Keuzes in het leven

Gestart door gero, 27-02-2022 09:31:08

Vorige topic - Volgende topic

gero

Het was altijd mijn droomwens geweest  een R, in het jaar 2010 had ik mijn Seat Cupra 2 (met het motorblok van een Golf GTI, een 2-liter 16 klepper) verkocht, ik had ruim 134.000 km met de Cupra gereden, de reden dat ik de Cupra verkocht was, de auto werd te klein, met 3 kinderen en een Duitse Herder werd de auto echt te klein, toen kwam de Volvo 850 in mijn leven een simpele 10-klepper automaat, Ik weet het nog goed, vrijdag de Cupra verkocht en zaterdag de 850 opgehaald in Weert (particulier verkoop), inmiddels heb ik de 850 alweer 12 jaar in mijn bezit maar de wens om ooit een R te rijden bleef altijd in mij.
Totdat ik via het V70 forum een V70 R tegen kwam , het was bijna een wanhoopskreet van Bram (de vorige eigenaar) om zijn R te verkopen , Ik dacht toen bij mij eigen  "nu of nooit" ik heb die R gekocht, inmiddels alweer ruim 2 jaar geleden, het was de bedoeling om de 10-klepper te verkopen, maar nu kom het "ik kan er geen afscheid van nemen", inmiddels heb ik het besluit genomen om vroegtijdig met Pensioen te gaan, officieel moet ik nog tot mijn 68e werken, ik ben nu 63 jaar, ik heb tegen mijn werkgever gezegd dat ik stop met werken per 1 Augustus dit jaar, dan ben ik 63 jaar en 11 maanden, ik weet dat ik dan financieel moet in leveren ( en flink ook), ik neem dat voor lief, het betekent ook dat ik 1 van die Volvo's  moet verkopen, het doet pijn aan mij hart, ik heb besloten om verder te gaan met de 850 , de R gaat in de verkoop, het is een dijk van een auto, speciaal door die 6-versnellings handbak, een gevaar voor je rijbewijs   "een wolf in schaapskleren" 

Keuzes in het leven, je kan niet alles hebben.

V70R^2

Keuzes keuzes, vervroegd pensioen is ook fijn. En die dikke V70R kan je mooi afvinken :D

gero

Citaat van: V70R^2 op 27-02-2022 13:02:02
Keuzes keuzes, vervroegd pensioen is ook fijn. En die dikke V70R kan je mooi afvinken :D

Hoi   Adriaan, keuzes in het leven, dat kunnen ze niet meer van mij afpakken, ik heb 2 jaar in die R gereden, elke keer een feest, wat een beest  een echte Wolf in Schaapskleren.
zoals je weet ben ik een motorrijder, we zijn best wel wat gewend , een snelle motor doet van 0-100 km/h onder de 3 sec., zo snel is die R natuurlijk niet, ik sta toch altijd versteld van hoe rap de R is vooral die tussenacceleraties.
Afgelopen week ben ik nog naar Maastricht geweest naar Arthur (Thuurbo Thuur), ik heb voor ruim 800,00 euro onderdelen(remschijven/blokken) besteld bij de Volvo dealer, Arthur heeft de remslangen ook vervangen voor Goodridge remslangen, alles ging voorspoedig, totdat we bij de achterremklauwen kwamen, we kregen de ontluchtingsnippels niet los, Arthur durfde het niet aan, stel dat er iets afbreekt , uiteindelijk moest ik nog terug naar Breda, we hebben afgesproken dat ik bij de dealer een stel achterklauwen besteld en mochten we het niet nodig hebben dat ik ze dan weer retour sturen, die krengen kosten toch ruim 600,00 euro per stuk, immitaties kosten 200,00 per stuk.
Ik heb de R op 2 forums te koop gezet, ben benieuwd,ik ga verder met de 10-klepper

Groet

Audy

henry classic v70

Ik vind het een goeie keuze!
Op deze manier kun je veel langer genieten van het "vrije" leven, ook zonder de R  ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

gero

Citaat van: henry classic v70 op 28-02-2022 10:12:35
Ik vind het een goeie keuze!
Op deze manier kun je veel langer genieten van het "vrije" leven, ook zonder de R  ;)

Hoi Henry

Gisteren jou woonplaats nog gepasseerd, ik ben naar Nunspeet geweest , bij Michael (850 forumgenoot).
Pensioen, ik was er nooit mee bezig geweest, ik zit nu 46 jaar bij dezelfde werkgever, ik vind het nu wel welletjes, lekker genieten van het vrije leven.

groet
Audy

arjenT5R

46 jaar bij dezelfde werkgever! Dat is al een prestatie op zich
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

RemkoT5

Gero, geniet van je ´lange vakantie´ ik benijd je. En met de 10 klepper heb je een fantastische roffel.

