Klapsleutel overzet-set - werkt dit (sleutel klapt in)

Gestart door FelixB, 19-07-2006 17:17:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snellebaksteen

#15
Zoals je ziet is het een lekker klusje.

Vergeet alle draadschema's  die je erbij krijgt want die kloppen niet voor de 850.

Het setje dat ik ontvangen heet Spy en werkt nu prima met de volgende bedrading:

Knip de gele, de geel/bruine en de rode draad door die uit de bestuurders deur komen.

Soldeer de witte draad van de set  aan de gele draad uit de deur.

Soldeer de wit/zwarte draad van de set  aan de geel/zwarte draad uit de deur.

Soldeer de oranje draad van de set  aan de gele draad naar de A-stijl.

Soldeer de oranje/zwarte draad van de set  aan de geel/zwarte draad naar de A-stijl.

Soldeer de gele, de geelzwarte en de rode draad van de set vast aan de doorgeknipte rode draad van de auto.

Knijp een kabelschoen-oogje vast aan de zwarte draad van de set en bevestig dit ergens aan de auto (massa).

Vervang de twee zekeringen van de witte en de wit/zwarte draden van de set voor twee van 20 amp en vervang de zekering van de auto (nr. 15) voor een 20 amp.

Werk de hele dradenbende weg en vergeet niet om je accu weer aan te sluiten.

Ik zal nog wel even een tekening maken en scannen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Dan de sleutel zelf:

dit is simpel en gewoon een kwestie van zagen en vijlen.












Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

#17
Excuzes voor de vage foto's; het is een aldi camera ;D

Ik heb de sleutel gemonteerd met de bijgeleverde schroefjes en een klein druppeltje construktielijm. Muurvast.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Roy V70R

Netjes gedaan, maar welk schema heb je nu aangehouden van de Spy handleiding.


Greetz Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

Snellebaksteen

Citaat van: Snellebaksteen op 24-07-2006 00:18:46
KNIP

Vergeet alle draadschema's  die je erbij krijgt want die kloppen niet voor de 850.

KNIP



;D ;D

Het lijkt het meest op schema 2.  Alleen moet je dan de witte en wit/zwarte draden omdraaien met de oranje en oranje/zwarte.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Koenta Kinte

Citaat van: Snellebaksteen op 24-07-2006 00:18:46
(Heel verhaal over het aansluitschema)
Ik zal nog wel even een tekening maken en scannen.

Hallo snelle baksteen  :D

Ik wilde ook ook zo'n set gaan bestellen heb je al tijd gevonden om een duidelijk schema te maken voor de 850. Ik heb zelf een 850 estate bj 12-1996. Zijn de kleuren van de bedrading ooit anders dan van voorgaande modellen 850? (nog iets hoe bedien je dat ledje op de klapsleutel?)

Groet Koenta

Snellebaksteen

Ik heb morgen wel even tijd om iets in elkaar te flansen van een tekening. Dat LEDje bedien je door op 1 van de knoppen van de afstandbediening te drukken. Dus om hem open of dicht te doen druk je op een knop en dan brand er een LEDje. Blauw.
Ik kreeg vandaag de vraag wat voor Audi ik heb. Ik vraag dus; "Waarom denk je dat ik een Audi heb?" Antwoord: "omdat je een klapsleutel met een blauwe LED hebt en dat is typisch Audi"

Dus ik zeg: "Zodra Audi auto's gaat bouwen die zo lang zo degelijk blijven aanvoelen als een Volvo koop ik een Audi."
Vond ie niet leuk, want hij had net een nieuwe A3 (lease uiteraard).
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Het schema:



Ik heb de knipperlichten nog niet aangesloten, dat doe ik van het weekend wel even. dan update ik de tekening ook wel daarna.

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Koenta Kinte

Citaat van: Snellebaksteen op 01-08-2006 12:15:13
Het schema:



Ik heb de knipperlichten nog niet aangesloten, dat doe ik van het weekend wel even. dan update ik de tekening ook wel daarna.



Nou ik heb het setje ook binnen zal van het weekend ook eens gaan knutselen als het ff uitkomt.  Wacht nog even je vernieuwde schema af ( kan je het ook iets groter posten, die er nu staat is net leesbaar, ja ik ben een zeikerd  ;D  haha.

Groet Koenta

Koenta Kinte

#24
Citaat van: Snellebaksteen op 24-07-2006 00:18:46
Zoals je ziet is het een lekker klusje.

Vergeet alle draadschema's  die je erbij krijgt want die kloppen niet voor de 850.

