Auteur Topic: De Vliegende Sinaasappel🍊  (gelezen 4980 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10374
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: Post introductie; De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #30 Gepost op: 22-07-2021 12:52:10 »
Ik geloof dat Jelmar wel wat goedkoper is wat dat betreft
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Friso

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Geslacht: Man
  • | Volvo 850 T5 | Volvo V50 2.4 GT | S40 II 1.8
    • Instagram avonturen
Re: Post introductie; De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #31 Gepost op: 19-09-2021 23:16:45 »
« Laatst bewerkt op: 19-09-2021 23:21:02 door Friso »

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7880
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #32 Gepost op: 20-09-2021 12:02:04 »
2 tips:

Ga voor de remmen gelijk voor iets fatsoenlijks met brembo klauwen, de rest blijft allemaal behelpen. Er worden setjes in de te koop sectie aangeboden, als je toch de boel gaat vervangen dan beter iets meer investeren. Geloof me, fijne remmen zijn een betere upgrade dan een motor tuning.

De grip voor komt niet alleen door de banden, verbeter eerst maar even je onderstel, liefst met dikkere stabistangen van ultra of ipd. En als je nog geen veerpootbrug voor hebt dan is dat een quick win.


Friso

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Geslacht: Man
  • | Volvo 850 T5 | Volvo V50 2.4 GT | S40 II 1.8
    • Instagram avonturen
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #33 Gepost op: 20-10-2021 10:08:20 »
« Laatst bewerkt op: 21-10-2021 07:09:19 door Friso »

Friso

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Geslacht: Man
  • | Volvo 850 T5 | Volvo V50 2.4 GT | S40 II 1.8
    • Instagram avonturen
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #34 Gepost op: 20-10-2021 10:10:19 »
2 tips:

Ga voor de remmen gelijk voor iets fatsoenlijks met brembo klauwen, de rest blijft allemaal behelpen. Er worden setjes in de te koop sectie aangeboden, als je toch de boel gaat vervangen dan beter iets meer investeren. Geloof me, fijne remmen zijn een betere upgrade dan een motor tuning.

De grip voor komt niet alleen door de banden, verbeter eerst maar even je onderstel, liefst met dikkere stabistangen van ultra of ipd. En als je nog geen veerpootbrug voor hebt dan is dat een quick win.

Geen slecht plan! Echter zit je gauw weer aan 18'' wielen bij een Big brake kit o.i.d, en ik wil voor het ''sleeper'' gebeuren eigenlijk niet hoger dan 17'' wielen. Ik probeer de Canopus er terug op te krijgen en te laten spuiten in Prisma, anders zou ik op zoek gaan naar een setje Propus :)

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1522
  • 855R AUT Lpi
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #35 Gepost op: 20-10-2021 10:58:37 »
Goed bezig!

en idd. by far de beste investering die je kan doen aan deze auto's hun wegligging is een setje dikke stabi stangen (ik heb de 25mm ipd set). Het spreekt voor zich dat er ook frisse draagarmen, veerschotels en subframe rubbers nodig zijn. Ook de rubbers van de achteras mag je in dit lijstje niet vergeten. Samen met mijn standaard R onderstel vind ik de 850 dan prettig sturen zonder al te onfomfortabel te worden.

En ik zou eerder adviseren om naar 215 of zelfs 205 banden te kijken, die "rollen" minder over de 850 velg in mijn beleving waardoor het stuurgevoel wat beter is.

Rip kit vind ik vooral handig om meer ruimte te creeeren naast de motor (voorheen iedere keer al die buizen wegnemen als je keer automaat olie wil checken of naar je verdeelkap wil kijken...

)()()sT

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17500
  • Geslacht: Man
  • 850 T-5R CY | V60D3+
    • www.joostvdveer.nl
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #36 Gepost op: 23-10-2021 21:03:52 »

Friso

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Geslacht: Man
  • | Volvo 850 T5 | Volvo V50 2.4 GT | S40 II 1.8
    • Instagram avonturen
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #37 Gepost op: 18-11-2021 00:06:06 »
Zo, kleine maand verder. Tijd voor een korte update.

Waar begin ik?

Oja! Vandaag voor het eerst in mijn bezit de afneembare trekhaak erop geklikt en met een flinke aanhanger naar het midden van het land getrokken, auto heeft geen centje pijn qua vermogen, maar er vielen mij wel wat andere zaken op die zich al een week of iets voordoen.
- Enorm stinken naar benzine in de cabine, het lijkt vanuit achter te komen maar aangezien de klem bij de vulslang is vervangen kon die het niet zijn.
-motorstoringslampje brandt dan wel dan niet.. beetje vaag verhaal, weet wel dat die bij lange na niet meer zo trekt als die deed net na de bouw. Doe er met Flitsmeister dik 9 seconden over onbeladen(zonder aanhanger natuurlijk) om naar de 100 te komen, de fabrieksopgave is 6.7, dus gechipt en wel zou dat nog sneller moeten gaan. Zat zelf aan een kapotte Luchtmassameter te denken, maar als iemand dit bekend voor komt hoor ik graag! :)

Auto gedraagt zich redelijk..! Stuurpomp giert en ATF is gitzwart terwijl het pas is vervangen, maar hij doet het nog.

