R / T-5 / T-5R

Gestart door KMvrtr, 03-10-2007 07:09:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KMvrtr

Heren, (dames?)

Ik kom er niet helemaal uit hoor. Tot voor kort heb ik me niet echt in de sportieve 850 modellen verdiept.
Nu wel!  ;D Maar ik kom er toch niet helemaal uit. Ik heb al even op het forum gezocht en uiteraard Carbase bekeken.


  • Wat zijn nu de verschillen tussen een T-5, een T-5R en een R??

  • Carbase geeft voor alle drie dezelfde specs. Dat kan vast niet kloppen?
  • En hoe herken ik de verschillende motoren onder de kap?

JorritV70

Andere bumpers, sport onderstel, ander stoelen. zijn naar mijn weten de voornaamste verschillen.

Groet Jorrit

KMvrtr

Dat zijn de verschillen tussen welke????

Dat de T-5R en de R die dikke ronde onderlip onder de voorbumper hebben en de T-5 niet was me uiteraard wel opgevallen.
Maar dat is dan ook zo'n beetje het enige onderscheid dat ik duidelijk heb.

De T-5 is iets minder luxe, geen elec. ramen achter en geen elec. stoelen. Klopt dat?

Maar ik ben natuurlijk met name benieuwd wat motorisch en qua onderstel de verschillen zijn tussen deze drie!

JorritV70

de R is het volgens mij bij de nieuwe V70 de 850 is het de t5 en bij de V70 classic is het volgens mij de T-5 dus de naam is afhankelijk van het type maar het gaat in zijn al gemeenheid om het verschil tussen de T5 (T-5) en de T5R of T-5R de T5R is idd de meest luxe uitvoering. volgens mij zaten onder de R (T5R T-5R)b standaard de Titan velgen.

Groet Jorrit

Gmid

Citaat van: JorritV70 op 03-10-2007 08:02:12
de R is het volgens mij bij de nieuwe V70 de 850 is het de t5 en bij de V70 classic is het volgens mij de T-5 dus de naam is afhankelijk van het type maar het gaat in zijn al gemeenheid om het verschil tussen de T5 (T-5) en de T5R of T-5R de T5R is idd de meest luxe uitvoering. volgens mij zaten onder de R (T5R T-5R)b standaard de Titan velgen.

Groet Jorrit
:eusa_naughty:

850 en V70 classic ALTIJD T-5
V70N en latere  types T5
850 T-5R is alleen 95 geleverd in cream yellow, zwart of olive green
850R is alleen in 96 geleverd in wat meer kleuren. Deze wijkt iets af van de T-5R, met name velgen (Volan op R, Titan op T-5R), interieur is omgedraaid (midden alcantara <-> zijvlakken leer)
Volvo C30 '12

Walter

850 T-5: AT en MT 225pk (MY94-97)
850 T-5R: MT 240pk door overboost en AT 225pk (alleen MY95, gelimiteerd)
850R: MT 250pk en AT 240pk (seriemodel, MY96 en 97, beperkte kleuren waaronder 607 Rood. Interieur keuze uit off black en beige waarvan beige dash specifiek is)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

FGG

Citaat van: KMvrtr op 03-10-2007 07:09:27
  • Carbase geeft voor alle drie dezelfde specs. Dat kan vast niet kloppen?

Dan heb je niet goed gekeken. Volgens Carbase:

850 T-5: 225pk
850 T-5R: 240pk
850 R: 250pk (automaat 241pk)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

KMvrtr

Gek, ik kies altijd voor vergelijken, en dan de verschillen aanklikken.
Carbase gaf aan dat er géén verschillen waren tussen T-5 en T-5R.

Anyway, iedereen alvast enorm bedankt voor de reacties. Reuze leerzaam.

Is er visueel nog een verschil tussen de verschillende blokken te zien als ik onder de motorkap ga kijken?
Volgens mij heb ik inmiddels zowel een rechte buis, als een buis met een bocht over het blok zien lopen.

rs

De R is iets meer op comfort afgestemd dan de T5R.

T5R zal in de juiste kleurstelling iets meer als youngtimer gewaardeerd worden wat zijn uitwerking heeft op de prijsontwikkeling.

rifwachter

een goede NL R, met historie, doet het zeker niet slechter in de prijs ontwikkeling.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Racingbrick

Citaat van: FGG op 03-10-2007 08:13:44
Citaat van: KMvrtr op 03-10-2007 07:09:27
  • Carbase geeft voor alle drie dezelfde specs. Dat kan vast niet kloppen?

Dan heb je niet goed gekeken. Volgens Carbase:

850 T-5: 225pk
850 T-5R: 240pk
850 R: 250pk (automaat 241pk)


Carbase is fout, de 850 T-5R: 240pk heeft in de automaat versie ook 225pk

en dan hebben we nog de afrondingsverschillen, 166KW is in de regel 226 pk...

FGG

Citaat van: Racingbrick op 03-10-2007 09:21:02
Citaat van: FGG op 03-10-2007 08:13:44
Citaat van: KMvrtr op 03-10-2007 07:09:27
  • Carbase geeft voor alle drie dezelfde specs. Dat kan vast niet kloppen?

Dan heb je niet goed gekeken. Volgens Carbase:

850 T-5: 225pk
850 T-5R: 240pk
850 R: 250pk (automaat 241pk)


Carbase is fout, de 850 T-5R: 240pk heeft in de automaat versie ook 225pk

en dan hebben we nog de afrondingsverschillen, 166KW is in de regel 226 pk...


:eusa_naughty:
Niet te voorbarig. Carbase geeft wel degelijk het verschil tussen de AT en de MT, die had ik alleen niet aangehaald.

Volgens de Converter (bij Vadis): 166kW = 222.6097pk. ???

Als je toch wilt miere(n)n**ken: het is kW en niet KW. :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Citaat van: Gmid op 03-10-2007 08:07:02
850 en V70 classic ALTIJD T-5
V70N en latere  types T5

850 T-5
V70 T5

;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Gmid

Citaat van: mehn op 03-10-2007 10:26:56
Citaat van: Gmid op 03-10-2007 08:07:02
850 en V70 classic ALTIJD T-5
V70N en latere  types T5

850 T-5
V70 T5

;)

Och heden.... Nooit geen V70 voor mij dan.  ;D
Volvo C30 '12

robbie409

Het is wel 609 rood ;), en niet 607.

A hell of a job om bij te houden.

Buis over het blok is ouder model.