Wie ben jij?

Gestart door Hen3, 08-07-2004 08:57:13

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: Marc O. op 02-08-2010 19:25:35
Citaat van: )()()sT op 02-08-2010 19:20:56
Heb ik net Marc. O gespot in zijn S80 op de A2 bij Weert?

Nee, daar ben ik niet geweest.

Ok. Ik zag een NBP S80 met xenon dus dacht gelijk aan jou, mede omdat de bestuurder mijn kant opkeek.

jrkalf

Citaat van: Taranis op 02-08-2010 23:07:06
Citaat van: verburgh op 02-08-2010 22:59:37
Citaat van: Taranis op 02-08-2010 22:57:41
Je mag toch wel een flinke proefrit maken in de auto die je net vakkundig gerepareerd hebt? :eusa_think:
nee  ;) de boete is hoog kan ik je zegen

Ik denk niet dat dat een zegen is hoor :P

Je _mag_ niet in een buitenlandse auto rijden? Zeg dat tegen het verhuurbedrijf in het buitenland....
Ik neem aan dat je gewoon bedoelt dat het een verzekeringskwestie is....

Over het rijden van een auto op buitenlands kenteken in Nederland door een Nederlandse bestuurder, daar is wel aardig wat regelgeving. Het hebben van een auto op buitenlandskenteken in nederland en er permanent mee rondrijden etc, maar even kort een ritje... die wetteksten wil ik nog wel eens aangewezen krijgen :-D (m.a.w. link ze even ...)

Jelle
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

v40pokemon

Citaat van: jrkalf op 02-08-2010 23:34:46
Je mag toch wel een flinke proefrit maken in de auto die je net vakkundig gerepareerd hebt? :eusa_think:
nee  ;) de boete is hoog kan ik je zegen

Je _mag_ niet in een buitenlandse auto rijden? Zeg dat tegen het verhuurbedrijf in het buitenland....

Over het rijden van een auto op buitenlands kenteken in Nederland door een Nederlandse bestuurder, daar is wel aardig wat regelgeving. Het hebben van een auto op buitenlandskenteken in nederland en er permanent mee rondrijden etc, maar even kort een ritje... die wetteksten wil ik nog wel eens aangewezen krijgen :-D (m.a.w. link ze even ...)

Jelle

Volgens mij mag het wel met een huurauto (overeenkomst) maar weer niet met een leaseauto. Mijn schoonouders roepen ook altijd dat ik niet in hun auto mag rijden (Duits kenteken)
In ieder geval is een huurauto geen probleem (is tijdje terug ook iets van op TV geweest met rare opvallende constructie (verhuurbedrijf met 2 auto's allebei Duits kenteken en verhuurd aan de Nederlandse eigenaar van het bedrijf  :P))

-D©©©L-

Citaat van: jrkalf op 02-08-2010 23:34:46
nee  ;) de boete is hoog kan ik je zegen

Jelle

Het mag best hoor. Zolang je maar even (dag)aangifte wegenbelasting doet voor het deel dat je prive gebruik maakt. Zakelijk ligt het ietsje anders.

jan piet

Citaat van: verburgh op 02-08-2010 22:52:01
Citaat van: Taranis op 02-08-2010 22:50:36
Citaat van: mehn op 02-08-2010 21:10:33
Citaat van: Taranis op 02-08-2010 20:49:16
Citaat van: mehn op 02-08-2010 20:03:44
Welke Belg met een donkere estate en mega forumsticker is Michael T-5 2x tegengekomen in Vlissingen? ;D

Waarschijnlijk ArjenT5R in de roetmobiel van Darius ;)

:eusa_think: Daar zou ik toch maar een beetje mee uitkijken  :eusa_shifty:

Ik ben me van geen kwaad bewust  ???
Je mag als nederlander niet in een buitenlandse auto rijden

Om iets precieser te zijn: je mag als in NEDERLAND wonende Nl-er niet in een auto op buitenlands kenteken rijden die NIET op jouw naam staat.
(anders zou je ook een lelijk probleem hebben met een huurauto als je deze meeneemt uit het buitenland, bijv. via ANWB, ) Staat de auto op jouw naam dan is er geen probleem mits je de auto verzekerd hebt, en da's niet eenvoudig maar wel mogelijk (€ 91.- voor 2 weken maximaal WA)
Wordt je gesnapt in een auto op buitenlands kenteken dan kan (en is dus niet altijd zo) er een naheffing volgen mbt BPM / BTW en een boete van 50% volgen.
Dus verstandig, mwahh er rijden nogal wat toeristen in de rondte daar. Zolang er maar niks gebeurd, en dat heb je dan weer meestal zelf niet in de hand.
Gr,JP

)()()sT

Een vrien van me werkte voor een Pools bedrijf met een nieuwe vestiging hier. Hij reed met een Poolse leasebak.

