Het was altijd mijn droomwens geweest een R, in het jaar 2010 had ik mijn Seat Cupra 2 (met het motorblok van een Golf GTI, een 2-liter 16 klepper) verkocht, ik had ruim 134.000 km met de Cupra gereden, de reden dat ik de Cupra verkocht was, de auto werd te klein, met 3 kinderen en een Duitse Herder werd de auto echt te klein, toen kwam de Volvo 850 in mijn leven een simpele 10-klepper automaat, Ik weet het nog goed, vrijdag de Cupra verkocht en zaterdag de 850 opgehaald in Weert (particulier verkoop), inmiddels heb ik de 850 alweer 12 jaar in mijn bezit maar de wens om ooit een R te rijden bleef altijd in mij.
Totdat ik via het V70 forum een V70 R tegen kwam , het was bijna een wanhoopskreet van Bram (de vorige eigenaar) om zijn R te verkopen , Ik dacht toen bij mij eigen "nu of nooit" ik heb die R gekocht, inmiddels alweer ruim 2 jaar geleden, het was de bedoeling om de 10-klepper te verkopen, maar nu kom het "ik kan er geen afscheid van nemen", inmiddels heb ik het besluit genomen om vroegtijdig met Pensioen te gaan, officieel moet ik nog tot mijn 68e werken, ik ben nu 63 jaar, ik heb tegen mijn werkgever gezegd dat ik stop met werken per 1 Augustus dit jaar, dan ben ik 63 jaar en 11 maanden, ik weet dat ik dan financieel moet in leveren ( en flink ook), ik neem dat voor lief, het betekent ook dat ik 1 van die Volvo's moet verkopen, het doet pijn aan mij hart, ik heb besloten om verder te gaan met de 850 , de R gaat in de verkoop, het is een dijk van een auto, speciaal door die 6-versnellings handbak, een gevaar voor je rijbewijs "een wolf in schaapskleren"
Keuzes in het leven, je kan niet alles hebben.