Ferrita uitlaat hangt te hoog

Gestart door DBJoran, 30-06-2022 19:20:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DBJoran

Recent heb ik de trekhaak onder mijn auto vandaan gehaald, de oude uitlaatbeugel (3547625) zat gemonteerd op de trekhaak, dus deze moest vervangen worden. Als vervanging daar voor heb ik een nieuw uitlaat bracket (9470686) besteld. Alleen is de pasvorm in combinatie met een Ferrita catback slecht (met de oude uitlaatbeugel zat het perfect), zoals je kan zien op onderstaande foto zitten de rubbers er scheef onder.




Daar naast zit de uitlaat veels te hoog (raakt ook de frame rails) waardoor het sierstuk er amper op past, omdat de uitlaat dus veels te hoog zit en dus te dichtbij de bumper zit heeft hij letterlijk een stuk van mijn bumper weg gesmolten.






Heb wel nog zitten kijken naar langere uitlaatrubbers het langste wat ik gevonden heb is 120mm dat is 20mm langer dan de Ferrita rubbers (even groot als origineel Volvo) ik ben bang dat 20mm niet genoeg is om het verschil te maken. Tweede optie zou zijn om de beugel die op de uitlaat zit er af te slijpen en wat verder naar voren te zetten maar ik zie het niet bepaald zitten om aan de uitlaat te slijpen en lassen.

Ben benieuwd of er meer mensen dit probleem gehad hebben in combinatie met een Ferrita uitlaat. Suggesties zijn altijd welkom :)

NinaPaul

Ik heb bij mijn 2 850's de ferrita gewoon met de "reparatie" klem vastgezet en de ferrita beugel afgeslepen, dan kan je hem hangen waar je wil :D

Voorbeeld:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

DBJoran

Citaat van: NinaPaul op 30-06-2022 20:40:21
Ik heb bij mijn 2 850's de ferrita gewoon met de "reparatie" klem vastgezet en de ferrita beugel afgeslepen, dan kan je hem hangen waar je wil :D

Hele goede tip! Ik heb afgelopen week gelijk eentje besteld en van het weekend er onder gezet. Hij zit er weer netjes onder!


NinaPaul

Mooi dat het heeft geholpen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz