Ik ben nu druk met een B20 kop, die kan je bijna 100% vergroten qua flow.
Daar zitten gewoon echt restricties in die bedoeld zijn als zijnde.
Vanwege emissie eisen, om de levensduur te vergroten dat soor redenen?
Kleinere of slechter flowende uitlaatkanalen zie je bij me7 koppen ook, dat is om de EGR werking te bevorderen zodat je wat schoner bent.
Maar wat op jou foto's te zien is is eerder een oneffenheid na gieten oid. Er is daar vast wat te winnen door het netjes glad te maken.
Maar verwacht geen wonderen

Ook het in-blenden van hoeken is een goed idee alles moet zo vloeiend mogelijk gaan.
Haakse hoeken en scherpe randen zijn slecht voor flow, je kan dus best je lol op denk ik als ik zo de foto's zie.
Ik zou sowieso die scherpe randen er uit halen onder de kleppen, goed inblenden in het geheel, smoothen en waar de flow de bocht om moet proberen zo smooth mogelijk te maken.
Wat trouwens wel goed helpt is 4 of 5 hoek valve job

dan blend je de klepzetel beter in in het geheel, dat doet veel bij lage flow snelheden als de klep net begint te openen.
Verbeterd uiteraard wel de vulgraad.
Ik weet niet hoe gek je wil gaan maar er zijn ook kleppen die een stuk beter flowen etc. Er is best veel over te vinden.
Wat mij bij de B20 kop flowen enorm helpt is kijken naar doorsneden, misschien dat je daar iets van kan vinden dat je weet tot hoe ver je ongeveer kan gaan.
Ik heb wat foto's bij gevoegd van de zwaar bewerkte b20 kop, die is echt een paar kg lichter geworden. Ik hoop dat je daar een beetje wat uit op kan maken.
Edit 25.000: Wat ik gedaan heb is een soort caliber gebruikt om de poorten gelijk te krijgen qua formaat. Dus een stukje pijp afgedraaid naar een bepaalde diameter, past ie dan stoppen wil hij er nog niet doorheen dan nog een beetje meer weg halen. Je kan zelfs hele klei of gips mallen maken.
Ik heb niet zo vreselijk veel geduld dus ik heb het bij het caliber gehouden, maar je kan zelfs de kanalen uitliteren dus dat ze allemaal hetzelfde volume hebben etc.
Hoe meer tijd je er in steekt hoe beter het wordt uiteindelijk.