Auteur Topic: Hoe generiek is een motorbok eigenlijk?  (gelezen 248 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 297
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Hoe generiek is een motorbok eigenlijk?
« Gepost op: 21-03-2022 14:23:37 »
Ivm de 850 GLT restauratie die toch wel in de tweede helft van 2022 op stoom moet gaan komen zoek ik alvast op marktplaats naar een betaalbaar bokje /motorsteuntje en mogelijk een motortakel.
Moet ik nog ergens op letten?
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

NinaPaul

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4587
Re: Hoe generiek is een motorbok eigenlijk?
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2022 16:35:54 »
Bij https://www.hbm-machines.com/ kan je voor een goede prijs terecht.

Motortakels zijn bijna altijd 2 ton (arm kort) / 500kg (arm lang).
Motormontagesteunen zijn te verkrijgen in verschillende formaten/gewichten meestal is 450kg genoeg. (wil je later ook oude gietijzeren 6 en 8 cilinders doen, doen is 900kg aan te raden).

Wil je dit dagelijks gebruiken, dan zijn er betere (kwaliteit) alternatieven.


"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz