Interieurverlichting

Gestart door john9, 08-12-2006 21:45:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john9

Hallo,

Ik heb volgens mij een bekend probleem, de binnenverlichting blijft 30 sec branden nadat ik de deuren gesloten heb, gaat niet uit als ik de contactschakelaar ik stand II zet, wat volgens mij de normale procedure is. Ik heb de contact-schakelaar al vervangen en dit hielp niet.. Heeft  misschien iemand nog een tip wat het kan zijn?

Alvast bedankt,  John

Ludo

wellicht een micro switch in de deuren of achterklep die het niet (meer) goed doet.

john9

Had ik ook al iets over gelezen , maar de voetverlichting en de rode lampjes in de deuren gaan wel gewoon uit als ik de deur sluit..

Ludo

dat klopt, voetverlichting werkt niet samen met de plafondverlichting.
je zal moeten uitzoeken welk slot de boosdoener is.

Emiel

Maar je voetverlichting werkt dus wel samen met de microswitchen in de sloten...

Ludo

mm, ook de micro switch in de achterklep?.

john9

Helaas voor mij werken die switches allemaal, weet niet iemand toevallig of die vertrager via een of
ander relais ofzo werkt?

Ludo

Citaat van: Emiel op 08-12-2006 22:01:46
Maar je voetverlichting werkt dus wel samen met de microswitchen in de sloten...
toch niet hélemaal correct Emiel.

De schakelaars voor de interieur– en instapverlichting en voor de portierlamp zijn microschakelaars met 2 standen, aangebracht in de centrale sloteenheden, die gestuurd worden door de stand van de slotschijf. De schakelaar bij de centrale sloteenheid van het voorportier bestaat uit dubbele microschakelaars. Wanneer het portier open is, zijn beide microschake–laars met de massa verbonden; de ene microschakelaar stuurt de verlichting van het interieur en de andere de instapverlichting en de portierlampen.

Emiel


john9

Theoretisch zou het dat dus kunnen zijn, maar de binnenverlichting reageert op alle portieren hetzelfde, zou dit dan ook kunnen als er maar 1 defect is ?

Ludo

ja idd, er hoeft dus maar 1 micro switch defect te zijn om dit te veroorzaken.

john9

Ga ik toch maar even kijken, heb je toevallig nog een tip hoe je dat het gemakkelijkst kunt checken zonder alle deuren te hoeven slopen, alvast hartstikke bedankt voor je adviezen..

Ludo

dat is dus de moeilijkste vraag.  ;D

probeer eens met de achterklep (die krijgt doorgaans het meest te verduren) iets harder dicht te 'slaan'. 
en anders de deuren op die manier eens controleren....

john9

Dat zou idd wel eens kunnen, ik krijg altijd een hartverzakking als anderen die klep dichtgooien....
heb ik vh weekend wat te doen, nogmaals bedankt  :D

Rossi

Jammer dat hier geen duidelijk antwoord op is gekomen.

Ik heb bij de mijne nu nl. ook ditzelfde probleem:

Deur open- binnenverlichting+deurverlichting+voetenruimte verlichting gaat aan. 
Dus dat klopt
Als ik vervolgens de auto start blijft de binnenverlichting ong. 30 sec. branden.
Normaliter zou deze uit moeten gaan zodra je de sleutel in stand "2" zet.

Waar moet ik dit probleem zoeken. Want het is wat vervelend bij wegrijden in het donker. Je bent al een eind op weg voordat de verlichting pas weer uit gaat.

gr.
Ral.
850 GLT 2.5-20V estate  '93  automaat