auto schokt

Gestart door rik1, 09-08-2005 00:51:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Testen? Hmm.. je kunt het beter eens goed bekijken:

Kilk hier


Gr ;)

rik1

nou afspraak voor vrijdag staan bij garage, ben benieuwd of ze de kwaal vinden.

ik laat het wel weten als er nieuws is.

gr rik

rik1

nou.... het was de stekker op het vliegwiel die niet goed zat,nu klein stukje gereden en nog geen problemen gehad maar kijk het nog even een paar dagen aan voor ik met zekerheid kan zeggen dat het probleem die stekker was.

in elk geval iedereen bedankt voor zijn reacties.
gr rik

konniekip

iets heel simpels: bij het schoonmaken van de carterontluchting is per ongeluk de electrische aansluiting van een der injectoren losgeraakt: liep op 4 poten en schokken joh, eng gewoon... :(
Snel weer vastgezet.

rik1

schokken heb ik niet meer gehad nu alleen dat de motor uit valt als ik afrem en een bocht wil maken overgens niet dagelijks mischien cotact slot maar toch raar na de reparatie van de achterste krukaskering dat ik dit heb.

evt brandstof relais heb ik gezocht maar niet gevonden.
weet iemand waar ik die kan vinden.
gr

thuur

Citaat van: rik1 op 21-08-2005 23:33:20
schokken heb ik niet meer gehad nu alleen dat de motor uit valt als ik afrem en een bocht wil maken overgens niet dagelijks mischien cotact slot maar toch raar na de reparatie van de achterste krukaskering dat ik dit heb.

evt brandstof relais heb ik gezocht maar niet gevonden.
weet iemand waar ik die kan vinden.
gr

Als je afremt en de koppeling hebt ingetrapt, en de motor valt dan uit is het een typisch gevalletje van vervuilde stationair-regelaar ;) Meteen de gasklep reinigen als je toch bezig bent.

Relais 103 zit gewoon in de relaiskast hoor. Naast de zekeringen ;)


Gr 8)

rik1

koppeling heb ik niet want het is automaat
is de stationair regelaar  anders geregeld bij automaat?

zal ook relais 103 eens kijken.


ed

Rik,

Ik heb hetzelfde gehad. Heel af en toe sloeg de auto af, en was hij soms heel moeilijk te starten. Daarna weer geen probleem. Ook heb ik het een keer gehad op de snelweg. Een hobbel, en de auto liep niet meer. Uit laten rollen, starten en lopen als een zieke kip. Dat heeft heel lang geduurd (een km of 20-40), maar hij ging steeds beter lopen. Het leek er dus op dat de computer gereset werd die de waarden van de inspuiting bijhoudt, en leert via de waarden van de lambda sonde en LLM. Direct naar de dealer gereden, maar er waren geen foutcodes opgeslagen.

Vorig jaar heb ik een grote reparatie gehad, waarbij ook een massa verbinding is vervangen. Welke precies weet ik niet. Sindsdien geen problemem meer gehad. Kijk dus goed naar de massa verbindingen, maak deze goed schoon en vet het een beetje in met vaseline als ze vrij van corrosie zijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!