Auteur Topic: Youk terug van weg geweest  (gelezen 320 keer)

Youk

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 850 T-5R + V50 + 740 GLE +850 GLE + 144
Youk terug van weg geweest
« Gepost op: 30-05-2022 22:30:00 »
Ben al sinds 2010 lid hier van het forum, maar de laatste jaren minder tot niet meer actief hier.  Nu een nieuwe aanwinst, dus maar terug even hier vermelden.

Ben sinds afgelopen vrijdag de gelukkige eigenaar van een 850 T-5R estate CY MT.  Wagen van eerste eigenaar die hem 2 maal heeft ingeschreven, eerst op zijn firma en na een paar jaar privé.  Laatste jaren aantoonbaar weinig kilometers gedaan, maar wel onderhouden.  Kilometerstand bij aankoop was dan ook 180K km.  Heb deze zelf in Zweden gaan halen en nu beginnen we aan de papiermolen om deze in België ingeschreven te krijgen.  Ik hoop dat het niet te lang duurt.

« Laatst bewerkt op: 31-05-2022 10:52:49 door Youk »

DBJoran

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
Re: Youk terug van weg geweest
« Reactie #1 Gepost op: 31-05-2022 11:55:22 »
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!

Heb je de auto zelf naar België gereden of heb je de auto op een autoambulance naar België gereden?

Youk

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 31-05-2022 15:52:28 »
Zelf naar België gereden.  Inschrijving en keuring waren nog geldig.  Ik moest enkel voor een geldige verzekering zorgen.  Dit heb ik kunnen doen op basis van chassisnummer.  Was ineens een leuke roadtrip om de wagen te leren kennen.

DBJoran

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 31-05-2022 16:45:54 »
Hmm oke, ik vindt heel het proces wel interessant. Heb er zelf ook een tijdje naar gekeken, van wat ik begreep moet je een tijdelijk kenteken in Zweden aanvragen waarmee je 30 dagen kan rijden maar dan moet je wel een Zweedse verzekering vinden die wilt verzekeren op basis van chassisnummer. Ik werd er toen der tijd niet veel duidelijker van, kon ook geen Zweedse verzekering vinden die dit wilde doen omdat je vaak een Zweeds persoonsnummer moet hebben.

Maar wellicht denk ik te moeilijk  ???

Hoe heb jij je verzekering afgesloten?

Youk

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 31-05-2022 17:04:35 »
Even voor de duidelijkheid, dit was met het gewone kenteken en niet een tijdelijk kenteken.  De eigenaar moet daar natuurlijk mee akkoord zijn.  En verzekering heb ik gewoon in België geregeld bij mijn verzekeraar.  Ze hebben gebruik gemaakt van mijn bestaande polis en deze daar voor één week bij op gezet.

Stefan

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 01-06-2022 17:06:20 »
Zelf naar België gereden.  Inschrijving en keuring waren nog geldig.  Ik moest enkel voor een geldige verzekering zorgen.  Dit heb ik kunnen doen op basis van chassisnummer.  Was ineens een leuke roadtrip om de wagen te leren kennen.

Wat een mooi exemplaar, en een mooi begin van een nieuw avontuur. Ik heb mijn R zelf uit zuid Duitsland naar Nederland gereden en dan leer je de auto idd goed kennen.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)