Slecht aanslaan met koude motor

Gestart door dinky, 29-05-2021 23:42:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dinky

Hallo, heb helaas het volgende probleem. Als ik de auto start met koude motor slaat deze helaas niet goed aan. Gaat een beetje pruttelt aan ofzo kan het niet goed beschrijven. Heb een m4.4 ECU aangepast door schutten bevalt goed. Hiermee starte hij gewoon met 1 slag in een keer, nu start hij wel maar gaat op een vreemde manier slaat hij aan, net of hij soort van verzopen is. Nokkenas sensor is nog niet heel oud, bougies 10.000 oud, bdp sensor laatst vervangen, verdere ontsteking(bobine,kabels, verdelerkap,rotor) is verder allemaal al een keer vervangen en in goede orde heb ik al na gelopen. Auto loopt verder goed geen gekke dingen veel vermogen geen foutcodes. De koude start wordt steeds erger verschilt soms wel maar vind het heel vreemd het begon van 1 op andere dag. Nu heb ik de orginele m4.3 ECU ook nog, hiermee start hij prima. Met de m4.3 gaat hij wel veel vaker rond voor hij aanslaat zou dit verklaren dat hij hiermee beter aanslaat.
Wat kan ik nog uitsluiten om dit op te lossen?

Ries van de Zilverschuit

Zoek hier eens op koelvloeistoftemperatuursensor. Misschien herken je de symptomen van defecte sensor.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

dinky

#2
Tempsensor is al eens vervangen voor orgineel, heb het factuur er even bij gezocht vervangen op 6-1-2017 is nu zoon 50.000 oud.of is dit een slijtage onderdeel?
De auto slaat wel aan, alleen als hij aanslaat soort van futloos pruttelend aan ofzo eerste seconden dat hij loopt moeilijk te omschrijven . Met de andere ECU m4.3 is het slaat hij aan zoals het hoort na een paar omwentelingen paf en aan is hij.
Valt de temperatuur sensor te meten?

volvobug

Heb je een LPG installatie en zo ja welke?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

dinky

Nee heb geen LPG installatie. Heb vanochtend de temperatuur sensor gemeten met koude motor deze gaf 3735ohm aan.
Verder heb de orginele Volvo bougies(10.000km oud) vervangen voor NGK pfr6b bougies, deze had ik nog liggen en hebben er hooguit 20.000 in gehad. Starte merkbaar beter en rijd ook nog eens vele malen beter.
Heb ze afgesteld op gap 0.7. dus ga morgen nieuwe NGK r pfr6b bougies kopen, en kijken of dit het probleem verhelpt met het starten. Verder loopt de auto super, en met de NGK bougies merkbaar ook meer vermogen. Ik laat even weten hoe dit afloopt

NinaPaul

Batch waar net nieuwe bougievonken werden geleverd waarschijnlijk...
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Peultje

Citaat van: dinky op 30-05-2021 12:06:31
Nee heb geen LPG installatie. Heb vanochtend de temperatuur sensor gemeten met koude motor deze gaf 3735ohm aan.
Verder heb de orginele Volvo bougies(10.000km oud) vervangen voor NGK pfr6b bougies, deze had ik nog liggen en hebben er hooguit 20.000 in gehad. Starte merkbaar beter en rijd ook nog eens vele malen beter.
Heb ze afgesteld op gap 0.7. dus ga morgen nieuwe NGK r pfr6b bougies kopen, en kijken of dit het probleem verhelpt met het starten. Verder loopt de auto super, en met de NGK bougies merkbaar ook meer vermogen. Ik laat even weten hoe dit afloopt
Deze NGK heb ik er ook 60.000 km probleemloos ingehad. Nu zitten er al 85000 km NGK type BKR6EIX 6418 in.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

arjenT5R

M43 start sowieso trager dat is normaal, wat heb je voor injectoren?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

dinky

Heb rode injectoren, daar is de m4.4 ook op afgesteld.
Heb inderdaad nieuwe bougies gekocht, hier starte wel wat beter op maar vanochtend sloeg hij weer raar aan. Loopt wel meteen netjes stationair. Inderdaad met de m4.3 start hij wat trager, maar slaat hier wel goed op aan. Zou het kunnen liggen aan de M4.4

volvobug

Lekkende benzineinjector al uitgesloten?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Citaat van: volvobug op 02-06-2021 10:44:29
Lekkende benzineinjector al uitgesloten?

Die wilde ik ook net noemen. Dat extra rondje draaien van de 4.3 zorgt dat er minder verzopen wordt.
Een paar flesjes injector reiniger er doorheen jagen kan eigenlijk nooit kwaad.
Sonisch reinigen is natuurlijk nog beter.

Zijn er nog foutcodes?

volvobug

Citaat van: V70geRwin op 02-06-2021 11:07:12
.... Dat extra rondje draaien van de 4.3 zorgt dat er minder verzopen wordt.....

Precies, dat dus. Dan wordt de cilinder eerst extra belucht.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

dinky

#12
Nee heb geen foutcodes (uitgelezen met 850 app en Bluetooth dongle) anders even proberen met de laptop met vol fcr of brickdiag heb ze allebei, injectoren heb ik nieuw gekocht.
Hoe kan ik een lekkende injector uitsluiten?
Maar in deze richting zat ik wel te denken inderdaad, als hij eventjes gelopen heeft en start hem weer slaat hij goed aan namelijk.
Bedankt voor zover met jullie reacties

arjenT5R

Ik denk eerder dat het aan deadtimes ligt dat die niet helemaal kloppen.
Zeker omdat het geen std verhaal is.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

De injectoren zijn nog vers bedoel je?

Loopt je benzinedruk langzaam weg dan?
Start hij koud wel goed als je de auto eerst enkele seconden op contact zet (zodat de benzine pomp loopt) en pas daarna start?