kostprijs koppeling

Gestart door Frans Harkema, 30-08-2005 23:21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frans Harkema

Maandag aanstaande wordt de achterste keerring vervangen van mijn auto. Aangezien de auto 272 dkm. heeft gelopen overweeg ik om ook de koppelingsgroep gelijktijdig te laten vervangen (preventief), bak en blok worden dan toch al gescheiden vanwege de keerring, dus vandaar. Weet iemand wat de globaal de prijs is van zo'n set?

denkweb

#1
De meeste dealers berekenen de tarieven los van elkaar met volledig uurloon:
Keerring: ca 600 euro (dealer)
Koppelingsplaat+drukgroep: ca 1200 euro (dealer)

Bij bovaggarage ongeveer ca 1000-1200 euro voor de hele klus.

In beide gevallen is het zinvol om vooraf een duidelijke prijs af te praten en erop te wijzen dat eea in 1 moeite kan! Anders wil men het wel eens als 2 klussen beschouwen....

Frans Harkema

Citaat van: denkweb op 30-08-2005 23:29:25
De meeste dealers berekenen de tarieven los van elkaar met volledig uurloon:
Keerring: ca 600 euro (dealer)
Koppelingsplaat+drukgroep: ca 1200 euro (dealer)


Dat zou toch wel al te fraai zijn! Samen Eu 1800,=? Kan ik beter een Panda gaan rijden.... ;D

ed

Koppelingsset is zo'n 200-300 euro.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

johan283

Tsja, uurloon he, ik denk aan materiaal kosten zo'n max 350 euro  rest uurloon


denkweb

Citaat van: Frans Harkema op 30-08-2005 23:41:38
Citaat van: denkweb op 30-08-2005 23:29:25
De meeste dealers berekenen de tarieven los van elkaar met volledig uurloon:
Keerring: ca 600 euro (dealer)
Koppelingsplaat+drukgroep: ca 1200 euro (dealer)


Dat zou toch wel al te fraai zijn! Samen Eu 1800,=? Kan ik beter een Panda gaan rijden.... ;D

Ga maar vast sparen! (voor de Panda ;))

;D ;D

Zoals ik al zei, met goede onderhandelingstechnieken kom je een heel eind  ;)
Praat een goede prijs af!

Enno

ik denk dat je voor koppeling en drukgroep en keerring inclusief montage voor 600 EUR een heel eind moet komen.

Als je kijkt naar sachs pagina's, standaard montage tijd voor een koppeling is 5,3 uur.

onderdelen van sachs...moeten toch al gauw voor 200 EUR te vinden zijn. Dan moet je met omstreeks 600 EUR een heel eind komen. Ik heb het vorig jaar voor 620 laten doen als ik me goed herinner.

ed

Wat bedeol je met standaard montage tijd voor Sachs? Een link graag, want dat is interessante info!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

italia

#8
Ben ook al het informeren geweest, maar Koppelingsset kost incl drukgroep 380 eurie...... (volvo)

Bij derde zoals Brezan rond de 270.

Laten doen kost 920.

Althans, in Assen/Groningen

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

RRRRR_Ramon

Citaat van: ed op 31-08-2005 18:17:44
hier voor 109 euro!

Staat niet specifiek bij dat het ook voor een 850 is. Is deze drukgroep hetzelfde als van een 850 gle/glt/T5/T-5R/R? Frans Harkema heeft een T-5R volgens zijn profiel.  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

JCviggen

Citaat van: RRRRR_Ramon op 31-08-2005 18:32:25
Staat niet specifiek bij dat het ook voor een 850 is. Is deze drukgroep hetzelfde als van een 850 gle/glt/T5/T-5R/R? Frans Harkema heeft een T-5R volgens zijn profiel.  ::)

Die koppeling is niet geschikt voor T-5's zoals je kan zien op de veiling, idd. 850s zonder turbo lukt wel
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

ed

Ik bedoelde alleen aan te geven dat je veel goedkoper uit kunt zijn op de duitse sites. Onderdelen zijn daar echt een stuk goedkoper dan hier. Zeker als je op Sachs zoekt krijg je gegarandeerde kwaliteit. Kon zo snel geen koppeling vinden, maar dat moet je natuurlijk op je gemakje doen. Ik neem aan dat je nog wel even kunt rijden?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Frans Harkema

Oh ja, ik kan zeker nog wel rijden, maar de auto lekt behoorlijk wat olie. Ik was met Volvo garage De Beemd in Valkenswaard overeengekomen dat ze de auto 100% in orde zouden maken voor een fixed price en daar hou ik ze ook aan. Van hun kant doen ze ook hun best om mij als tevreden klant te behouden en gaan dus nu de achterste keerring vervangen op hun kosten. Van mijn kant doe ik mijn best om de auto op een voor hen zo gunstig mogelijk moment/dag aan hun af te staan ter reparatie. Ze zijn met een andere reparatie ook langer bezig geweest dan ze voorzien hadden en daar schik ik me dan ook in. Het moet een beetje van twee kanten komen, nietwaar?

Samenvattend kan ik dus stellen:
- koppeling met drukgroep ongeveer 350-400 euri
- 2 uur extra werk (de boel ligt toch al los vanwege de achterste keerring)
- div. kleinmateriaal

totaal zo'n 600 euri max.

De auto gaat morgen al naar de garage, ze zullen dan kijken of het vervangen van de koppeling ook inderdaad nodig is.


Johann

Om de keerring te vervangen moet de drukgroep en frictie er af om het vliegwiel te kunnen verwijderen.
Na montage van de keerring kan het vliegwiel er weer op en vervolgens moet je met een uitlijn tool de frictie met de drukgroep er weer op zetten.
Ik zie niet waar ze 2 uur bezig zijn voor extra werk of het moet de nieuwe koppelingset uit de doos halen zijn..

Druklager vervangen is 3 minuten werk als de bak los van de motor is.