Mijn schoonvader werkt in Frankrijk (zit daar van ma-vr ook) en rijdt ook een lease A6 met Frans kenteken. Hij heeft daar wel zaken voor moeten regelen bij de douane, maar vraag me niet wat. Lekker offtopic, excuse me ;D

Freakybaby

Citaat van: )()()sT op 03-08-2010 08:57:27
Een vrien van me werkte voor een Pools bedrijf met een nieuwe vestiging hier. Hij reed met een Poolse leasebak.

Mijn schoonvader werkt in Frankrijk (zit daar van ma-vr ook) en rijdt ook een lease A6 met Frans kenteken. Hij heeft daar wel zaken voor moeten regelen bij de douane, maar vraag me niet wat. Lekker offtopic, excuse me ;D
Die hebben een werkgevers verklaring en autokosten forfait regeling. Dan kan je een ontheffing krijgen (op naam) omdat je de auto van je in het buitenland gevestigde werkgever ter beschikking hebt gekregen.

Citaat van: jan piet op 03-08-2010 08:35:38
Citaat van: verburgh op 02-08-2010 22:52:01
Citaat van: Taranis op 02-08-2010 22:50:36
Citaat van: mehn op 02-08-2010 21:10:33
Citaat van: Taranis op 02-08-2010 20:49:16
Citaat van: mehn op 02-08-2010 20:03:44
Welke Belg met een donkere estate en mega forumsticker is Michael T-5 2x tegengekomen in Vlissingen? ;D

Waarschijnlijk ArjenT5R in de roetmobiel van Darius ;)

:eusa_think: Daar zou ik toch maar een beetje mee uitkijken  :eusa_shifty:

Ik ben me van geen kwaad bewust  ???
Je mag als nederlander niet in een buitenlandse auto rijden

Om iets precieser te zijn: je mag als in NEDERLAND wonende Nl-er niet in een auto op buitenlands kenteken rijden die NIET op jouw naam staat.
(anders zou je ook een lelijk probleem hebben met een huurauto als je deze meeneemt uit het buitenland, bijv. via ANWB, ) Staat de auto op jouw naam dan is er geen probleem mits je de auto verzekerd hebt, en da's niet eenvoudig maar wel mogelijk (€ 91.- voor 2 weken maximaal WA)
Wordt je gesnapt in een auto op buitenlands kenteken dan kan (en is dus niet altijd zo) er een naheffing volgen mbt BPM / BTW en een boete van 50% volgen.
Dus verstandig, mwahh er rijden nogal wat toeristen in de rondte daar. Zolang er maar niks gebeurd, en dat heb je dan weer meestal zelf niet in de hand.
Gr,JP

En hoeveel is de rest BPM van een 10+ jaar oude 850? En hoeveel is 50% boete over dat bpm bedrag  ;) het financiële risico valt met een oudere auto dus nog wel mee. Met een nieuwe auto kan je echt serieuzere bedragen tegenkomen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

jrkalf

Modjes,

Kunnen we dit afsplitsen in een appart onderwerp. Het is wel leuk om dit te volgen, maar het "vervuild" zo.
Door naar een eigen onderwerp! :)

Jelle
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Boeijke

Vandaag op de A2 thv Den Bosch tot aan Boxtel. rond 12.00 uur.

De mooie banaan van Rutger gespot. Nog ff getoeterd en gezwaaid.

Willem

jrkalf

Ik spot de laatste tijd alleen maar mooie 058 s`ovlov zonder sticker. Zijn de stickers nu zo dun bezaaid of zijn er zoveel mensen een 850 gaan rijden?
shRek is verkocht!
---

850-2.520V-Driver

Citaat van: jrkalf op 03-08-2010 16:01:43
Ik spot de laatste tijd alleen maar mooie 058 s`ovlov zonder sticker. Zijn de stickers nu zo dun bezaaid of zijn er zoveel mensen een 850 gaan rijden?

Same here.. Ik spot niemand hier in de omgeving en niemand mij. Vind ik wel jammer eigenlijk...

Bouke

Citaat van: Laserblue op 01-08-2010 18:05:36
Citaat van: capri op 31-07-2010 12:50:01
:)

Vandaag in drachten rode volvo TDI
Stonden naast elkaar bij dirk van der broek.

;) ;)

http:// http://i31.tinypic.com/vfzck4.jpg

http://http://i31.tinypic.com/34igxoo.jpg

Hé Bouke ik heb dat mislukte Paul&Shark haaitje nooit gezien achterop je auto.....nieuw?  ;D
hij lijkt er wel verdacht veel op van voren :evil:

Rutger B

Dinsdag avond zilvere V70 met blokjes gril.
tussen steenwijk en wolvega .

StefanCJ

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 03-08-2010 17:15:29

Same here.. Ik spot niemand hier in de omgeving en niemand mij. Vind ik wel jammer eigenlijk...

Hier ook  :'(... Ik spot ook helemaal niemand hier in de omgeving (en niemand mij) ... Graag even wat extra aandacht in Utrecht centrum (en vaak op de A28 tot Amersfoort).

v40pokemon

Dat is het probleem denk ik. Daarbij komt nog dat ik in het beginstadium niet eens wist van het bestaan. Die van het volvo-forum had ik al wel (gekregen bij de eerste bestelling in de shop!)