Auto geeft geen toerental signaal na totale opbouw

Gestart door V702.5T, 11-09-2024 10:24:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V702.5T

Mannen,

Mijn 850 T5 is volledig gereviseerd en opnieuw opgebouwd (en aangepast ;D ) maar...
hij wil niet starten, iets wat toch wel essentieel is om de auto verder te kunnen afstellen.
Volgens de bouwer geeft de auto geen toerental signaal en blokkeert daardoor de brandstof toevoer. Sensoren zijn goed, alles gedubbel checkt en niet te vinden.. iemand enig idee wat er over het hoofd wordt gezien cq een oorzaak kan zijn?

'melding van de bouwer': er is brandstofdruk, hij krijgt lucht, de timing staat goed en hij draait rond. Maar ik krijg geen inspuiting en ontsteking terwijl er wel een krukas signaal binnenkomt'.

Noot: ik zit even tussen de (ervaren) bouwer en reacties in dus zal nu en dan even moeten schakelen wat tijd vraagt.

Belangrijkste aanpassingen voor dit onderdeel: draaiend deel gereviseerd cq vernieuwd (h profieldrijfstangen enz), kop gereviseerd en aangepast, andere turbo, schuine flenzen, Japanifold, 3 inch van voor naar achter, DO88 3 inch intercooler, groter koelpakket DO88, alle slangen uiteraard, 100 cels racekat, andere brandstofpomp.



Arjanestate

854 T-5 ROOD 1994

volvobug

Makkelijke opties: relais 103 overbruggen en relais boven radiator op brakke verbindingen controleren.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V702.5T

Thnx, zou het zo simpel kunnen zijn?? de standaard trubles... wordt vervolgd

volvobug

Citaat van: V702.5T op 11-09-2024 13:31:32Thnx, zou het zo simpel kunnen zijn?? de standaard trubles... wordt vervolgd
Aangezien er flink "gerommeld" is onder de motorkap en de kabelboom van een 850 er niet beter op wordt in de tijd, is het best aannemelijk dat er ergens een aansluiting in een stekkerverbinding gebroken is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V702.5T

Op z'n zachtst gezegd is er niets op z'n plek blijven zitten  8) Dus wie weet, wordt vervolgd!

VolvoFreak89

#6
Hij zegt wel een krukas signaal te krijgen maar geen toerental signaal. Dus wat bedoelt hij dan? Want toerental komt rechtstreeks uit het krukas signaal. Dan heb je daarnaast nog de nokkenas-sensor die wordt gebruikt om de inspuit- en ontstekingstiming te doen.

Dus beide stekkertjes even controleren.

Relais 103 is je probleem niet, de bouwer zegt immers dat er brandstofdruk is.

Het relais boven je radiateur zorgt ervoor of er al dan niet 12v op je injectoren komt te staan. Daar zou ik als eerste kijken inderdaad, dat past namelijk in het verhaal dat er wel brandstofdruk is maar geen inspuiting.

volvobug

Citaat van: VolvoFreak89 op 11-09-2024 14:21:28....

Relais 103 is je probleem niet, de bouwer zegt immers dat er brandstofdruk is.....
Overbruggen is de moeite niet, en het is niet met zekerheid vast te stellen dat het relais niet afschakelt tijdens het starten door spanningsval, trillingen etc.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

VolvoFreak89

Ik denk dat een motorbouwer toch wel helder genoeg bij zijn verstand is om de brandstofdruk te meten tijdens het starten, en niet alleen ervoor of erna.

Vulk

Citaat van: VolvoFreak89 op 11-09-2024 14:21:28H

Het relais boven je radiateur zorgt ervoor of er al dan niet 12v op je injectoren komt te staan. Daar zou ik als eerste kijken inderdaad, dat past namelijk in het verhaal dat er wel brandstofdruk is maar geen inspuiting.

Ik heb vorig jaar gehad dat de stekker naar het relais kapot was. Dit kwam naar boven na een radiatorwissel. Dit is een zeer aannemelijke piste.