De Vliegende Sinaasappel🍊

Gestart door Friso, 20-06-2021 23:27:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Friso

Goedemiddag allen!

Het project begint vorm te krijgen! De motorruimte is ''klaar'' op wat slangen en kabels na die wel aangesloten zijn maar nog niet echt netjes vast zitten (en wellicht wat klemmetjes na een stuk rijden  :azn: ) Verder zijn de kachelslangen voor nu even aan elkaar vast geknoopt. Restklusjes zijn dus nog wat kabels & slangen, de kachel (Goede tip Arjen, ik had al zo'n idee dat het huis naar de donder is) en een fatsoenlijke uitlaat. Mijn 2.0 uitlaat knijpt namelijk nogal de boel af.

foto van het bijna eindresultaat!

Friso

Citaat van: bert850 op 29-06-2021 21:24:49
Mooi om te volgen, hoe meer foto's ik zie hoe meer spijt dat ik hem weggedaan heb.
Eigenaar na mij had schade aan zijkant,  heb jij dat ook gerepareerd?
Is ook een topic over dezekleur auto.
Brick orange.
Stonden alle auto's en eigenaren bij.

Succes.

De schade is toendertijd door de vorige eigenaar gerepareerd met een bestuurdersdeur van een andere brick orange. beetje kleurverschil en de deuk in de linkerachterdeur is nog steeds aanwezig, maar laat ik ooit wel helemaal wegwerken. Heeft de vorige eigenaar ook op dit forum gezeten? Heb hem van de week al bericht op Messenger :)

Zal het topic is opzoeken, leuk!

V70geRwin

De kachelslangen kan je ook zonder doorvoer gelijk naar binnen brengen met een paar standaard slangen, wel even kijken naar de afdichting en dat ze niet snijden op de metalen randen. Maar een nieuwe doorvoer kan ook natuurlijk  ;)

Wouter96

Heb je snel gedaan allemaal!
Heb je wel ''turbo doorvoer slangen''? De N/A slangen krijg je niet onder je inlaat buis van de turbo door.

mitsupiet

Lekker bezig. Goed te zien dat je het gewoon doet. :eusa_clap:

Te hard geschrobt.......

Friso

Citaat van: Wouter96 op 01-07-2021 13:44:55
Heb je snel gedaan allemaal!
Heb je wel ''turbo doorvoer slangen''? De N/A slangen krijg je niet onder je inlaat buis van de turbo door.

Klopt! slangen zijn inderdaad van de turbo :)

Friso

Goeiesmiddags!

Kleine update betreft het project:

Hij rijdt! een paar testrondjes gereden, wat een genot! snel, klinkt goed (nog geen echte uitlaat onder vanaf de kat :eusa_liar: ) en bovenal gewoon weer fantastisch leuk! Kreeg de glimlach niet van m'n gezicht na de eerste keer een lege invoegstrook op te zijn gereden ;D. Dankzij de kortere M56 bak (want ex 2.0) is de acceleratie snel en agressief. Enige nadeel zijn de wat hogere toeren op de snelweg maar ach, je rijdt geen 850 om zuinig te zijn.  Er resten nog een paar kleine zaken om af te maken voor de APK, maar ben al lang blij dat het allemaal werkt :)

Verder werkt de motor gek genoeg prima in de ''P'' stand. toerental wordt niet begrensd noch wordt (zover ik weet dan) niet de turbodruk verlaagd.


)()()sT

Hoe bedoel je dat? Je moet de PNP toch doorlussen en dan werkt de boel toch?
Wel mooi dat ie lekker loopt!

Zoepertje

Mooi project, snel in elkaar gezet en goed om te horen dat alles werkt naar behoren.  :eusa_dance:
Ik ben erg benieuwd of de versnellingsbak van de atmosferische 2.0 het volhoudt.
Geniet van de turboduw!


