OBD-I uitlezen en resetten

Gestart door Ludo, 18-11-2006 17:08:55

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Heb het zo al vaker gedaan en dan lukte het wel:

johnn54

Citaat van: Dirk342 op 11-07-2017 20:43:08
Heb het zo al vaker gedaan en dan lukte het wel:

http://i487.photobucket.com/albums/rr233/Dirk342/Dirk342011/Service%20licht%20resetten%20Alter%20I_zpstbwn622c.jpg
Dat is ook wat er op pagina 1 staat (in het nederlands) en dat is ook wat ik gedaan (geprobeerd) heb.
Mij lukt het dus niet.........dus ik zal vast iets verkeerd doen, maar wat? ? ?

volvobaksteen

Of je maakt gewoon obd2 erin werkt bij mij nu ook lekker simpel kun op je telefoon uitlezen en service resette. Had ook dat geile ledje duurd veel te lang

johnn54

Citaat van: volvobaksteen op 14-07-2017 01:46:59
Of je maakt gewoon obd2 erin werkt bij mij nu ook lekker simpel kun op je telefoon uitlezen en service resette. Had ook dat geile ledje duurd veel te lang
lijkt me ook nog iets om dat te doen......alles op de juiste manier aan sluiten zodat alles goed aangestuurd wordt.
Denk dat ik dat maar oversla...........ben ik bij lange na niet technisch genoeg voor

Mark1981

Heb vandaag het eindelijk voor elkaar gekregen om obd1 te resetten. En dat na 2 maanden aankloten.

Code 1.2.1 gereset door stekker in A2, 2 x uitlezen van de code. 5 seconden knopje indrukken, lampje ging branden toen direct weer 5 seconden gedrukt. Contact uit weer aan en voila........weg!

Wouter96

Ondanks het lezen van dit topic lukt het mij niet om mn service lampje te resetten. gewoon 4-1-5-1 werkt niet, ook niet met lopende motor. Al meerdere keren geprobeerd.

Wat merkwaardig is is dat het servicelampje in mn dash nu constant aan het knipperen is ipv. eventjes aan na starten en na ca. 1 minuut weer uit.
Iemand tips? Alvast bedankt.
Weet niet of het relevant is: gaat om een 10v uit 96

gero

Steek het pinnetje in A7
-zet de auto op contact
-druk 4 x op de knop en wacht daarna tot het ledje knippert
-druk 1 x op de knop en wacht daarna tot het ledje knippert
-druk 5 x op de knopen wacht daarna tot het ledje knippert
-druk 1 x op de knop en wacht daarna tot het ledje knippert-
-zet het contact uit
-start de auto en het lampje moet uit zijn.

Zo doe ik het altijd (met lopende motor) ik heb zelf een 850 uit 1995

Wouter96

Dat zou inderdaad moeten werken. Toch gaat er iets niet goed, het servicelampje is uit nadat ik 4-1-5-1 doe. maar zodra ik de auto opnieuw start staat ie weer vrolijk te knipperen   :eusa_think:

Hengeveld

Een knipperend servicelampje is sowieso niet normaal. Heb je foutcodes? Als je naar Velp of Hoenderloo wilt komen, dan wil ik er wel even naar kijken.

ib78

Servicemelding reset werkt via de 4-1-5-1 met lopende motor bij een T5-R uit 1994 ;D

8 overige codes, dus dat valt best mee :eusa_whistle:

5 daarvan in het ABS systeem geeft de burger moed :eusa_shifty:

volalpine

Ik heb de volvo 850 t5r per ongeluk een keer gestart zonder dat de passagiers airbag aangesloten was?
Heb de passagiersairbag nu teruggeplaatst maar nu blijft het sms lampje branden.
OBD1

Richard T5R

Goedemiddag, mijn T-5R wil niet aanslaan  :( (startmotor draait wel) en als ik probeer de foutcodes uit te lezen met OBD-I blijft het ledje continue branden als ik het pinnetje in A2 steek. Het gaat wel feller branden als ik het knopje indruk maar foutcodes uitlezen lukt niet. Iemand een idee hoe dit kan komen en hoe ik het uitlezen wel mogelijk kan maken?

Died850

Heb je gecontroleerd of alle draden van de OBD-I nog heel zijn? Vaak willen die nog wel verpulveren en kapot maken met slecht of geen contact tot gevolg door de jaren.

Richard T5R

Dank voor de tip. Die draden lijken nog wel heel en op A7 werkt ie nog wel goed. A2 is het brandstofsysteem dus ik verdenk nu de bekabeling van het grijze relais achter de radiator aan de bestuurderszijde.

Died850

Als je de auto op contact zet brand dan het lambda lampje? Weet je snel genoeg of de bekabeling van het relais heel is.