Vervangen motorsteun midden voor

Gestart door Peultje, 24-09-2024 10:51:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Peultje

Ik zou graag al de motorsteunen van de R vervangen. Die bij de distributie is kapot en van de anti-schommelsteun (heet dat zo?) bij de versnellingsbak is het rubber niet best meer. Ook het rubber van de steun onder de parafaan is lurp.

De toe te passen werkmethode voor de:
- steun bij de distributie
- de steun bovenop links (zit bij mij een Powerflex in) en die onder de parafaan
- de steun rechts achter
- de anti schommelsteun bij de versnellingsbak

lijkt allemaal vrij logisch en vervanging lijkt gemakkelijk te doen.

Ik zit er echter mee hoe de steun midden voor (die ronde conische met dat staalkabeltje eromheen) te vervangen. Van onder kom ik er wel bij. Er zit een gat in het subframe om dat ding aan de onderkant los te schroeven maar van boven zie ik niks. Er loopt een goed in plastic en blik  ingepakte rechthoekige kabelboom overheen.
Iemand een tip hoe ik bij de bovenste bevestiging van dat motorsteunrubber kom? Is het misschien gemakkelijker om maar de met drie bouten aan het blok bevestigde aluminium steun voor dat rubber er maar af te halen?

Er valt me trouwens wel op dat ik bij vier verschillende winkels de nieuwe steunen moest halen. Onderdelen lijken moeilijker te bekomen te zijn.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

T5-4life

#1
De steun die aan het blok zit kun je gewoon laten zitten. Als je iets beter kijkt zie je op diezelfde steun de moer zitten waarmee de motorsteun aan de bovenkant vast zit.
C70 T5 coupe LPI 1998 397 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 316 dkm

Peultje

Zoals ik al heb geprobeerd te schrijven heb ik natuurlijk ook tussen het blok en radiateur naar beneden gekeken naar waar die bovenste moer van dat motorsteunrubber moet zitten.

Je ziet dan die moer niet maar een in hard plastic en blik verpakte kabelboom die boven over die moer die onder het lichtgekleurde rechthoekje zou moeten zitten loopt en zich niet opzij laat schuiven. Weet iemand hoe ik die kabelboom opzij krijg?
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

T5-4life

De kabelboom zit met 1 of 2 boutjes vast op het subframe.
Als je wat meer ruimte wil, haal je de ventilator even weg.
C70 T5 coupe LPI 1998 397 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 316 dkm