2 weken geleden werd de diagnose gesteld dat de koppakking lek zou zijn omdat mijn kachel niet goed warm werd. Echter lekt de auto zowel in als uitwendig geen KVS, dus naar wat second opinions op het werk werd het gelukkig ontkracht.

Verder heb ik hem verlaagd met Eibach 30mm set, rijdt enorm veel beter nu! Echter staat die achter gek genoeg alsnog ietsje lager dan voor, maar het is al heel wat subtieler.

Zo ver even kort, slaap lekker alvast! :)

jellejas

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Man
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #38 Gepost op: 18-11-2021 00:25:52 »
Zo, kleine maand verder. Tijd voor een korte update.

Waar begin ik?

Oja! Vandaag voor het eerst in mijn bezit de afneembare trekhaak erop geklikt en met een flinke aanhanger naar het midden van het land getrokken, auto heeft geen centje pijn qua vermogen, maar er vielen mij wel wat andere zaken op die zich al een week of iets voordoen.
- Enorm stinken naar benzine in de cabine, het lijkt vanuit achter te komen maar aangezien de klem bij de vulslang is vervangen kon die het niet zijn.
-motorstoringslampje brandt dan wel dan niet.. beetje vaag verhaal, weet wel dat die bij lange na niet meer zo trekt als die deed net na de bouw. Doe er met Flitsmeister dik 9 seconden over onbeladen(zonder aanhanger natuurlijk) om naar de 100 te komen, de fabrieksopgave is 6.7, dus gechipt en wel zou dat nog sneller moeten gaan. Zat zelf aan een kapotte Luchtmassameter te denken, maar als iemand dit bekend voor komt hoor ik graag! :)

Auto gedraagt zich redelijk..! Stuurpomp giert en ATF is gitzwart terwijl het pas is vervangen, maar hij doet het nog.

2 weken geleden werd de diagnose gesteld dat de koppakking lek zou zijn omdat mijn kachel niet goed warm werd. Echter lekt de auto zowel in als uitwendig geen KVS, dus naar wat second opinions op het werk werd het gelukkig ontkracht.

Verder heb ik hem verlaagd met Eibach 30mm set, rijdt enorm veel beter nu! Echter staat die achter gek genoeg alsnog ietsje lager dan voor, maar het is al heel wat subtieler.

Zo ver even kort, slaap lekker alvast! :)
Je hebt twee keer precies wat ik ook bij mijn wagen had haha.

De benzine lucht, en helemaal doordat je zegt dat het van achter komt, is waarschijnlijk de tankontluchting. Er loopt een rubberen slang van boven de tank, onder de auto naar het motorruim. Daar is die aangesloten op een electronisch geregeld klepje en gaat die daarna door met een slang naar je inlaatspuitstuk voor vacuum. Dat klepje kan je ook bij je rechterkoplamp vinden. De slang is vaak nooit vervangen en naar 20+ jaar gaat die wel een keer stuk. Het vervelende hier aan is echter dat die slang vaak stuk is boven aan je tank en om dat te fixen mag je je hele tank laten zakken. Bij mij resulteert dit probleem er bijvoorbeeld ook voor dat hij benzine gaat lekken als ik hem meer dan 2/3 voor tank. Je kan vaak zelf de plas zien liggen.

Hij lijkt lager achter maar dit is ie niet. Kijk maar eens goed naar je wielkasten :). De wielkast lager zit lager, dus ondanks dat je auto goed "waterpas" ligt lijkt het alsof hij achter lager ligt. Dit had ik ook met 40m verlaging en op den duur ben ik het wel leuk gaan vinden, maar toch weer 20mm omhoog gebracht met fatsoenlijke spacers van Europeantuning en dat bevalt mij goed. 
BRAAAAAAAP STUTUTU

Menno3274

  • Lid 100+
  • ***
  • Online Online
  • Berichten: 347
  • Geslacht: Man
  • S70 T5 (kleur 412) '97
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #39 Gepost op: 18-11-2021 09:16:44 »
Ik heb dat ook gehad, stond ik in het buitenland en lag er een mooi plasje benzine onder de auto bij de pomp. Was ook de tankontluchting. ;D Tank laten zakken en fixen maar. Wellicht dat dat ook iets aan je vermogen doet?