Snellebaksteen

Waar staat je R te koop? Ik ben eigenlijk een beetje aan het rondkijken...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

gero

Citaat van: Snellebaksteen op 05-03-2022 10:06:20
Waar staat je R te koop? Ik ben eigenlijk een beetje aan het rondkijken...

Ik heb besloten om die R te houden, 2 weken geleden nog de remmen voor en achter + Goodridge remslangen laten monteren bij Thuur, de vraagprijs voor de R was 11500,00 , ik zag dat bij Volvo Nieuwenhuis in Raalte 2 soortgelijke Volvo's staan, eentje uit het jaar 2004 en een uit het jaar 2003 , kilometerstand was gelijkwaardig, de vraagprijs voor de 1e  is 17900,00 euro en voor de 2e 15900,00 euro , nogmaals ik lijk we gek om die R te verkopen, die van mij kom uit het jaar 2007, de laatste serie, vandaag nog een ritje gemaakt , wat rijdt dat ding nog lekker ;D
We gaan verder met de R en de 10-klepper en we zien wel wat de toekomst brengt. :)

Groet
Audy

Snellebaksteen

Goede keuze! Lekker dooRRRijden!!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

gero

Citaat van: gero op 05-03-2022 12:36:37
Ik heb besloten om die R te houden, 2 weken geleden nog de remmen voor en achter + Goodridge remslangen laten monteren bij Thuur, de vraagprijs voor de R was 11500,00 , ik zag dat bij Volvo Nieuwenhuis in Raalte 2 soortgelijke Volvo's staan, eentje uit het jaar 2004 en een uit het jaar 2003 , kilometerstand was gelijkwaardig, de vraagprijs voor de 1e  is 17900,00 euro en voor de 2e 15900,00 euro , nogmaals ik lijk we gek om die R te verkopen, die van mij kom uit het jaar 2007, de laatste serie, vandaag nog een ritje gemaakt , wat rijdt dat ding nog lekker ;D
We gaan verder met de R en de 10-klepper en we zien wel wat de toekomst brengt. :)

Groet
Audy

Het is maar goed dat ik die R niet verkocht heb, vandaag tijdens het rijden met de 10-klepper was de distributieriem gebroken, gelukkig was het binnen de bebouwde kom, ik haalde net in met een snelheid van 70 km/h, opeens was al het vermogen weg, ik heb net zitten kijken naar de onderhoud, de riem was in augustus 2015 vervangen een dikke 116.000 km geleden, ik wist dat het eraan zat te komen.
Ik heb geluk dat het niet op de snelweg was gebeurd met hogere snelheden.
Ik schaam me eigenlijk rot dat het zo gebeurt is, Ik , die altijd zo secuur ben op onderhoud en zo.

www afbeelding

even nadenken wat ik er mee moet , het laten maken kost mij tussen de 1500/2000  euro , aan de andere kant het is een goede auto, van de zomer de remmen voor/achter  laten vervangen, de vering laten vervangen voor Bilstein B6, nieuwe stuurhuis , R-bumper,Volansvelgen. etc.

arjenT5R

Gewoon zelf doen! Ik heb nog wel ergens een kopje enzo

Ries van de Zilverschuit

Die riem had volgens mij helemaal niet mogen breken, zit nog goed binnen zijn interval. Welk merk was die riem? Geen Volvo, vermoed ik.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjenT5R

Voor die 120 euro die een distributie setje kost bij de dealer is het ook gewoon foolish om er iets anders op te steken dan origineel... maar ja helaas....

Ook goedkope waterpompen kunnen de boel aardig verzieken, heb er wel eens een vastgelopen gehad gezien... ja dan ligt ook de riem er naast.. nog paar keer proberen te starten heb je zeker een stuk of kleppen krom.... tsja.. penny wise, pound foolish right?

VolvoFreak89

Distririem kwaliteit heeft niks met origineel / niet-origineel te maken. Elke riem moet als hij zijn kilometrage niet haalt na 5 jaar gewoon vervangen worden. Het rubber droogt, riem breekt. Deze was dus 2 jaar over datum en zat al tegen zijn max km-stand aan.