Nieuw hier

Gestart door ep_ha, 12-03-2021 21:08:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ep_ha

Hallo ik ben Ep en heb vorig jaar september mijn eerste Volvo aangeschaft; een signaalrode 850 tdi estate automaat, uit 1996, met zo'n 355d km (teller is defekt) via laatste tellerstand plus dagteller boordcomputer. Uitvoering luxury line, met als extra een webasto schuif-kanteldak. Heb sindsdien zo'n 9500km gereden, geen olieverbruik. Het geluid van deze diesel tijdens het optrekken werkt verslavend...één van de fijnste auto's die ik heb gehad..

Ries van de Zilverschuit

Gebeurd niet veel meer dat een roeter zich meldt! Welkom. Voor een diesel een hele mooie km-stand.

Nog foto's? Al vermoed ik dat ik wel weet hoe het er ongeveer uitziet.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

ep_ha

Hoi Ries het viel mij idd op dat de diesels niet dik gezaaid zijn; ik was op zoek naar een v70 op gas maar viel voor dit rode monster mede vanwege de staat van onderhoud en recent onderhoud.nl distributie/waterpomp alle riemen recent vervangen.ben nog aan het uitzoeken hoe een foto te plaatsen..hoe vermoed je dan dat hij er uitziet?

Ries van de Zilverschuit

Vier wielen, nogal hoekig, acht ramen rondom...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

marc-850

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 12-03-2021 22:32:31
Vier wielen, nogal hoekig, acht ramen rondom...

9: je vergeet het dakraam

V70geRwin

En vrij uniek het piepke naar beneden gericht.

Welkom en plaatjes doen het toch altijd goed  ;)


ep_ha


V70geRwin


ep_ha


Chris

Die staat er nog erg netjes bij zo te zien! 8) Mooi hoor.

Ries van de Zilverschuit

Zie je wel: nogal hoekig!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Jerra

Wat een beauty!!!
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

ep_ha

Bedankt Jerra jouw sedan mag er óók wezen; jij pakt klussen aan zoals tandwiel kmteller vervangen, ik heb er nog geen tijd voor/zin in gehad..eerst olie verversen (gewoon bij mij vóór,op straat ), verder spiegelverwarming rechts defect.
Is het normaal dat ,bij maximale stuuruitslag tijdens het wegrijden, de auto een soort zijdelings wegschuift? Te scherp stuurt?

Jerra

Ja ik klus ook lekker op straat, bevalt me tot nu toe beter dan verwacht.

Volgens mij is dat laatste een heel bijzondere eigenschap van onze volvo's
De achterwielen kunnen veranderen van stand door "compressable bushings" als ik het goed onthouden heb.
Deze "bussen" worden alleen ingedrukt/compressed bij een volledige stuuruitslag, daardoor hebben ze voor de slagschepen die ze zijn een relatief kleine draaicirkel.

Maar het kan zijn dat ik nu een marketing verhaal neerkalk en ik zodirect wordt gecorrigeerd:)
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR