lekkend stuurhuis

Gestart door Emielb, 13-05-2021 08:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emielb


Beste leden,
gisteren moest mijn geliefde 850 naar de garage voor een apk. Dit jaar moest ik al een keer mijn stuurolie bijvullen en nu blijkt dat ik een lekkend stuurhuis heb. Dat gaat toch al snel 1000 euro kosten gaf de monteur aan. Hij lekt teveel om te negeren.
Ik vind dit wel een erg grote investering. Ik heb hem nu bij de dorpsgarage langsgebracht. Ik breng de 850 meestal bij Nordicar in Heerhugowaard langs. Zal ik daar nog langs voor een second opinion? Ik wil zeker nog een jaar met mijn huidige 850 doorrijden.
Hebben jullie misschien een advies?
grt Emiel

volvobug

lek is lek, dus die second opinion zal niet veel toevoegen wat dat betreft, wellicht wel voor de kostenopgaaf. Bij Estateservices heb je een nieuw after market stuurhuis voor 300 euro en het is een een paar uurtjes sleutelen. Het is dan wel weer een overweging om meteen stuurkogels en spoorstangen mee te vervangen, als dat niet eerder gebeurd is. Maar ook dat hoeft je de kop niet te kosten.
Bij de afweging is natuurlijk ook van belang hoe de staat van de rest van het onderhoud is, of je er mee wil doorrijden, aantal km's dat je maakt etc.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

aloisdecroon

Zeker even langs Nordicar gaan, of bellen is eigenlijk al genoeg.

Zijn zullen net wat handiger zijn met de volvo en en een betere prijs hebben kwa onderdelen.

Emielb

ok, dank voor de info!

gero

Citaat van: Emielb op 13-05-2021 08:16:25
Beste leden,
gisteren moest mijn geliefde 850 naar de garage voor een apk. Dit jaar moest ik al een keer mijn stuurolie bijvullen en nu blijkt dat ik een lekkend stuurhuis heb. Dat gaat toch al snel 1000 euro kosten gaf de monteur aan. Hij lekt teveel om te negeren.
Ik vind dit wel een erg grote investering. Ik heb hem nu bij de dorpsgarage langsgebracht. Ik breng de 850 meestal bij Nordicar in Heerhugowaard langs. Zal ik daar nog langs voor een second opinion? Ik wil zeker nog een jaar met mijn huidige 850 doorrijden.
Hebben jullie misschien een advies?
grt Emiel

vorige jaar werd mijn 850 afgekeurd op een teveel lekkende stuurhuis, bij de Volvo dealer heb ik het laten repareren, inclusief het vervangen van de stuurkogels + uitlijnen, ik was toch  1100,00  euro kwijt, maar ja de Volvo heeft toch ruim 400.000 km gelopen en dat met het 1e   stuurhuis.

konniekip

Citaat van: volvobug op 13-05-2021 11:17:12
lek is lek, dus die second opinion zal niet veel toevoegen wat dat betreft, wellicht wel voor de kostenopgaaf. Bij Estateservices heb je een nieuw after market stuurhuis voor 300 euro en het is een een paar uurtjes sleutelen. Het is dan wel weer een overweging om meteen stuurkogels en spoorstangen mee te vervangen, als dat niet eerder gebeurd is. Maar ook dat hoeft je de kop niet te kosten.
Bij de afweging is natuurlijk ook van belang hoe de staat van de rest van het onderhoud is, of je er mee wil doorrijden, aantal km's dat je maakt etc.
ik zou wegblijven van die aftermarket. de mijne was na 5 maanden al weer stuk.
speling in de tandheugel.  onder garantie geld teruggehad.

Ries van de Zilverschuit

Zijn er geen bedrijven die het originele stuurhuis kunnen reviseren? Ben je natuurlijk wel wat langer je auto kwijt. Of je regelt er van te voren een van de sloop.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Estateservices heeft ook revisie stuurhuizen, meen 375. Was maar ter illustratie dat het geen 1100 euro hoeft te kosten. Heb overigens geen belang bij estateservices, dus shop gerust rond.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

https://www.ihrlenkungsspezialist.de/ doet revisie onder de 200€.
Met ruilen ben je voor 214€ klaar.  Wel even kijken of je een TRW of een SMI stuurhuis hebt.
Laatste cijfer op je typelaatje bij de accu: 4(TRW) of 5(SMI)
Bron: https://www.motor-talk.de/bilder/lenkgetriebe-v70-i-austauschen-lassen-g72089303/typenschild-motorraum-i208265435.html
--
Autogas Inside . . .

soumsoum

Ik heb recent een stuurhuis van ihrlenkungsspezialist gekocht, tot nu toe erg tevreden over!
Zelf erop gezet en dat bespaart vooral de kosten. Kun je zelf sleutelen?
Is wel een pittig klusje van een paar uur (eventueel gelijk motorsteunen/torsiestangrubbers vervangen nu je er toch bij kunt)
Een brug is wel sterk aan te bevelen. Reken hiervoor plus het uitlijnen, nieuwe stuurkogels en olie nog een ruime 100 euro
Volvo 855R 1996

konniekip

ondanks dat ik nu toe ben aan mn derde stuurhuis in één jaar (1x aftermarket, 1x gereviseerd TRW Volvo stuurhuis) moet ik wel zeggen dat de afhandeling en garantieclaim via estateservices goed verloopt. Ze onttrekken zich niet aan hun verantwoordelijkheid.

Ries van de Zilverschuit

Is dat niet een ietwat schrale troost? Drie keer een stuurhuis verwisselen kost ook een kapitaal als je dat uitbesteedt. En als je het zelf doet, heel veel tijd. Wat ik neem niet aan dat dit bedrijf je daar in tegemoet komt.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

konniekip

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 27-05-2021 13:54:45
Is dat niet een ietwat schrale troost? Drie keer een stuurhuis verwisselen kost ook een kapitaal als je dat uitbesteedt. En als je het zelf doet, heel veel tijd. Wat ik neem niet aan dat dit bedrijf je daar in tegemoet komt.
Nee daarin niet,
t is inderdaad klote .. 't kost 2-3 uur, dan weer uitlijnen.  Maar ze doen niet moeilijk door me al een stuurhuis toe te sturen met een retour etiket in de doos zonder garantie formulieren in te hoeven vullen, nieuwe eerst bestellen etc.