Uitvaart Joost - aankondiging erehaag

Gestart door Chris, 13-01-2023 09:55:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leons850

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij alles wat er is gezegd.
Ik word er opnieuw stil van (en dat zegt wat) als ik lees hoe anderen het net als ik hebben ervaren.
Toch wil ik ook de CY benoemen als rouwauto met de oorverdovende stilte, potver wat kwam dat binnen

Niemand zal hier ooit "goed" in zijn, maar ik ben blij dat ik dit heb kunnen doen voor Joost, maar ook voor Nynke en Femke.
Ik hoop dat Nynke en Femke ervan overtuigd zullen blijven dat Joost nooit zal worden vergeten.

En Marcel, deze foto samen met de kenmerkende vakantiefoto('s) van Joost en van een biertje zijn voor mij toch wel de herinneringen dankjewel.
Citaat van: elianmars op 17-01-2023 15:25:41


"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Chris

Ik zou nog enkele foto's plaatsen van de erehaag, ook als een laatste herinnering aan Joost voor degenen die erbij waren. Uit respect voor Nynke, Femke, familie en vrienden plaats ik bewust geen foto's van de aankomst van Joost. De foto's zeggen denk ik in beeld nogmaals wat allemaal al geschreven is.













En Rutger: mooie woorden. Ze raken me.

V702.5T

Helaas kon ik er door een medische afspraak niet bij zijn. Het voelt goed om te zien dat jullie er waren, het minste wat Joost verdiende was wel op deze manier afscheid nemen.

arjenT5R

Mooi om te lezen en een erg mooi gebaar.
Ook ik had er graag bij geweest maar zit helaas op zee.

Verder sluit ik me graag aan bij de woorden van Rutger spin dat we verder gewoon allemaal oud worden en dit niet meer gaat voorkomen, daarbij men age well dus lelijk zullen we niet worden.

Nogmaals erg mooi gedaan Volvo vriendjes, ik weet zeker dat Joost dat ook vind.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

R o b

Wat een trieste dag was dit! Jammer dat veelal de "goede" eerder gaan. Joost was een bijzonder kerel. Het moment waarop ik echt brak was de foto met dochter Femke op zijn schoot in de blauwe V70R (als ik me niet vergis).....pffff.....   :'(

Chris en team bedankt voor de erehaag!

Laten we Joost nooit vergeten! :eusa_clap:

DJ--NeO--

Citaat van: Spin! op 18-01-2023 22:51:54
Gebeurtenissen als deze laten een onuitwisbare indruk achter. Zeker als je al bijna 20 jaar iemand kent. En je hoeft de deur niet bij elkaar plat te lopen om je Volvo vrienden te leren kennen. Je leest en daardoor leer je zijn Volvo kennen.
....

Het was een droevige dag, maar die hebben we zo mooi mogelijk proberen te camoufleren.

Blijf gezond, rij Volvo.

Amen, mooier dan dit kan het niet worden gezegd. (als ik speciaal bier nu in mijn handen had zou ik proosten!)

het was zeer mooi om te zien hoe een waardig afscheid kan zijn.
vind het ook erg mooi om te zien dat er meer mensen zijn met het goede idee om de eigen auto te gebruiken.

Mijn vader had vroeger (2015) ook de wens om in zijn rode V70 T6 weggebracht te worden, helaas had hij hem 2,5 maand voor zijn overlijden ingeruild (op een Opel  :eusa_wall: )
heb nog een poging gedaan de auto op te sporen, maar dat was helaas niet gelukt! jaar later kom ik hem per stom toeval wel tegen in Maastricht. terwijl de auto rond rijdt in de omgeving
boven Amsterdam. op dat soort momenten weet je dat er meer is en dat hij van boven meekijkt.

Om weer terug te keren naar Joost, ik weet wel zeker dat hij weliswaar met tranen (van geluk) heeft toe gekeken met een grijns van oor tot oor. ook wetende dat dit Nynke en Femke de kracht zal geven die ze allebei zo ongelooflijk hard nodig zullen hebben!

Ik ken Joost lang niet zo goed als anderen, maar toch had hij een speciaal plekje weten te bemachtigen, en oh wat voelde ik me rot toen ik het nieuws hoorde dat hij was opgegeven door de medici.
Laatste keer dat ik hem zag was bij Arthur, toen zijn mooie V60 voor service er stond.
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Fatsenco

Wat triest om dit te lezen, veel te jong......
Heel veel sterkte voor nabestaanden en vrienden.
Ook al rijden we Volvo, we blijven mensen.......
Volvo V70 R AWD (Laser Blue Pearl / Two tone)'00
Volvo V70 2.5 10V LookalikeanR (Nautic Blue Pearl)'98
Volvo 855 T5-R (Cream Yellow)'95

Vulk

We zijn intussen twee weken verder en ik ben er nog elke dag mee bezig in mijn hoofd.