Friso

Citaat van: )()()sT op 16-07-2021 14:31:12
Hoe bedoel je dat? Je moet de PNP toch doorlussen en dan werkt de boel toch?
Wel mooi dat ie lekker loopt!

Hey!

Thanks voor de tip! Ik weet niet exact wat de PNP is. Ik heb simpelweg de PRND schakelaar aangesloten aan de stekker en in z'n P gelaten omdat die anders niet wilt starten. Maar als het makkelijker kan hoor ik enorm graag hoe dat moet 😁

Friso

Citaat van: Zoepertje op 16-07-2021 16:29:07
Mooi project, snel in elkaar gezet en goed om te horen dat alles werkt naar behoren.  :eusa_dance:
Ik ben erg benieuwd of de versnellingsbak van de atmosferische 2.0 het volhoudt.
Geniet van de turboduw!

In principe is het exact dezelfde bak als een T5 zou hebben met zijn eigen M56, enkel met een iéts kortere vertanding (zover ik heb begrepen) dus de wielen zullen eerder doorslippen ipv dat de bak sterft :)

Friso

Goeie nacht!

Kleine update voor ik ga slapen; vandaag heb ik 'm APK klaar gemaakt!

Begonnen met wat kleine lekkages weg te werken, bleken simpelweg niet goed vastzittende klemmen te zijn.

Daarna begonnen aan de uitlaat, het is een beetje gebeund, maar ik heb de turbouitlaat aan de 2.0 einddemper en eindstuk geknoopt, verre van ideaal qua flow voor de turbo(van 60mm naar 45mm doorsnee); maar APK waardig en kan ermee rijden naar een uitlaatservice(niet de honden variant). Iemand hier tips voor een mooie custom uitlaat? Mag alles zijn behalve stock Volvo, al wil ik het wel re-de-lijk subtiel hebben voor langere reizen zonder urenlang naar droning te moeten luisteren.

Thanks voor de tips!

Tot zover! More to come na de APK maandag. Next up zijn de airco & kachel, uitlijnen en kijken naar motorsteunen. Hij klapt nogal bij gas los, nogal een bonk.

henry classic v70

Citaat van: arjen850 op 26-06-2021 21:03:52


Vandaag is er weer eens een hoop werk gedaan aan de R. Ik had een behoorlijke brom in de uitlaat zitten, het flex gedeelte van de downpipe was op, ik wou over op schuine flens, en de originele pannekoek die er nog onder zat begon slechter te worden.
Dit alles heeft mij doen besluiten om een compleet nieuwe RVS uitlaat te laten maken. Dit is gedaan door Floris Fustenberg, hij heeft voor al meer forummers de uitlaat gemaakt ;)

Er is echt een puik stuk vakwerk geleverd, prachtige lassen, en super strak eronder. Vanaf de downpipe is het nu niet meer 3 inch, maar 2.5. De brom is enorm verminderd.
De eindtips zijn nog niet gemonteerd, ik ga er eerst een weekje mee rijden, als alles goed bevalt dan gaan de tips er weer onder.

De racekat en de eindtips is het enige wat hergebruikt is, de rest alles nieuw. En dus zoals gezegd nu schuine flens, en dat is merkbaar zeg :eusa_drool:

Voor nu er super blij mee, en vakantie geld weg ;D

Blog van Arjen...  ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70geRwin

Betere bak en braadwerk maar je kan wel voor de apk, goed bezig  :eusa_clap:

Friso

Citaat van: henry classic v70 op 21-07-2021 13:04:11
Blog van Arjen...  ;)

Leuk dat je het noemt! Heb pas contact gehad met Floris erover. Het zijn wel serieuze prijzen, maar je krijgt er wat prachtigs voor terug. Twijfel zelf nog aan een "kant en klare" Ferrita die ik bij hem eronder laat plaatsen, of een custom catback met 1 of 2 dempers. Moet ik mezelf echt nog even in verdiepen voor ik 700 euro op tafel leg.