Piepende koppeling

Gestart door Reitse, 28-12-2002 20:59:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reitse

Aangrenzende vraag aan thread "muizen": Ik lees daar dat er van alles om de koppeling/bak gesmeerd is.
Ik had gister alles uit, deur open en trapte de koppeling in. Er piepte iets voorin, ik neem aan dat het een onderdeel van het koppelingsmechanisme is, een hevel of zoiets. Kan ik daar zelf met smeer bijkomen of moet ik bibberend gaan denken aan het begin van het einde van de koppeling? (1800 km terug ontlucht, en de problemen komen ietsjes terug (weigert om in 1/R te gaan vooral van R naar 1 is een probleem) :-/

Jak

#1
Als dat het bekende "kweek" van het gaffelje (waarmee de koppeling bediend wordt) is: geen punt, ik hoorde er laatst een C70 mee wegrijden. Dat valt meer onder het hoofdstuk: eigenwijze auto. ;D
Schijnt wel gesmeerd te kunnen worden, al weet ik niet hoe. Ik besloot er mee te leven. :-/
K
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Reitse

#2
DAt het een eigenwijze auto is wist ik al langer!  :D En zo hoort dat eigenlijk ook. Maar als het een piepje is zonder vervelende consequenties vind ik het allemaal prima :)

Eugene

Ik weet dat dit ene oud topic is maar ik heb ook last van piepen als ik het koppelingspedaal induw en weer loslaat. Ik heb al vanalles ingespoten met wd40, maar het piepen blijft. Volges mij zit het "binnen in het metaal". daarmee bedoel ik dat debak eraf moet om het te smeren???

iemand ervaring hiermee, of tips?

Alvast bedankt,
Eugène

If it's not blown, it sucks...

Camille

eugene, heb je het piepen alleen bij op- en af schakelen of ook als de motor stationair draait en je het pedaal intrapt?

Edwin

Citaat van: Reitse op 29-12-2002 15:01:59
DAt het een eigenwijze auto is wist ik al langer!  :D En zo hoort dat eigenlijk ook. Maar als het een piepje is zonder vervelende consequenties vind ik het allemaal prima :)

Citaat van: eugene op 10-10-2005 23:54:33
Ik weet dat dit ene oud topic is maar ik heb ook last van piepen als ik het koppelingspedaal induw en weer loslaat. Ik heb al vanalles ingespoten met wd40, maar het piepen blijft. Volges mij zit het "binnen in het metaal". daarmee bedoel ik dat debak eraf moet om het te smeren???

iemand ervaring hiermee, of tips?

Alvast bedankt,
Eugène

Misschien heeft Reitse inmiddels wel een suggestie?  ;) En zo niet, als hij dan al dik 2,5 jaar met de piep heeft weten te leven, moet het jou ook lukken toch..  ;)

gr. Edwin.  8)

)()()sT

Ik heb dat piepen ook wel eens... En ook dat ie bij de koude start soms lastig in de 1 gaat.....

Ik maak me eerder zorgen om het schuren van de koppeling als je m laat slippen, maar daar hebben we het al eerder over gehad he Edwin ;)

Wel al een hele interessante mail van Dennis, onze koppelingsman, gehad, dus een goed voornemen voor 2006  :)

Baai  :)

thuur

Citaat van: )()()sT op 11-10-2005 19:50:13
Wel al een hele interessante mail van Dennis, onze koppelingsman, gehad, dus een goed voornemen voor 2006  :)


??? En dat ga je niet met ons delen? :-\


Gr :'(

Reitse

Citaat van: Edwin op 11-10-2005 19:40:24
Citaat van: Reitse op 29-12-2002 15:01:59
DAt het een eigenwijze auto is wist ik al langer!  :D En zo hoort dat eigenlijk ook. Maar als het een piepje is zonder vervelende consequenties vind ik het allemaal prima :)

Citaat van: eugene op 10-10-2005 23:54:33
Ik weet dat dit ene oud topic is maar ik heb ook last van piepen als ik het koppelingspedaal induw en weer loslaat. Ik heb al vanalles ingespoten met wd40, maar het piepen blijft. Volges mij zit het "binnen in het metaal". daarmee bedoel ik dat debak eraf moet om het te smeren???

iemand ervaring hiermee, of tips?

Alvast bedankt,
Eugène

Misschien heeft Reitse inmiddels wel een suggestie?  ;) En zo niet, als hij dan al dik 2,5 jaar met de piep heeft weten te leven, moet het jou ook lukken toch..  ;)

gr. Edwin.  8)
Zolang je alles dichthoudt (deuren, motorkap etc) hoor je er niks van.

Eugene

Camille, Ik heb dat ook als de auto stilstaat, of zelfs uit staat. Het ligt er naar mijn idee aan dat iets nodig gesmeerd moet worden. Maarja, dat gaat zo lastig als het ergens binnen in zit :(

Reitse, klopt dat je het dan niet hoort, maar je krijgt van die rare gezichten als je ergens wegrijdt enzo :(

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

#10
Citaat van: thuur op 11-10-2005 23:39:19
Citaat van: )()()sT op 11-10-2005 19:50:13
Wel al een hele interessante mail van Dennis, onze koppelingsman, gehad, dus een goed voornemen voor 2006  :)


??? En dat ga je niet met ons delen? :-\

Gr :'(

Check joor meel !

8)

Eugene

#11
ik word ook nieuwsgierig....... ;)

If it's not blown, it sucks...

Reitse

@Eugene, als de motor draait hoor je het gepiep al niet meer

Eugene

ik wel nog, ik weet niet of mijne dan hardr piept of minder rumoerig loopt dan jou 850 ;)  

ff vergelijken bij een meeting ;)

we houden gewoon een "hoe hard piept jouw koppeling" meeting ;D

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: Reitse op 12-10-2005 22:54:14
@Eugene, als de motor draait hoor je het gepiep al niet meer

Dus het gepiep is er ook als de motor uit staat?


Gr 8)