Ik ben eens de whatsapphistorie gaan teruglezen. Hij had voor mij een transport geregeld en ik had hem een bak bier beloofd. Hij antwoordde toen dat hij eerst even naar het ziekenhuis moest omdat hij geel werd. Hij dacht aan geelzucht.
Kort daarna kreeg hij zijn diagnose. De bak bier werd uitgesteld.
Toen hij genezen verklaard was stond de bak klaar (met zijn naam op). Toen ik die morgen naar Limburg wou vertrekken stond ik met een kapotte accu en bleef ik thuis...

De eerstvolgende keer dat ik naar Limburg vertrok was hij hervallen en dronk hij niet meer. We stelden het opnieuw uit.

Het klinkt zo banaal, maar toch. Het blijft in mijn vel hangen.

elianmars

#68
Citaat van: Vulk op 29-01-2023 11:40:35
We zijn intussen twee weken verder en ik ben er nog elke dag mee bezig in mijn hoofd.

Ik ben eens de whatsapphistorie gaan teruglezen. Hij had voor mij een transport geregeld en ik had hem een bak bier beloofd. Hij antwoordde toen dat hij eerst even naar het ziekenhuis moest omdat hij geel werd. Hij dacht aan geelzucht.
Kort daarna kreeg hij zijn diagnose. De bak bier werd uitgesteld.
Toen hij genezen verklaard was stond de bak klaar (met zijn naam op). Toen ik die morgen naar Limburg wou vertrekken stond ik met een kapotte accu en bleef ik thuis...

De eerstvolgende keer dat ik naar Limburg vertrok was hij hervallen en dronk hij niet meer. We stelden het opnieuw uit.

Het klinkt zo banaal, maar toch. Het blijft in mijn vel hangen.


Het is helaas niet anders, Thomas.
Joost wilde graag een rondje in mijn Tesla rijden, maar toen ik met die auto bij hem kwam (had 'm net een paar dagen), was hij niet meer in staat om van zijn bed te komen.
Femke heeft er nog wel een tijdje in zitten spelen.

Ik denk ook nog elke dag aan Joost. Ik kon bij hem mijn ei kwijt en hij bij mij. We appten elkaar elke dag. Dat mis ik heel erg.
Maar het is goed zo. Het ging voor hem echt niet meer.... :-\


BBS

Citaat van: elianmars op 07-02-2023 23:32:39

Het is helaas niet anders, Thomas.
Joost wilde graag een rondje in mijn Tesla rijden, maar toen ik met die auto bij hem kwam (had 'm net een paar dagen), was hij niet meer in staat om van zijn bed te komen.
Femke heeft er nog wel een tijdje in zitten spelen.

Ik denk ook nog elke dag aan Joost. Ik kon bij hem mijn ei kwijt en hij bij mij. We appten elkaar elke dag. Dat mis ik heel erg.
Maar het is goed zo. Het ging voor hem echt niet meer.... :-\



Ik krijg een deja-vu..... :-\

Persoonlijk heb een paar keer contact gehad met Joost en live wat onderdelen met hem uitgewisseld. Maar het went nooit als je dergelijke berichten leest.
En indien het had gekund was is er bij geweest....
Volvoloos....

Taranis

Citaat van: Vulk op 29-01-2023 11:40:35
We zijn intussen twee weken verder en ik ben er nog elke dag mee bezig in mijn hoofd.

Ik ben eens de whatsapphistorie gaan teruglezen. Hij had voor mij een transport geregeld en ik had hem een bak bier beloofd. Hij antwoordde toen dat hij eerst even naar het ziekenhuis moest omdat hij geel werd. Hij dacht aan geelzucht.
Kort daarna kreeg hij zijn diagnose. De bak bier werd uitgesteld.
Toen hij genezen verklaard was stond de bak klaar (met zijn naam op). Toen ik die morgen naar Limburg wou vertrekken stond ik met een kapotte accu en bleef ik thuis...

De eerstvolgende keer dat ik naar Limburg vertrok was hij hervallen en dronk hij niet meer. We stelden het opnieuw uit.

Het klinkt zo banaal, maar toch. Het blijft in mijn vel hangen.

Mooi geschreven, hier een beetje hetzelfde: het blijft in je gedachten spelen en meewegen bij dagelijkse overwegingen. Leef nu want voor je het weet...

razorx

Jeetje Vulk. Dat is heel heftig.
Alle mensen, ik heb ooit, alweer 40 jaar terug of zo stage gelopen bij het AMC, radiotherapie als IT-er maar dagelijks aanwezig bij behandelingen. Heb ze zien sterven helaas.:
Trek aan de bel bij ieder signaal. Eerder rapporteren kan behoud van leven betekenen. Zeker van binnen voel je minder. Ik bedoel minder zenuwen minder gevoel. Wees alert op iedere klacht.
Vroeg behandeld is er meestal nog veel te doen.