bedrading lambda sensor richting ecu

Gestart door zwabbert, 02-09-2021 13:16:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwabbert

dag ik heb een klein probleempje.
ik heb een andere downpipe waardoor de locatie van de lambdasonde verhuist is naar de andere kant. ik had de kabel verlengd en vervolgens boven aan de brandwand bevestigd om te voorkomen dat hij contact zou maken met de turbo. na ongeveer een jaar heeft mijn bevestiging het begeven en is de kabel toch op de turbo terecht gekomen. nou is het geval dat de kabel zelf weggebrand is maar er tevens ook kortsluiting is ontstaan.
de lambda sonde zelf is al gerepareerd, nou is het geval dat door de kortsluiting denk ik vanaf de connector naar de ecu een van de 4 kabeltjes volledig is vergaan. ik heb hem tot onder op het blok in stukjes verkoold koper terug gevonden, de andere 3 lijken nog intact. mijn vraag is of iemand een bedradingschema hier van heeft of mij kan vertellen waar op de ecu ik deze kabels kan weervinden zodat ik hem vanaf de ecu naar de connector kan volgen om te kijken tot waar hij stuk is en eventueel helemaal te vervangen afhankelijk van de staat

Peultje

Dat hangt van het type motormanagement af, of er één of twee sensoren rond de kat zitten en dergelijke. Voor een Denso ME-7 zit de verwarming van de voorste sensor op A18 van de ECM en de meetdraden op respectievelijk A42, A41, A28 en A24. De achterste sensor heeft een draad minder en zit op A35 voor de verwarming en A61 en A62 voor de meting.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

zwabbert

#2
Citaat van: Peultje op 02-09-2021 14:34:08
Dat hangt van het type motormanagement af, of er één of twee sensoren rond de kat zitten en dergelijke. Voor een Denso ME-7 zit de verwarming van de voorste sensor op A18 van de ECM en de meetdraden op respectievelijk A42, A41, A28 en A24. De achterste sensor heeft een draad minder en zit op A35 voor de verwarming en A61 en A62 voor de meting.

ik had misschien even moet specificeren dat het om een 850 t5 gaat met een 4.4 (was ooit 4.3) om nog specifieker te zijn gaat het om de buitenste warmte draad

Piet

A14: Regelsignaal voorverwarmen - zwart
A32: Signaal plus - groen/zwart
A33: signaal min - groen/grijs

groen-oranje draad = voeding.