OBD-I uitlezen en resetten

Gestart door Ludo, 18-11-2006 17:08:55

Vorige topic - Volgende topic

fjvolvo

Citaat van: Ludo op 23-05-2010 19:45:44
Citaat van: fjvolvo op 23-05-2010 19:32:37
luchtmassameter is niet zo lang geleden vervangen

Dan hoop ik voor je dat ie niet weer beschadigd is.
Vervangen na een backfire, als die stuk is, is noodzakelijk, maar lost daarom de oorzaak niet op.
De kans dat ie opnieuw stuk gaat, is dus 100%!.

Rotor en verdeelkap zijn dus vervangen.
Ook de bougies, en kabels?. (op de kabels staat een datum)

De bobine kan inderdaad ook nog, zie je zwarte inslagen van vonken zoals op deze afbeelding ?.

Nou probleem denk ik gevonden.. Stekkertje van de vacuum regelaar bij de luchtfilterbak was eraf en daarvan ook de onderste vacuum slangetje.. Alles netjes gemonteerd maar heb nu nogsteeds die backfires en vermogen verlies.. Kan het misschien zijn dat die lmm nu naar de klote is dat i nu zo doet?! De bobine ziet er verder nog netjes uit,....

cas

Hoe zat het met je kabels? Nieuw? Heb je hem al gereset? Iets wat mij nog niet gelukt is....
Had n gescheurde slang, op een naad, dus niet zo goed te zien. Waauw.... Wat n vermogen nu
met n mooi blauw samco setje :-) En de turbodruk meter blijft nog maar net in het wit. Snel maar een extra drukmeter plaatsen en intercooler. alleen het MM lampje blijft branden na pogingen tot reset.
Zal zometeen nog een poging wagen. Contact aan, minimaal 5 sec drukken en dan de na nog een keer. Alleen...... Zodra ik t knopje indruk begint t lampje al te branden...

En volgens mij heb ik alles uitgelezen... Elke poort ?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

haasje

als je het knopje indrukt gaat het lampje branden. Als je hem na een 5-10 seconde daarna weer loslaat, gaat na een aantal seconde het lampje weer branden, vervolgens druk je weer 5-10 seconde op het knopje

rhodesian

hoi heb net OBD1 uitgelezen en heb een paar foutcodes weet iemand van jullie wat deze betekenen a1 114 ,a7 113 ,b1 135  414  417 alvast bedankt

big ben

rhodesian

bedankt  BigBen maar kan deze bestanden niet openen

UserID6342

Citaat van: rhodesian op 04-07-2010 14:26:31
hoi heb net OBD1 uitgelezen en heb een paar foutcodes weet iemand van jullie wat deze betekenen a1 114 ,a7 113 ,b1 135  414  417 alvast bedankt
In chronologische volgorde:

A1-114=Breuk  in stroomkring programmakiezer
A7-113=Open verbinding brandstofmetersensor
B1-135=Geen frequentiesignaal motortemperatuur
B1-414=Aanzuigventilator binnentemperatuursensor bestuurderskant vastgelopen
B1-417=Aanzuigventilator binnentemperatuursensor passagierskant vastgelopen

Succes er weer mee.

BoudewijnB

heeft iemand zin om mij uit te leggen waar de ''4–3–3 Achterste pingelsensor, Signaal'' zich bevind?

dank! :)

mehn

Waar de achterste pingelsensor zit bedoel je?
Er zitten er 2 voor op het blok, de rechter is de achterste pingelsensor.

Waarom dat zo is? Dat komt nog uit de tijd dat Volvo achterwielaandrijving had. Het blok zat er toen in de lengterichting in met de distrbutiekant naar voren. Vandaar dat men (nog steeds) spreekt van de voorste en achterste sensor.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BoudewijnB

aha vandaar :) Dankje, dan ga ik die maar eens vervangen!

cas

voor de mensen die zelf niet altijd het lampje kunnen reseten, even een beetje rommelen aan de draadjes onder het uitlees blokje!!

beste is deze allemaal even goed nalopen en schoonmaken.  dat bleek bij mij de reden te zijn dat het de ene keer wel en de andere keer niet te doen was.....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

wimped

hoi,

Alles geprobeerd zoals beschreven voor obd 1 uitlezen;

geoxideerd, dus schuurpapiertje, wd 40

wat ik ook doe, hij knippert nooit eens terug :((
wim

thuur

Citaat van: wimped op 22-08-2010 18:16:22
hoi,

Alles geprobeerd zoals beschreven voor obd 1 uitlezen;

geoxideerd, dus schuurpapiertje, wd 40

wat ik ook doe, hij knippert nooit eens terug :((
wim

Als je het stekkertje erin duwt, brandt de LED dan wel? Zo niet, is je kabeltje waarschijnlijk gebroken.

Gr :D

haasje

LPGLE

wie weet wat foutcode  3-2-3  is,  in Poort A2  ???