ECC Lampjes knipperen soms

Gestart door volvoc70T5, 22-12-2007 12:39:31

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Morgen wordt er weer een nieuwe interieurtemperatuursensor geplaatst aan de passagierskant. De LED-jes knipperden weer 18 x, dus laten uitlezen en ja hoor, sensor overleden. Nu was die pas iets meer dan een jaar geleden geplaatst, dus is het ook niet zo verwonderlijk dat ie het nu al begeeft.

Joris_Scholte

Citaat van: Joris_Scholte op 17-01-2008 22:02:39
Morgen wordt er weer een nieuwe interieurtemperatuursensor geplaatst aan de passagierskant. De LED-jes knipperden weer 18 x, dus laten uitlezen en ja hoor, sensor overleden. Nu was die pas iets meer dan een jaar geleden geplaatst, dus is het ook niet zo verwonderlijk dat ie het nu al begeeft.
Helaas, nét iets meer dan een jaar geleden vervangen, dus kan Volvo er geen garantie op geven. Gelukkig is mijn dealer wél zo coulant; montage gratis, kosten onderdeel fifty-fifty. Valt niks van te zeggen toch?

volvoc70T5

volvoc70T5

nou..heb vandaag me auto even uitgelezen..

kreeg heel wat foutcodes te zien in me ECC, maar na het resetten kwam deze steeds terug:

ECC-414 Fan Motor Pass Comp Temp Sensor, Faulty Signal..

welke sensor is dit en waar zit hij?

Ludo

in het dashboard, naast de info knop van de boordcomputer.

volvoc70T5

ow oke..

hoeveel kost zo`n nieuwe sensor eigenlijk?

Ludo

thuur

Sensor kun je ook eruit halen, schoonmaken en een vleugje WD40 geven. Ik had die melding ook telkens, blijft nu toch al zeker een half jaar weg.

Gr ;)

volvoc70T5

ja probleem is dat ik dat al geprobeerd heb..

vandaar nieuwe sensor

volvoc70T5

nou heb het nog een x geprobeerd, sensortje eruit gehaald..goed ingespoten met WD40.. alle contactjes even goed schoongemaakt..

erin gedaan.. foutcodes gereset..en wat blijkt..

geen foutcodes meer!!
fannetje blijft nu ook gewoon draaien terwijl dat als die foutcode zou komen de fan er mee zou stoppen..
geen foutcodes nu meer..

Spin!

Oh bah...stap vanochtend de auto in en jawel...lampjes ECC knipperen  :-\ Uitlezen dus! Wanneer was die sleuteldag ookalweer?  ;D

www.vm-parts.nl

S. Brouwer

Heb vandaag m'n ecc uitgelezen en ik krijg ook de code 414
en de code 433 blower fan motor-current to high

414 heb ik net gelezen hoe op te lossen, iemand ook een tip voor 433?

na resetten bleven ze wel weg..

elianmars

Citaat van: thuur op 22-01-2008 19:42:30
Sensor kun je ook eruit halen, schoonmaken en een vleugje WD40 geven. Ik had die melding ook telkens, blijft nu toch al zeker een half jaar weg.

Gr ;)

Jeetje, wat omslachtig, man! Toen ik m'n wagen kocht, knipperden de lampjes ook. Even flink in het gaatje geblazen en de knipperende lampjes waren verleden tijd  ;D

Rayman

Ik meende dat ik code 4-3-3 ook al eens heb gehad. Stroomsterkte naar de kachelmotor te hoog? Tijd voor schoonmaken/vervangen, want deze zal teveel weerstand bieden. Ik heb ff niet alle foutmeldingen bij de hand.

volvoc70T5

nou..ik stap net nog even in me auto om hem te verzetten,
en ja hoor..WEER die knipperende lampjes..
morgen maar even weer uitlezen..
de sensor zal dan toch wel echt overleden zijn ben ik bang.