Na in 2018 m'n laatste V70 verkocht te hebben, heb ik verschillende merken en modellen geprobeerd. De afgelopen 2 jaar heb ik me verplaatst in een V40 van 2003. Geen gekke auto, deed het altijd en redelijk comfortabel.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. En toen de V40 problemen begon te vertonen ben ik me toch maar weer eens gaan oriënteren op een Roffel

.
Na verschillende keren op Marktplaats en Facebook achter het net gevist te hebben stond er vorige week hier in de buurt een donkerblauwe V op LPG te koop.
Een tijdje over en weer gemaild en afspraak gemaakt om de auto maar eens in het echt te bekijken.
Auto heeft iets meer van 485.000 gelopen, dus is inmiddels goed ingereden

. Voor mij niet de eerste auto met dergelijke kmstanden, de vorige had ruim 530.000 gelopen. Dit is uiteraard aan de buitenkant te zien, krasjes en plekjes zitten er rondom de auto wel. Ook mist er een roostertje uit de voorbumper, doet de cruisecontrol het niet en weigert 1 raam om open te gaan.
Maar over het algemeen viel het mij 100% mee.
Dus uiteindelijk de auto gekocht en meegenomen naar huis. Wat een genot en wat een verschil t.o.v. de V40, vooral op de snelweg. Wat heb ik dit gemist!
Deze blijft voorlopig, dat is zeker.
De komende tijd zal vooral in het teken staan van km's maken. Binnenkort word hij even nagekeken, onder het motto better safe than sorry. Daarnaast wil ik even de vloeistoffen en filters vervangen zodat hij er weer fris bijstaan.
Eerste projectje zal de cruisecontrol worden, want dat is toch een gemis. Komende week maar even de sensoren nakijken en de bekabeling rond het stuur.
Daarnaast wil ik even kijken wat de beste optie is om Bluetooth te streamen in de auto. Zit momenteel de orignele radio nog in, maar het geluid is niet helemaal je-van-het. Weet niet of dit aan de speakers ligt of de radio, dus dat ook maar even controleren.