Duell's Volvo 850 T-5

Gestart door Duell, 10-07-2007 23:40:29

Vorige topic - Volgende topic

Duell

Ondanks dat ik al sinds mei 2003 lid ben van dit mooie forum, heb ik mij tot op heden nog nooit goed voorgesteld.
:eusa_doh:
Daarom hier maar een weblogje aangemaakt.

Vanaf het moment dat mijn vader in 1998 een 340 kocht wist ik dat ik later ook een Volvo moest hebben.
Na het behalen van mijn rijbewijs in 2002 ben ik direct opzoek gegaan.
Een 340 vond ik te oudbollig, een 740 "das pas mooi". Maar ja, eigenlijk paste dat niet helemaal in mijn budget. (laat staan een 850 of 940)
Dus toen was er nog maar een oplossing. De 460, het lijkt op een 850 maar net iets kleiner en goedkoper.
Mijn Volvo 460 1.7 injection uit 1991

----------------------------------------------------------

Maar ja na een jaar had ik het wel weer gezien, en moest er toch een "echte" Volvo komen.
Opzoek gegaan en meerdere 854's bekeken en bereden. Maar het ging pas goed fout toen ik een T-5 tegenkwam.
zwart, beige interieur, hout inleg, originele wielen, en de proefrit bevestigde het ergste, ik moest hem hebben. (later bleek ik ook nog geflitst te zijn tijdens die rit  :eusa_whistle: )
Als ik al een minpunt kon benoemen dan was het de automaat. Eigenlijk wou ik een handgeschakelde. Maar zo'n T-5 kon ik niet laten staan voor zo iets kleins.

Oh ja hij had al +/- 290.000 gelopen, maar met gevuld een stempelboekje. Waar zou ik me druk over maken  :eusa_pray:

Maar ook 850's kunnen kapot gaan  :'( en op de weg naar Oostenrijk op de Duitse snelweg ging het mis. De automatische versnellingsbak blokkeerde. Gelukkig ging ik bergafwaarts, en kon ik de auto stop zetten op de parkeerplaats. Mijn Duits is gelukkig uitmuntend.  ;D ;D NOT.  Automatgetriebe, ik krijg al rillingen bij de klank van het woord :eusa_shifty:

Maar de Volvo dealer in Kolbermoor had mijn auto zo weer gefixed. En heel wat euro's lichter kon ik mijn weg na een dag of 3 weer vervolgen.

3 jaar lang weinig tot geen aandrang om iets aan mijn auto te veranderen, ach ja, je kijkt wel eens naar een 850 T-5R of een 850R misschien een C70 coupe maar  :eusa_hand: nee nog niet.
Maar toen kwam "850 T5 Freak" met het idee om een bumper groupsbuy op te starten. Verleiding  :eusa_drool: , gewoon me eigen auto houden en verfraaien :eusa_clap:
Tegelijk kwam de mogelijkheid om 17" Volans te kopen.   ;D   1+1=2, ik heb geen 850R meer nodig. (tja dat zeg ik nu  :eusa_shifty:)

Proud member of the 850 forum  :angel:

Even een klein vraagje voor de pro's hierzo, Als ik mijn auto vergelijk met andere standaard T-5's dan lijkt het wel of die van mij al verlaagd is?

Turbobiker

Mooie intro!

Waar is de racefiets gebleven? ;)
De Tussenpaus

markwinterman

he de volans van mp?
en je hebt er een mooie wagen van gemaakt! complimenten

FGG

Missen nog een paar mooie wissers. ;D

Mooie verhaal!

:eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Esveldt

Mooi verhaal man!

En helemaal die laatste foto!

Eugene

Mooie introductie en een mooie T-5 heb je 8)

De auto ligt idd mooi laag, dat zal wel het verlaagd onderstel van Volvo zelf zijn dat door de jaren nog een cm extra gezakt is ;)

If it's not blown, it sucks...

V70geRwin

Erg mooie wagen hoor, idd niet inruilen voor een R.
Denk dat je inderdaad al iets lager ligt, ik gok op 2 cm net als de R onderstellen.

Duell

Citaat van: Turbobiker op 10-07-2007 23:42:21
Mooie intro!

Waar is de racefiets gebleven? ;)

Goed geheugen  ;D , maar das geen Volvo  ;)

Citaat van: markwinterman op 10-07-2007 23:43:49
he de volans van mp?
en je hebt er een mooie wagen van gemaakt! complimenten

Ja de Volans van Marktplaats  :eusa_shhh:

Citaat van: FGG op 10-07-2007 23:44:56
Missen nog een paar mooie wissers. ;D

Mooie verhaal!

zijn onderweg, denk ik  :P

R o b

Die Volans zijn echt mooi!

Laserblue

Goeie combinatie, mooie auto! 8)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

)()()sT

Mooie auto!

Ik ga ook maar eens aan die bumper denk ik  :eusa_think:

(oud nieuws, maar toch)

8)

matRRR

Nu nog de R achterspoiler en hij is helemaal compleet! Maar inderdaad, heele mooie wagen, zeker niet meer wegdoen. Je houdt iedereen op straat voor de gek dat het een R is, alleen de echte kenners zien het aan het interieur. Maar wij hier op het forum zijn een select gezelschap! Dus succes met je bijna complete R!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

fbm

Dat is wel een verschil zeg! Ziet er erg gaaf uit zo :eusa_dance:

en nu die R achter spoiler nog ;)

Duell

Dank jullie allen voor de complimenten.    :)
Een R spoiler, dat weet ik nog niet.
Het is voor een R natuurlijk wel een vereiste, misschien later.
Eerst nog een paar koplampwissers. En dan wordt het weer tijd voor een nieuwe distributieriem   :eusa_eh:

Jeff

Citaat van: Duell op 11-07-2007 13:33:46
Dank jullie allen voor de complimenten.    :)
Een R spoiler, dat weet ik nog niet.
Het is voor een R natuurlijk wel een vereiste, misschien later.
Eerst nog een paar koplampwissers. En dan wordt het weer tijd voor een nieuwe distributieriem   :eusa_eh:

Veel veilige kilomters nog mee toe gewenst ;D echt een super mooie wagen :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)