OBD-I uitlezen en resetten

Gestart door Ludo, 18-11-2006 17:08:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haasje

De melding van B2 kun je niet wissen, om die niet te krijgen moet je eerst minstens 35 gereden hebben en dan je foutcodes uitlezen met lopende motor ;)

fjvolvo

hey lieve mensen, auto is nu verder helemaal klaar, alleen de foutcodes staan er nog in dus ik dacht ik resett em ff. ik doe pennetje in 2a. zet em op contact en druk kort op knopje.. Ik krijg idd de foutcodes te zien. Na alles uitlezen en verschijnt de eerste weer. Dan druk ik 15 seconden de knopje in en laat ik em los. Lampje gaat idd ca. 5 seconden branden. Dan zet ik em van contact af en start ik em weer. Als ik het nu uitlees staan alle fout codes er nogsteeds in. Ik heb het ook met lopende motor geprobeerd maar fout codes blijven erin staan... Iemand een suggestie?!

850estatetdi

als je de knop 15 sec in gedrukt hebt moet je als het lampje brand hem gelijk nog 15 sec in drukken daarna wist die de fout codes

gr

fjvolvo

Citaat van: barry26 op 06-02-2010 12:58:17
als je de knop 15 sec in gedrukt hebt moet je als het lampje brand hem gelijk nog 15 sec in drukken daarna wist die de fout codes

gr

Ok dat had ik dus eerst niet door dat tijdens het branden van lampje gelijk weer indrukken.. Maar het is gelukt!!!!! thnx mensen

850estatetdi

welke fout code`s had je er in staan?

mehn

5 seconden is genoeg hoor.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

fjvolvo

Citaat van: barry26 op 06-02-2010 13:19:17
welke fout code`s had je er in staan?

luchtmassameter, te rijk mengsel, en nokkenas sensor.. (omdat ze de stekkertjes ervanaf hebbe getrokken

The Rocket Man

Beste mensen ik heb een probleem. Bij onze 850 2.0 10v '95 OMVL gas brandt het lambda lampje. Hij start altijd op benzine en éénmaal boven de 2000 toeren schakelt hij over op gas. Dat gaat goed. Maar als hij bij koude motor op benzine start begint na circa 15 seconden een luchtpomp te blazen (i.v.m uitstoot) en vanaf dat moment loopt hij niet meer goed op benzine. Als de luchtpomp na circa 1 minuut weer uit is loopt ie weer  goed op benzine.
Bij warme motor start hij ook op benzine maar loopt hij gelijk al beroerd, zodanig dat ik em amper boven de 2000 tpm krijg voor overschakelen op gas.
Nadat de accupool los is geweest is voor circa 600 km de lambda lamp uit en de benzine storing weg maar daarna begint het langzaam weer.
Nou heb ik met aanwijzingen hier van het forum mijn OBD-1 uitgelezen met op A2 (brandstofsysteem) de melding 2-3-1 en op A7 (instrumentenpaneel)1-1-1. Weet iemand hier iets op?

jan piet

Citaat van: The Rocket Man op 07-02-2010 15:03:44
Beste mensen ik heb een probleem. Bij onze 850 2.0 10v '95 OMVL gas brandt het lambda lampje. Hij start altijd op benzine en éénmaal boven de 2000 toeren schakelt hij over op gas. Dat gaat goed. Maar als hij bij koude motor op benzine start begint na circa 15 seconden een luchtpomp te blazen (i.v.m uitstoot) en vanaf dat moment loopt hij niet meer goed op benzine. Als de luchtpomp na circa 1 minuut weer uit is loopt ie weer  goed op benzine.
Bij warme motor start hij ook op benzine maar loopt hij gelijk al beroerd, zodanig dat ik em amper boven de 2000 tpm krijg voor overschakelen op gas.
Nadat de accupool los is geweest is voor circa 600 km de lambda lamp uit en de benzine storing weg maar daarna begint het langzaam weer.
Nou heb ik met aanwijzingen hier van het forum mijn OBD-1 uitgelezen met op A2 (brandstofsysteem) de melding 2-3-1 en op A7 (instrumentenpaneel)1-1-1. Weet iemand hier iets op?

3-2-1 Cold start valve-signal missing.

2-3-1 Lambdfa adjustment.
1-1-1- betekent geen storing gevonden. Als je even de moeite neemt om vooraan dit topic te zoeken vindt je op pagina 4 of 5 een prachtige lijst...
Gr,JP 8)

Daf46

Citaat van: pwaes op 05-02-2010 12:35:37
Net ff uitgelezen:

op pin A1 (automaat) 1-1-4 Breuk in stroomkring programmakiezer ???

Ik heb destijds de PNP laten vervangen, maar heb geen idee of de foutcodes nadien gewist zijn ...

DGD

Hallo,

ik heb mijn 855 2.510v 1994 uitgelezen foutcode 3-1-4, nokkenassensor vervangen nu wil ik hem resetten.
en voer de procedure uit zoals in begin van topic beschreven. d.w.z.

- contact II
- uitlezen, code 2x voorbij laten komen
- 15 seconden drukken, wachten tot LEDje brandt,
- contact uit
- contact aan

maar blijf de lamda melding op mn dashboard houden.

wat doe ik niet goed? iemand een tip?

alvast bedant gr

Gerwin

Ludo

Citaat van: DGD op 28-02-2010 11:15:13
wat doe ik niet goed?

Citaat van: Ludo op 18-11-2006 17:08:55
resetten:
4. Indien er een 2e code verscheen, de procedure herhalen tot de eerste code 2x geweest is.
5. Als de eerste (of enige) code 2x voorbij is gekomen, druk dan de knop 15 seconden in.
6. Wacht dan tot het lampje gaat branden, en als het lampje nog brandt, druk dan nogmaals 15 seconden op de knop.
7. Contact uit
8. Contact aan
9. Nu zou na een korte druk op de knop alleen code 1-1-1 moeten verschijnen.

DGD

Hoi Ludo,

Ik heb het 15seconden drukken nog een keer herhaald, geen resultaat.

blijven proberen op die manier?

mehn

5 seconden is ook wel genoeg hoor.

- Foutcode 2x uitlezen
- Knop indrukken en minimaal 5 seconden vasthouden
- Knop loslaten
- Als het ledje gaat branden meteen de knop weer 5 seconden indrukken
- Knop loslaten
- Contact uit en aan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: DGD op 28-02-2010 11:24:23
blijven proberen op die manier?

Ja doe maar, die van jou werkt net hetzelfde als die andere xx honderd duizend...

;)