aanpassen lmm in software, nu hoog toeren

Gestart door zwabbert, 27-04-2021 16:36:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwabbert

ik heb gister mijn lmm van 3.25 ingebouwd en ook tevens de ecu geflashed volgens het m44 forum (factor 1.94) alleen draait hij nu stationair veel meer toeren 1300 waar eerst 900, en wanneer je gas los laat en koppeling intrapt valt hij ook nauwelijks terug in toeren (blijft tussen 2 en 3 duizend toeren hangen). ligt dit aan de software en zo ja moet ik dan die factor groter of kleiner maken of is het een mechanisch probleem?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

VolvoFreak89

Kijk eens of het probleem weg gaat als je de airco uit zet?

zwabbert

Citaat van: VolvoFreak89 op 28-04-2021 12:02:13
Kijk eens of het probleem weg gaat als je de airco uit zet?

airco staat standaard uit want heb de condensor eraf gehad en nog niet weer laten bijvullen, dus daar kan het niet aan liggen.

ga vanmiddag even checken op vacuumlekkage

zwabbert

#4
heb hem vandaag uitgelezen en heb de volgende foutmeldingen gekregen.
deze zijn allemaal gekomen nadat ik de lmm heb vergroot en dat ook in de software heb gedaan
ik heb ook tevens gecheckt op een vacuumlek doormiddel van remreiniger te spuiten op de plekken waar eventueel een lek zou kunnen zitten, maar het toerental bleef gelijk dus denk niet dat het een vacuumlek is

EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor signal
EFI-231 Long term fuel trim part load
EFI-233 Adaptive idle air trim
EFI-225 Air conditioning (A/C) pressure sensor signal

volgens mij is de AC foutcode doordat het ac systeem leeg is. dit wil ik deze woensdag laten bijvullen. maar dat zou niet de andere problemen moeten veroorzaken.
iemand enig idee waar mee te beginnen?

BBS

Was er niet iets met een omreken tabel en de vergrote LMM behuizing?
Volvoloos....

zwabbert

#6
Citaat van: BBS op 14-06-2021 21:47:57
Was er niet iets met een omreken tabel en de vergrote LMM behuizing?

ik heb volgens de tabel netjes de software aangepast. er is een factor 1.94 gebruikt dus het zou niet aan de software mogen liggen.
heb net wel op een engels forum gevonden dat ik de accu even most los koppelen om de long term fuel trim te resetten. tot dusver zijn de melding nog niet terug gekomen.

Piet

EFI-121 duidt er op dat er iets met het signaal van de LMM mis is.
Daar zou ik het dus zoekek.
Kandidaten o.a:
- LMM sensor beschadigd
- Kabelbruek
- Problemen mer de LMM stekker
Dat soort dingen

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

zwabbert

#9
Citaat van: arjenT5R op 20-06-2021 14:10:08
Hier nog vorderingen?

ja heb het probleem gevonden na een tijd zoeken. ik heb meerdere gebruikte lmm geprobeert maar geen van allen gaf het gewenste resultaat. bij het terug switchen naar mijn eigen lmm vond ik dat de lmm wel heel makkelijk in en uit de behuizing kon en de rubber ring niet echt contact maakt met de wand. heb daarna de sensor ring met fitterstape ingewikkeld tot hij wel strak aansloot. zit er sinds afgelopen vrijdag in en heb er ongeveer 20km mee gereden zonder dat ook meer 1 van de meldingen terug is gekomen terwijl eerst binnen 500 meter de melding er weer was.

lang verhaal kort alieexpres behuizing is iets te groot voor de sensor, met een beetje tape is dat zo opgelost (mits je het weet)

arjenT5R

Ohja ik had een o ring aan elkaar geplakt zodat ie goed dicht zat.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!