Wat betreft de kachel is niet de thermostaat of temperatuursensor stuk?

Friso

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Geslacht: Man
  • | Volvo 850 T5 | Volvo V50 2.4 GT | S40 II 1.8
    • Instagram avonturen
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #40 Gepost op: 02-02-2022 13:23:08 »
Goedemiddag allen!

Wat onderhoud, upgrades & problemen verder, zijn we aangekomen in 2022.

Om te beginnnen stinkt de auto nog steeds naar benzine, maar zijn we er wel achter waar het probleem ligt. We hebben bij het wisselen van de brandstofpomp blijkbaar de tankring niet strak genoeg aangedraaid. Waardoor er dus benzine dampen vrijkomen :-\

Ook is de auto verlaagd met 30mm verlaagd door middel van een nieuwe set Eibach Pro veren. Rijdt heel lekker in combinatie met de oranje Koni's SRT!

Verder is er nieuw rubber opgekomen samen met nieuwe velgen, mooi setje Propus van een C70 :)

Ondertussen is de ''kapotte'' kachel ook verholpen en wordt het gewoon fatsoenlijk warm in de auto. Echter constateerde de specialist een kapotte koppakking.. Na verdere navraag op het werk wordt dit dan weer tegen gesproken omdat ik geen drukopbouw heb, geen olie bij de KVS of andersom en het blok verder prima loopt.

Een hoog gebruik heb ik wel de laatste maanden, al kan dat ook aan mijn rechtervoet liggen. Vermogen is nog steeds niet wat het geweest is (ik schat rond de 220 pk ipv de om en nabij 280 zoals net de na de bouw & tuning.) Enige wat ik nog kan verdenken is de luchtmassameter & de RIP kit, waar ik sterk over denk om terug te bouwen naar het origineel.

Tot slot blijft na het wisselen van de tellerbak voor een turbo variant het ABS lampje heel zwak branden, en de teller gaat niet verder dan 160 waar die daarna blijft springen op en neer ::) wellicht kan ETS mij meer over vertellen als niemand hier een suggestie heeft.

Veel dingen qua projecten en onderhoud (naast standaard onderhoud) blijven momenteel ff liggen vanwege een verhuizing en verbouwing. En het koude gure weer waardoor buiten werken ellende is. Hopelijk binnenkort meer positieve updates met wat voorruitgang. Heb ook een paar leuke projecten klaar liggen zoals deur isolatie (anti dreun & ''noppen'' plaat voor de binnendeuren) en een set prachtige Focal speakers voor de voordeuren inclusief tweeters voor het dashboard.

Zo ver even even kort!

Voor bovenstaande antwoorden, bedankt mannen! ik reageer altijd niet direct maar waardeer de antwoorden oprecht!


Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11157
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #41 Gepost op: 02-02-2022 15:20:02 »
Waarom denk je dat de RIP-kit aan de oorzaak ligt van het beperkte vermogen?
Het zou me overigens niets verbazen dat de ABS-storing er ook voor zorgt dat je minder vermogen hebt.

Died850

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • Geslacht: Man
  • 855 Turbo AT 1994 (411)
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #42 Gepost op: 03-02-2022 08:36:30 »
Propus staan m goed   8)!

Tellerbak zou ik eens kijken naar de massa van de tellerbak, of die wel lekker zit. Vaag brandend ABS lampje en stuiterende teller kunnen daar ook mee te maken hebben naast een ABS storing uiteraard.
« Laatst bewerkt op: 03-02-2022 08:46:56 door Died850 »

Friso

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Geslacht: Man
  • | Volvo 850 T5 | Volvo V50 2.4 GT | S40 II 1.8
    • Instagram avonturen
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #43 Gepost op: 03-02-2022 23:36:56 »
Richting Died & Thomas,

De auto heeft zelf geen ABS storing, wanneer er een andere tellerbak in gaat (originele) verdwijnt de storing namelijk. Als het een storing was zou het lampje fel branden en de uitlees apparatuur loeien ;)

Verder ben ik er zojuist achter gekomen dat er witte smurrie in mijn carterpan zit, en het koelvloeistof niveau langzaam daalt, daarnaast lust die ondanks rondom nieuwe klepseals en keerringen nog steeds een flinke slok olie en lijkt die met het roet dat aan de uitlaat kleeft ook de boel niet al te best te verbranden.. Zou dan toch de koppakking aan de beurt zijn? :eusa_wall:

Ikea kiekje van gisteren als toevoeging :)

volvobug

  • Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5708
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 LPi & V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
Re: De Vliegende Sinaasappel🍊
« Reactie #44 Gepost op: 04-02-2022 10:12:21 »
Handtekening? 85011806 en Saffronie.