Schokbrekers voor op T5R? Help!

Gestart door jimbo850, 26-01-2021 21:15:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jimbo850

Citaat van: Wouter96 op 28-01-2021 10:13:38
Je bedoelt PU bussen in je draagarmen? Ben benieuwd wat je er van gaat vinden, ik heb t heel even gehad maar t kraakte bij koud weer en piepte bij warm weer. Waren bussen van PowerFlex, geen idee of dat een beetje kwaliteit is. Hoop dat t bij jou stil is.

Wel goed dat je zo grondig te werk gaat, ga je plezier van hebben

Nee ik bedoel rubbers die je bij de rubbers van het subframe moet steken. De nieuwe draagarmen hebben al nieuwe normale rubbers dus ik hoop dat ze niet kraken...

Ik hoop dat ik er plezier van ga hebben, het in elkaar zetten is al driekwart van het plezier.

Wouter96

Sorry te snel gelezen. De subframe inserts zijn perfect, goed veel van dat vet er op en ze glijden er zo in  ;D

Ik heb een grote carrosserie ring gepakt die precies binnen de ''nokjes'' van het subframe rubber vallen en dam met de oude bout eerst de bus helemaal het rubber in gedraaid. Sommige gebruiken een pot krik maar vond dat toch wat tricky aangezien je best wat kracht moet gebruiken.

jimbo850

Citaat van: Wouter96 op 28-01-2021 13:26:07
Sorry te snel gelezen. De subframe inserts zijn perfect, goed veel van dat vet er op en ze glijden er zo in  ;D

Ik heb een grote carrosserie ring gepakt die precies binnen de ''nokjes'' van het subframe rubber vallen en dam met de oude bout eerst de bus helemaal het rubber in gedraaid. Sommige gebruiken een pot krik maar vond dat toch wat tricky aangezien je best wat kracht moet gebruiken.

Handige tip, thx!!

TBoss3

Hi, mijn T-5R is toe aan een nieuw onderstel, huidige schokdempers zijn versleten. In eerste instantie denk ik te gaan voor origineel, wat dan Sachs Supersport zou zijn. Is weer leverbaar via Volvo dealer heb ik gehoord. Echter twijfel ik een beetje of er misschien geen betere opties zijn.

Situatie nu:
- Voor: Koni strt (oranje) met H&R veren (waarschijnlijk, niet echt te zeggen)
- Achter: Koni strt (oranje) met Volvo verzwaarde veren

De verzwaarde veren zijn handig maar ik rijd afgezien van vakantie niet vaak met volle bak. Hij staat best hoog daardoor en zou achter best wat omlaag mogen.
Om een idee te geven, hij staat nu zo:



Wat zijn jullie "ideale" onderstel set-ups? ::) Mag wmb wel iets lager dan origineel, maar moet nog wel over drempels kunnen komen. Hoor het graag!
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

pcpg.janssen

Ik ga dit volgen, want ik vind het sportonderstel van onze classics niet comfortabel genoeg: iedere oneffenheid in de weg, voel je in de auto. En ik blijf voelen dat het een zware auto is die behoorlijk helt in de bochten, ondanks de kortere, stuggere veren. Dus als hier goede tips uitkomen, dan ga ik daar ook even mis-/gebruik van maken  ;D

V70R^2

Verlaging met veren is sowieso iets waar je niks aan hebt. Het is een combinatie van schokbreker en veren en de rest van het onderstel sie in balans moet zijn.

Een set vN BC-racing coilovers is altijd goed, die kan je zelf instellen op comfortabel en wat lager, of heel strak en super laag, either way, je gaat er altijd op voorruit 't.o.v. origineel en de prijs valt erg mee.