Hallo,
Ik heb een aantal vraagjes over het ombouwen van een 15g naar 16t turbo.
Op de sloop heb ik een 16T met schuine flens en blauwe injectoren (0280155830) op de kop getikt. Helaas om de benzine tank eronder uit te halen kappen ze de uitlaat ook door.
Heb nu een 16t met een bochtje eraan en een stuk doorgezaagde flex. Zo kan ik helaas geen aansluiting maken op de rest van de uitlaat.
Nu heb ik ook het vermoeden dat mijn cat ook verstopt zit. Mijn uitlaat gassen zijn behoorlijk heet als ze eruit komen. ( is een test die ik op internet las, weet niet inhoevere dit klopt)
Mijn auto is van '95, en zover ik kan vinden is er dan nog geen plicht op en katalysator. Mijn idee was om zelf een pijp te maken, de cat weg te laten en zo naar de achterdemper te werken.
iemand daar ervaring mee dat het zo kan? Of een idee waar ik een voorpijp kan vinden die past?
Dan heb ik nog een vraagje over de blauwe injectoren. Kunnen die zo gewisseld worden met de oranje, of heb je dan een tune nodig?
Heb wel kunnen vinden dat dit met de witte kan, maar heb die helaas niet kunnen vinden op sloop.
De auto waar het om gaat is een volvo 850 uit '95. De 16T heb ik uit een V70 (B5234T3) samen met een japanifold.
zie jullie suggesties graag tegemoed,
met vriendelijk groet,
Machiel