan maar je moet het toch testen he ;)
Klom al wel veel gemakkelijker in de toeren, dotjes gas en onze belasting makkelijk naar 3000rpm. maar helaas tot nu toe duid het nog op toeval en nog geen oorzaak gevonden.

Persoonlijk vind ik het al wel supervet dat de motor transplantatie in zoverre is gelukt!

Diagrammetjes gevonden op gcp.se, topsite is het toch. echt een aanrader voor een makkelijk doorbladerbare reserve-onderdelen-catalogus

Wordt vervolgd!
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

razorx

Dank voor de tip van die site!

Ik zag bij het kijken naar je avatar dat die kat wel heel erg lijkt op onze Pardon. Kijk maar:


Die vond het ook altijd heerlijk om te kijken naar het sleutelwerk.

Jerra

Leuk dat die van mij niet de enige katten met technische aanleg zijn ;) Die van jou niet afgeschrikt door een vreemde Cavia?

Om in thema te blijven mogen geïnteresseerden bij deze mijn techniek katten leren kennen  ;D











Van alle markten thuis die twee xD Ze helpen mij, als rubberen eendjes, met allerlei problemen; Rubber-Duck-Debugging.

'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

razorx

 ;D Mooie meetapparatuur heb je ook!  :eusa_clap:

Maestro12

Leuke beesten en zie ik daar een Honda ss50??
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Jerra

Dankjewel en jazeker zie je daar een SS50  :angel:

Daar is het allemaal begonnen, en nogwel door hetzelfde gezelschap als wat mij ook naar het 850 virus geduwd heeft!
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Maestro12

Ik ben ook ooit begonnen met een ss50 (70cc, 5bak, 19mm Mikuni, hete nokkenas en de mechanische toerentalbegrenzer omgekeerd monteren zodat die op toeren ging vervroegen i.p.v. verlaten 125+km/u  ;D  :police:)
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Jerra

#133
Dag allemaal,

Even kijken of het lukt om een filmpje te delen:
https://www.icloud.com/iclouddrive/02d_55HyT70q7lLMNuIdW6ooA#IMG_9651

Ansich goed nieuws, na 4 weken dingen proberen loopt hij nog steeds mooi stationair xD
Echter na controleren van de onsteking, brandstofdruk, vacuümleidingen, accuspanning, sturingscodes, ecu resets, kan hij nog steeds geen toeren maken.
Ik heb ook de TPS en Temperatuursensor gecontroleerd. Lambda en LMM/MAF (welke is het nou bij een 10v, de sensor bij het luchtfilter) zitten ook aangesloten.

Iemand toevallig nog een gouden tip?

edit: overigens heb ik na het maken van het filmpje nog geprobeerd de gasinjectoren weer te monteren, dit klusje blijkt mij echt niet te liggen.
De montagegaten zijn daarna met elektrotape opnieuw en beter afgesloten, bood echter geen verbetering.
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Jerra

Citaat van: Maestro12 op 10-02-2023 22:33:28
Ik ben ook ooit begonnen met een ss50 (70cc, 5bak, 19mm Mikuni, hete nokkenas en de mechanische toerentalbegrenzer omgekeerd monteren zodat die op toeren ging vervroegen i.p.v. verlaten 125+km/u  ;D  :police:)

Ik heb ook een vervroegend vliegwiel binnen ondertussen!  :police:
5bak is ondertussen écht onbereikbaar geworden helaas, maar met de huidige setup is het al genieten pur sang hoor  :angel:
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR