Volvo 320mm -> AP Racing 325mm

Gestart door Entuscan, 19-08-2005 20:51:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wimwerf

Citaat van: thedoctor op 28-11-2005 11:55:33
Ja maar ik heb het 2e de hands.
Set compleet koste me 85 euro en een tank benzine ?
Zelf gereviseerd en nu dan nieuwe schijven, zit dus nu op een totale kosten vaan een 1100 euro denk  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

ah...ok.... :)...goede deal toch....

Rudi

Citaat van: wimwerf op 23-11-2005 16:05:18
Citaat van: thedoctor op 23-11-2005 11:47:09
De enigste in nl die het spul importeert is asp in delft, en daar komt het dus ook vandaan en heb daar nog korting gekregen. het kan zijn dat jij idd goedkoper uit bent omdat er meer cossie's in de rally meerijden en dat die populairder is in het tuningswereldje ? Ik heb ook die foto die jij hebt en daarbij het advies van hun ,maar het zag mij er vreemd uit toen ik het erop zette en wilde voor de zekerheid weten.
Mijn blokken zijn van mintex geloof ik?

Hé Docter,

T is niet omdat mn cossie populairder is....ik bedoelde...je moet weten waar je t haalt..

ik heb mn remmen uit de UK...ik vind asp te duur....voor t geld waar jullie over praten heb ik ap 6pots en 380mm schijven... ;)

ik heb wel twee links voor je...kan je aan deze mannen vragen of ze ook AP's verkopen voor volvo's...

dit is martin hadland...(engels)
http://www.reyland.co.uk/

dit is mike rainbird...(engels)
http://www.randbmotorsport.co.uk/

succes...

Die 1e geeft geen reply,moet de 2e maar proberen dan ;D

Ik moet eigenlijk een reserve A-P remklauw hebben,dan kan ik de andere op m'n gemak reviseren.Hij begint al weer aan te lopen...
Dr.Go-Fast...

Jeroentjuh

Citaat van: Rudi op 24-01-2006 19:41:14
Citaat van: wimwerf op 23-11-2005 16:05:18
Citaat van: thedoctor op 23-11-2005 11:47:09
De enigste in nl die het spul importeert is asp in delft, en daar komt het dus ook vandaan en heb daar nog korting gekregen. het kan zijn dat jij idd goedkoper uit bent omdat er meer cossie's in de rally meerijden en dat die populairder is in het tuningswereldje ? Ik heb ook die foto die jij hebt en daarbij het advies van hun ,maar het zag mij er vreemd uit toen ik het erop zette en wilde voor de zekerheid weten.
Mijn blokken zijn van mintex geloof ik?

Hé Docter,

T is niet omdat mn cossie populairder is....ik bedoelde...je moet weten waar je t haalt..

ik heb mn remmen uit de UK...ik vind asp te duur....voor t geld waar jullie over praten heb ik ap 6pots en 380mm schijven... ;)

ik heb wel twee links voor je...kan je aan deze mannen vragen of ze ook AP's verkopen voor volvo's...

dit is martin hadland...(engels)
http://www.reyland.co.uk/

dit is mike rainbird...(engels)
http://www.randbmotorsport.co.uk/

succes...

Die 1e geeft geen reply,moet de 2e maar proberen dan ;D

Ik moet eigenlijk een reserve A-P remklauw hebben,dan kan ik de andere op m'n gemak reviseren.Hij begint al weer aan te lopen...

Koop er dan 1 bij  ;D

ed

Citaat van: Rudi op 24-01-2006 19:41:14

Die 1e geeft geen reply,moet de 2e maar proberen dan ;D

Ik moet eigenlijk een reserve A-P remklauw hebben,dan kan ik de andere op m'n gemak reviseren.Hij begint al weer aan te lopen...

Rudi,

Weet jij het typenr van jouw remklauw? Ik heb een heel mooi boek met alle AP klauwen erin incl prijs. Ik kan wel eens kijken wat een nieuwe kost, of evt een nieuwe zuiger met rubbertjes.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jeroentjuh

Citaat van: ed op 25-01-2006 09:50:52
Citaat van: Rudi op 24-01-2006 19:41:14

Die 1e geeft geen reply,moet de 2e maar proberen dan ;D

Ik moet eigenlijk een reserve A-P remklauw hebben,dan kan ik de andere op m'n gemak reviseren.Hij begint al weer aan te lopen...

Rudi,

Weet jij het typenr van jouw remklauw? Ik heb een heel mooi boek met alle AP klauwen erin incl prijs. Ik kan wel eens kijken wat een nieuwe kost, of evt een nieuwe zuiger met rubbertjes.

Van die boeken heb ik ook wel liggen, o.a. ISA-Racing, .....

http://www.isa-racing.de/20061/bremsen/seite-032.htm
t/m blz. 51
http://www.isa-racing.de/20061/bremsen/seite-051.htm

Rudi

@Ed,die klauw kost bij asp 800Euro,vandaar dat ik die links probeer.Type weet ik zo niet,ga Roel ook nog even vragen,krijg ik altijd meer korting ;D Kijk dit weekend wel even,zit nou onderweg ;)
Dr.Go-Fast...

ed

Het beste kun je de boel uit elkaar halen en reviseren. Alle rubbers zijn te krijgen, en een zuiger evt ook. De hoon is weer binnen , dus wat kan er nog gebeuren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Lindert Bogers

Het reviseren van de klauw is echt wel aan te raden en een op zich makkelijk werk, zuigertje is vrij duur maar de rubbers zijn niet al te duur.

Rudi

Zuigertjes valen qua prijs wel mee...er is meer aan de hand,asp is trouwens niet de nige die AP doet,via ISA Racing ben ik bij Guus de Koster terctgekomen,dealer van ISA racing,klauw was daar 475euro ex....   gelukkig heeft Roel me een helpende hand geboden...Top 8)
Dr.Go-Fast...

thuur

Citaat van: M a r c op 11-11-2005 16:13:14
Citaat van: thedoctor op 11-11-2005 11:42:41
AP schijven nieuw en oud en heel veel geld armer  :'(
Kan ook iemand mij vertellen waarom groeven tegengesteld lopen, volgens de AP man moest dit zo en volgens de site ook!?


Klopt, de groeven draaien tegen de richting in

Is dat ook zo bij 302's EBC Sport Rotors?


En nu weten we nog niet waarom.. :eusa_think:


Gr ;D

Turbobiker

Richting van de groeven maakt niet veel uit. Voor beide varianten geven fabrikanten dezelfde verklaring op waarom zij gelijk hebben... Gaat dus vooral om de ventilatie sleuven binnenin de schijven. (en daarmee vaak de boring van de gaatjes), dat maakt wel (enigzins) uit.


(of haal ik nu de wind uit je zeilen Thuur?) ;D


(weet iemand hoe de EBC's gemonteerd moeten worden?) ;)
De Tussenpaus

thuur

Citaat van: Turbobiker op 26-02-2007 16:38:39
Richting van de groeven maakt niet veel uit. Voor beide varianten geven fabrikanten dezelfde verklaring op waarom zij gelijk hebben... Gaat dus vooral om de ventilatie sleuven binnenin de schijven. (en daarmee vaak de boring van de gaatjes), dat maakt wel (enigzins) uit.


(of haal ik nu de wind uit je zeilen Thuur? ;D

Hahaha, nee hoor ;D


Ok, en hoe beoordeel ik dan de ventilatiesleuven in de schijven op draairichting ???

Het lijkt me makkelijker om de draairichting obv. de sleuven te beoordelen. De gaatjes van de EBC's zijn overigens niet "door", maar net zo diep als de sleuven.


Gr ;)

Turbobiker

Citaat van: thuur op 26-02-2007 16:49:33
Ok, en hoe beoordeel ik dan de ventilatiesleuven in de schijven op draairichting ???

Als het al verschil maakt...

Met een zaklampje kijken welke kant ze 'opdraaien', ze zouden moeten happen, maar ook daar zijn vast wel weer schijven die 'blazen' :-\
De Tussenpaus

Eugene

Citaat van: Turbobiker op 26-02-2007 16:53:52
Met een zaklampje kijken welke kant ze 'opdraaien', ze zouden moeten happen, maar ook daar zijn vast wel weer schijven die 'blazen' :-\

Voor zover ik begrepen heb krijgt een schijf vanaf de naar lucht en gooit deze er aan de buitenkant van de schijf weer uit. Oftewel blazen zoals jij het omschrijft.

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: Eugene op 26-02-2007 17:10:16
Citaat van: Turbobiker op 26-02-2007 16:53:52
Met een zaklampje kijken welke kant ze 'opdraaien', ze zouden moeten happen, maar ook daar zijn vast wel weer schijven die 'blazen' :-\

Voor zover ik begrepen heb krijgt een schijf vanaf de naar lucht en gooit deze er aan de buitenkant van de schijf weer uit. Oftewel blazen zoals jij het omschrijft.

Ok, stop maar. De ventilatiesleuven zijn recht :o

Ergo: maakt dus geen bal uit?


Gr :)