OBD-I uitlezen en resetten

Gestart door Ludo, 18-11-2006 17:08:55

Vorige topic - Volgende topic

Piere

Yazaki...
Dus dan kan ik'm helemaal niet uitlezen, ook de foutcodes niet?

-edit again-
Blijkbaar niet nee ):
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30992.msg618162.html#msg618162
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

COPPEHER

Citaat van: Ludo op 27-08-2011 23:40:54
Heb jij dan ook zo'n Yazaki geval?.

Ik heb geen Yazaki maar VDO en ik krijg het ook niet voor elkaar, meerdere malen geprobeerd.

Ludo

Citaat van: COPPEHER op 14-09-2011 15:15:22
Citaat van: Ludo op 27-08-2011 23:40:54
Heb jij dan ook zo'n Yazaki geval?.

Ik heb geen Yazaki maar VDO en ik krijg het ook niet voor elkaar, meerdere malen geprobeerd.

Zou Volvo voor jou auto dan iets anders hebben gefabriceerd, dan zoals de overige 100duizenden?.  :D

daytonawim

Contactjes eens schoonmaken mischien

sven0503

heb gister ook m'n systeem eens gereset na het branden van de Lamda wat al een tijdje duurde.

Vandaag stukje met de auto gereden en viel me op dat de motor een stuk strakker liep en beter reageerde...

is het zo dat na een reset de computer de auto opnieuw " inleert of leert kennen ? "

Ludo

Het kan dat de ecu in een noodloopprogramma loopt.
Na een reset word dat dan opgeheven.

sven0503

Citaat van: Ludo op 05-11-2011 20:47:33
Het kan dat de ecu in een noodloopprogramma loopt.
Na een reset word dat dan opgeheven.

oke en daar begrijp ik uit dat de motorprestaties aanzienlijk minder functioneren?

Ik merk namelijk dat de cruise control nu wat directer reageerd en sneller aangrijpt en dat de turbo ook beter vermogen vast houd.

kaajee

Mijn service lampje blijft knipperen (850 uit 1995). Volgens deze methode ge-reset, dat lijkt ook te werken; hij gaat uit. Maar als ik contact uitzet/motor uit/sleutel eruit en vervolgens de boel weer start, gaat het lampje vrolijk opnieuw knipperen. Ben dit op dot forum al vaker tegen gekomen, maar daar toen geen oplossing. Weet iemand hoe ik hem toch weer helemaal uit krijg? (zonder hem fysiek kapot te maken..... ;))

Ludo

Je doet iets niet goed dan, die methode werkt echt wel.

haasje

Er zal wel iets anders aan de hand zijn, je servicelampje hoort überhaupt al niet te knipperen.

stefanhuijser

@Ludo : Je sites met storingscodes doen het niet meer. Althans als ik ze op mijn laptop open.

Gr Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Ludo

Dan ben je toe aan een nieuwe laptop.  ;D

Geen probleem hier.
???

stefanhuijser

Hmmz, krijg een prachtig plaatje met een mannetje op een porseleinen troon ;D

Ludo

Tja, soms moet je er effe tussenuit...  ;D

Maar ik weet niet wat je fout doet, in dit hele topic staat geen enkele link naar de homepage.

stefanhuijser

Nee maar alle blauwgekleurde links op pagina 1(?) voor de afzonderlijke foutcodes willen niet.
Zal wel aan mij liggen, probeer het nog wel even op de IPad.. :D

Gr. Stefan