Het setje dat ik ontvangen heet Spy en werkt nu prima met de volgende bedrading:

Knip de gele, de geel/bruine en de rode draad door die uit de bestuurders deur komen.

Soldeer de witte draad van de set  aan de gele draad uit de deur.

Soldeer de wit/zwarte draad van de set  aan de geel/zwarte draad uit de deur.

Soldeer de oranje draad van de set  aan de gele draad naar de A-stijl.

Soldeer de oranje/zwarte draad van de set  aan de geel/zwarte draad naar de A-stijl.

Soldeer de gele, de geelzwarte en de rode draad van de set vast aan de doorgeknipte rode draad van de auto.

Knijp een kabelschoen-oogje vast aan de zwarte draad van de set en bevestig dit ergens aan de auto (massa).

Vervang de twee zekeringen van de witte en de wit/zwarte draden van de set voor twee van 20 amp en vervang de zekering van de auto (nr. 15) voor een 20 amp.

Werk de hele dradenbende weg en vergeet niet om je accu weer aan te sluiten.

Ik zal nog wel even een tekening maken en scannen.

Waarom moet je ze vervangen door een 20A standaard zit er 10A in. Vliegen ze er meteen uit als je 10A gebruikt? Ik bedoel 20A door zo'n dun draadje? Is dan de draad waar de zekering inzit dan niet meteen weggefikt?

Groet Koenta

Snellebaksteen

De pulsstroom is vrij hoog, de zekering vliegt er dan direct uit. Het draadje kan dat makkelijk hebben.

Ik kan je het schema ook even PB-en, dan kun je het even uitvergroten. Ik hoop overigens aan de knipperlichten toe te komen, want ik ga het weekend ook alle remmerij vervangen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Koenta Kinte

Citaat van: Snellebaksteen op 04-08-2006 07:34:41
De pulsstroom is vrij hoog, de zekering vliegt er dan direct uit. Het draadje kan dat makkelijk hebben.

Ik kan je het schema ook even PB-en, dan kun je het even uitvergroten. Ik hoop overigens aan de knipperlichten toe te komen, want ik ga het weekend ook alle remmerij vervangen.

Nou ik heb de sleutel op maat gemaakt, best nog een klusje. Maar nu zit ie er wel heel mooi in. Nu nog het aansluiten.

Groet Koenta

koenta_kinte@hotmail.com

Koenta Kinte

#27
Citaat van: Koenta Kinte op 12-08-2006 14:24:33
Nou ik heb de sleutel op maat gemaakt, best nog een klusje. Maar nu zit ie er wel heel mooi in. Nu nog het aansluiten.
Groet Koenta
koenta_kinte@hotmail.com

Nou ik heb de sleutel getest in de auto, auto starten startmotor gaat rond....verder gebeurt er niks. Ofwel er zit meer in de sleutel dan ik dacht. Sleutel nagekeken hmm niks te zien. Andere gewone sleutel proberen. Auto start meteen. Damn wat kan dat nou zijn. Nu heb ik bij PD&E stage gelopen ( die hebben de V40 en S40 elektrisch ontwikkeld). Nu weet ik dat b.v de S40 en V40 een roling code hebben. Ofwel er zit een klein chipje in de sleutel dat elke keer als je hem start een code doorgeeft aan het contactslot. Zodat met een nagemaakte sleutel de auto niet gestart kan worden. Ik had er niet bij stil gestaan dat dat ook in een 850 zou zitten. Ik heb wel een van de laatste 12-1996. Dus ik die sleutel verder ontleed en ja hoor. Het chipje gevonden. Wat een geluk voor hetzelfde geld had ik hem zo doormidden gezaagd. Dus nu nog het chipje in de sleutel maken en dat kan ik de auto wel starten. ik zal nog een foto posten van het chipje. Groet Koenta





Mod edit: wederom de quote hersteld

elianmars

Waarom heb je die sleutel doorgezaagd? Kon-ie niet op een andere manier open?

Koenta Kinte

Citaat van: elianmars op 12-08-2006 15:40:29
Waarom heb je die sleutel doorgezaagd? Kon-ie niet op een andere manier open?

Dat was het makkelijkste omdat hij ingegoten zit. Nu achteraf zou ik het grijze gedeelte van de sleutel los hebben gewipt en dan kun je met een schuivende beweging de sleutel uit elkaar trekken. En dan de sleutel los peuteren. Door het los te schuiven kun je wel makkelijker bij de transponder.

Groet Koenta